środa, 9 kwietnia 2014

Nowa Paczka od ZIELONEJ BAZYLII



Otrzymaliśmy kolejną paczkę ze sklepu  ZIELONABAZYLIA.




Tym razem w paczce były:


  • 2 dżemy bez cukru – smak malinowo- żurawinowy i jagodowy

  • Paczka lodów kokosowych do zamrażania w domu (10 rożków)

  • 2 rożki lodów owocowych do mrożenia w domu – smak ananas z kokosem i różowa guawa z kokosem


Oto nasza recenzja:

Absolutnym hitem są dżemy Super Jam. W życiu nie jadłam lepszych. I mówię to z ręką na sercu.  W. ledwo zdążył spróbować wyrywając mi ostatnią kromkę :D Akurat w ten dzień piekłam świeży chleb na zakwasie (przepis TUTAJ) i  świeże chrupiące kromki świetnie smakowały z tymi dżemami. Byłam w szoku, że dżem nie zawiera żadnych substancji słodzących. Skład to jedynie: mieszanina zagęszczonych soków owocowych, owoce, substancja żelująca: pektyna; sok cytrynowy. I tyle. W życiu nikt by nie powiedział po samym smaku, że dżem jest bez cukru – są naprawdę bardzo słodkie, nawet ciut za bardzo jak na mój gust. Minusem jest niestety cena -  10,99 za malutki słoiczek, a ja dwa takie słoiczki pochłonęłam w 2 dni.. Obiecałam sobie odłożyć teraz jakąś kasę na większy zapas tych dżemów, bo lepszych w życiu nie jadłam. Do tej pory myślałam, że te produkcji mojej babci są najlepsze (wybacz Babuniu), ale jednak posiadają jeden punkt przewagi nad tymi recenzowanymi tutaj – są za darmo :D




Miejsce drugie zajmują lody kokosowe  SMOOZE.

Plus za pomysł  : ) Lody  do zamrożenia w domu, zamknięte w małych rożkach z tetra pak. Czas mrożenia: 15 h.

Smak jest super: mocny słodko – kokosowy. Ze składem niestety troszkę gorzej jeśli ktoś nie akceptuje cukru i innych słodzików : zawierają cukier trzcinowy i maltodekstrynę,  ale raz na jakiś czas można sobie pozwolić.

Tutaj wklejam pełny skład:  mleko kokosowe 80%, cukier trzcinowy, maltodekstryna, fruktoza, substancje zagęszczające: guma konjac, guma karobowa, guma ksantanowa; aromat naturalny (kokosowy), sól.

Na obronę lodów trzeba dodać, że są w 100 % naturalne. Nie zawierają:  glutenu, laktozy, orzechów, tłuszczy trans, cholesterolu, sztucznych dodatków i konserwantów.
Tylko 101 kcal na porcję (65 ml). Cena przystępna:  19,99.


I kolejne lody: też na bazie mleka kokosowego i soków owocowych. Wszystko jak w lodach kokosowych opisanych wyżej plus soki owocowe. Ciekawe połączenie i tylko 66kcal.



Wszystkie produkty gorąco polecamy :)

Produkty możecie zamówić tu : 



M.

niedziela, 6 kwietnia 2014

MENU DNIA VOL.3

Dzisiaj kolejna odsłona cyklu menu dnia, poprzednie menu znajdziecie tu i tu. Menu dostosowane jest do treningu popołudniu (około godziny 16:00)

Pierwsze śniadanie

serek wiejski ze szpinakiem

Serek wiejski ze szpinakiem, pomidorem i szczypiorkiem dokładny przepis znajdziecie tutaj.

Drugie śniadanie 


Łosoś wędzony z biedronki i dwie kromki chleba pełnoziarnistego z rzodkiewką i pomidorem

Obiad


Grillowany kurczak + warzywa na patelnie + pomidor i rzodkiewka

Po treningu białko Olimp protein system o którym pisałem tutaj. Plus banan :)

Kolacja

Koktajl szpinakowo-brzoskwiniowy 


Smacznego !!!

niedziela, 30 marca 2014

SZYBKIE KOKOSANKI Z KSYLITOLEM

Dziś szybka przekąska na leniwą niedzielę: Kokosanki :)



Potrzebujemy: 

- 300 g wiórków kokosowych
- 3 białka
- ksylitol (lub jak ktoś preferuje inny słodzik)


Jak to zrobić:

Ubijamy białka na sztywną pianę. Dodajemy wiórki kokosowe ( u mnie po zmiksowaniu w młynku do kawy - wolę jak bardziej przypominają mąkę kokosową niż wiórki, ale co kto lubi:)), dodajemy ksylitol - u nas 3 łyżki, i delikatnie mieszamy.

Formujemy kulki i układamy na papierze do pieczenia.


Pieczemy 10 - 20 min w temp. 180 stopni - czas dobieramy w zależności od tego jaki stopień zrumienienia kokosanek nam odpowiada.

Szybkie i pyszne !

Smacznego !

M.

wtorek, 18 marca 2014

ZDROWE SŁODYCZE CZYLI CUKIERKI Z KSYLITOLEM

Ostatnio dostaliśmy paczkę ze sklepu ZIELONABAZYLIA. W paczce były sympatycznie wyglądające słodycze z ksylitolem:






2 paczki cukierków z ksylitolem o smaku eukaliptusowo-miętowym, 2 paczki o smaku cytrynowo-mietowym i 2 paczki cukierków dla dzieci o smaku truskawkowo-waniliowym.

Wszystkie słodycze są jak najbardziej zdrowe: bez cukru, glutenu, sztucznych aromatów, barwników, konserwantów i aspartamu.

Najbardziej smakują nam cukierki z potworkiem. Genialny mocno wyczuwalny owocowy smak. Dobrze zaspokajają ochotę na słodkie :) Miętowe cukierki śmiało można stosować zamiast gumy do żucia - działają mocno odświeżająco.

Mega plus za świetny design produktów :) Miętówki wyglądają bardzo elegancko, a owocowe potworki na pewno skuszą dzieci.

Od dawna uzywamy w kuchni do słodzenia ksylitolu i gotowych produktów z ksylitolem: czekolady, posypki, dżemy. Obok stewii jest to chyba najbardziej znany naturalny "słodzik".

Dla tych co jeszcze nie wiedzą z czym to się je  krótki opis ksylitolu ze strony Zielonabazylia.pl:

"Na rynku pojawia się coraz więcej produktów z Ksylitolem. Warto więc wiedzieć coś na temat samego Ksylitolu i produktów, których jest składnikiem. Ksylitol smakuje jak cukier, ale ma o ok. 40% mniej kalorii. Słowo "Ksylitol" ("Xylitol") pochodzi od greckiego słowa "xylon" oznaczającego "drzewo". Źródłem najlepszego Ksylitolu jest drzewo brzozy. Krajem wiodącym prym wśród producentów tej naturalnej substancji słodzącej jest Finlandia."

M.


środa, 5 marca 2014

JAK USPRAWNIĆ ŻYCIE FIT CZŁOWIEKA ?

Każdy z Was domyśla się, że jeśli zmienimy swój styl życia (treningi,lepsze odżywianie) wywoła to pewne komplikacje w naszym życiu. Ci którzy już zmienili pewnie o tym wiedzą :) Oczywiście nie ma co marudzić i powtarzać "nie mam na to czasu" tylko trzeba brać się do roboty. Nie mogę powiedzieć, że zdrowe odżywianie i regularne trenowanie nie wypłynie na nasz plan dnia i nie zabierze nam więcej czasu. Oczywiście, że zabierze! Każdy wie, że trudniej jest przygotować własny posiłek niż wrzucić gotową pizze do mikrofali, każdy kto próbował wie, że trzeba dobrze się zorganizować by wygospodarować czas w ciągu dnia na trening. Jednak nie załamujcie się na samym starcie jest to w pełni możliwe by tak zorganizować dzień i usprawnić go by czerpać same korzyści z bycia fit nie rezygnując przy tym z innych rozrywek i pasji. Mam dla Was parę porad,tricków które sam stosuje i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że usprawniły mój codzienny plan dnia. 

jak usprawnić życie fit człowieka


1. Zaopatrz się w jak najwięcej rzeczy z niezbędnika osoby odchudzającej się kiedyś pisałem o tym posta ale postanowiłem go trochę rozbudować właśnie dzisiaj.

2. Patelnia grillowa i jeszcze raz patelnia grillowa :) W mojej kuchni po prostu podstawa. Robię na niej co się da. Zalety : szybko i zdrowo. Ja mam patelnie za kilkanaście złotych i służy mi już 2 rok więc nie był to zbyt wielki wydatek. 

3. Lunchbox. Jak jedzenie do szkoły, pracy to tylko w luchboxie. Bardzo wygodne i można zabrać praktycznie każdy rodzaj posiłku. Jeśli dobrze poszukacie w necie znajdziecie każdy typ lunchboxa. Wiele razy słyszałem wymówki znajomych, że "lepiej zjeść kanapki, bo wygodniej i można wszędzie skonsumować". Moim zdaniem to tylko wymówka, jeszcze nigdy nie miałem trudności z konsumowaniem swojego posiłku w lunchboxie. Kiedyś nawet widziałem na uczelni jak pewien chłopak w przerwie między wykładami wcinał swoje danie z lunchboxa na stojąco :) Da się ?

4. Planuj posiłki, a najlepiej gotuj na cały tydzień. Bardzo dobrze jest planować posiłki na następny dzień i robić je już wcześniej wtedy unikniemy niespodzianek. Ja ostatnio przechodzę na inny sposób. Posiłki do pracy (te do lunchboxów) gotuje w jeden dzień i mrożę. Potem mam gotowy posiłek na wynos każdego dnia. Wiadomo, w jeden dzień trzeba poświęcić jakieś 2-3 godziny (w moim przypadku jest to niedziela), ale potem mam cały tydzień spokoju jeśli chodzi o posiłki do pracy.

5. Trenuj w stałe dni o stałych porach - najlepiej wyznaczyć sobie stałe dni i pory na trening. W moim przypadku to przeważnie pon, śr, pt 16-18. Na początku będzie trudno zmusić się do systematyczności. Ale potem nawet sami nie zauważycie jak znaleźliście się na siłowni. Stanie się to nawykiem i nie będzie to dla Was uciążliwe. Pamiętaj zaplanuj trening z góry! Jeśli będziesz zakładać "poćwiczę wieczorem jak będę mieć siłę to oboje wiemy, że z tego treningu nic nie będzie:) 

6. Skuteczne nawodnienie organizmu - dużo osób narzeka na problemy z nawodnieniem organizmu, nie wiedzą jak to robić, nie są systematyczni. Prosty sposób, który stosuję od dawna. Butelka na stół i na niej zaznaczamy markerem do której godziny ile mamy wypić. Przykładowo butelkę wyjmujemy rano zaznaczamy w połowie markerem i wiemy, że tyle wody trzeba wypić do godziny powiedzmy 13. W ten sposób skutecznie nawodnicie organizm i będziecie o tym pamiętać jeśli butelka będzie stała przed waszymi oczami.

7. Sen i regeneracja - staraj się wysypiać 6 - 8 h dziennie. By tego pilnować również należy założyć stałą godzinę o której chodzi się spać. W moim przypadku jest to 22:00. Po tej godzinie zawsze staram się być w łóżku by o 6:00 wstać w miarę wypoczętym.

Wprowadzenie tych paru zasad naprawdę usprawni nasze życie, powodując lepsze efekty treningowe oraz poprawiając nasz humor. Już po paru dniach zobaczysz, że można wszystko zorganizować, a dalej ma się tyle samo czasu :) 

A Wy jakie stosujecie "usprawnienia" ? 

Powodzenia!

W!