sobota, 18 marca 2017

„Dieta Smart Food” - recenjza



Dzisiaj na blogu recenzje książki „Dieta Smart Food” zbiorowego  autorstwa Eliany Liotty, Piera Giuseppe oraz Lucilli Titta. Na wstępie należy zaznaczyć, że słowo dieta nie oznacza, że mamy do czynienia z poradnikiem w stylu „schudnij 10kg w miesiąc jedząc tylko kiszoną kapustę”, dieta w tytule tej pozycji oznacza styl odżywiania, który przyjmujemy na całe życie, a warto bo żywienie w niej opisane ma to życie znacznie wydłużyć i poprawić jego jakość! 


Czy wiedzieliście, że jedząc konkretne produkty możemy uaktywnić pewne geny, a inne uśpić? Np. uaktywnić gen młodości, a uśpić ten odpowiedzialny na procesy starzenia? Pewnie nie. Z tej książki dowiecie się dokładnie jak owy proces aktywacji/ uśpienia genów zachodzi . Dowiecie się tego na początku książki, tutaj należy się najbardziej skupić ponieważ sprawy genetyki nie są najprostsze, ale tutaj wyjaśnione w miarę prostym językiem.

Poniżej jedne z rysunków w książce:



Kolejna ciekawostka jaką znalazłam w tej lekturze: skąd wziął się gen odpowiedzialny za gromadzenie tłuszczu: otóż jako ludzie pierwotni często głodowaliśmy i natura wyposażyła nas w gen, który w skrajnych sytuacjach dłuższego postu nie pozwalał za bardzo spadać tkance tłuszczowej. Niestety ten gen działa do dziś, mimo, iż większość z nas ma codziennie dostęp do pełnej lodówki i uczucie głodu jest nam raczej obce. Dlatego możemy mieć problemy ze zrzuceniem nadprogramowych kilogramów. Wszystko w imię przetrwania jakie owy gen stara się nam zapewnić.

Książka oprócz problemu nadmiernych kilogramów porusza też temat starzenia się i długowieczności.Dowiadujemy się, że starzenie się jest skutkiem ubocznym działania pewnych genów, ale nie ma się co martwić ponieważ geny te da się wyciszyć za pomocą uwaga : POSTU, wygląda na to, że im mniej jemy tym lepiej się czujemy i dłużej żyjemy, ale nie martwcie się jest też ALTERNATYWA, bo wiadomo jedzenie to radość i nikomu nie uśmiecha się z niego rezygnować.
W książce wymienione są produkty, których spożywanie działa na nasze ciało podobnie jak post, czyli wycisza geny odpowiedzialne za gromadzenie tłuszczu i postępowanie procesów starzenie się organizmu.


  
W książce oprócz tych naukowych nowości znajdziemy także banalne prawdy znane każdej osobie, która chociażby liznęła tematu zdrowego odżywiania, czyli :unikanie złych tłuszczy i Fast foodów, cukru i postawienie na aktywność fizyczną jako sposób na długie życie w zdrowiu.

Jak starzenie się i gromadzenie tłuszczu są od siebie zależne? Ano tak, że jeżeli nie gromadzimy tłuszczu w tkance tłuszczowej  powstaje mniej hormonów i substancji zapalnych, które odpowiadają np. za powstawanie nowotworów. 

O ile początek książki wymaga pewnego skupienia to resztę czyta się lekko. Autorzy podają listę 30 produktów, których jedzenie powoduje podobne korzyści jak post, czyli spowalnia procesy starzenia i zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej.
W dalszej części książki znajdziecie tez rozdział „fakty i mity” o pewnych popularnych produktach oraz z rozdział podpowiadający jak komponować posiłki wg schematu smart food.

Żeby uchylić rąbka tajemnicy wśród produktów SMART FOOD znajdują się miedzy innymi: czosnek, kurkuma, jabłka, owoce leśne, orzechy . Powiecie, że banalne i ,że każdy zna te produkty i wie, że są zdrowe, ale co powiecie o radicchio czy kaki . Nie brzmi już tak znajomo prawda? Warto dowiedzieć się więcej i po to odsyłam was do lektury :)

sobota, 4 marca 2017

Nie wiesz jak zacząć ? Zapytaj Trenera

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z treningiem siłowym czy też bieganiem , cross fitem bądź odchudzaniem nie wie jak się zabrać do tego przedsięwzięcia. Oczywiście pomocą służy literatura fachowa i Internet jednak część osób nie ma tyle samozaparcia by wszystko robić samemu. W takim przypadku warto skorzystać z porad i usług trenera personalnego.

Kiedyś usługi trenerów kojarzyły nam się tylko z gwiazdami filmowymi, sportowcami czy tez znanymi osobami, teraz właściwie każdy może sobie pozwolić na konsultacje z trenerem personalnym. Właściwie w każdym większym mieście możemy wybrać spośród paru ofert. Najłatwiej będzie skorzystać z wyszukiwarki za pomocą, której możemy znaleźć trenera najbliżej swojego miejsca zamieszkania taką wyszukiwarkę znajdziecie tutaj www.sport-ekspert.pl .



 Za jej pomocą możemy wyszukać usługi trenerów jak najbliżej naszego miejsca zamieszkania dodatkowo warto zwrócić uwagę, że możemy wyszukiwać trenera według interesujących nas kategorii. Jest ich bardzo wiele zaczynając od klasycznego fitness poprzez mięśnie brzucha, basen, samoobronę, bieganie, kulturystykę, taniec i wiele innych. Każdy na pewno znajdzie trenera odpowiedniego dla siebie. Moim zdaniem trener personalny to dobre rozwiązanie dla osób leniwych oraz takich, którym brak motywacji przynajmniej w początkowym okresie. Taka osoba skutecznie nas zmotywuje oraz doradzi. Jeżeli od jakiegoś czasu trenujemy jakaś dyscyplinę i nie jesteśmy do końca przekonani czy wszystko robimy dobrze oraz efekty nie są zadowalające to również powinniśmy skonsultować to z trenerem. W wielu przypadkach dwie trzy konsultacje pozwolą znacznie poprawić nasze błędy zarówno treningowe jaki i żywieniowe oraz poprawić efektywność naszych treningów. Reasumując obecnie rynek jest bardzo bogaty w tego typu usługi i ceny za godzinę konsultacji są dość przystępne wieć warto choć raz z ciekawości skorzystać z wspólnego treningu z trenerem, a kto wie może będziemy stale korzystać z tego typu pomocy.

wtorek, 31 stycznia 2017

Jak ułatwić sobie gotowanie i przyrządzanie posiłków ?

Kuchnia to miejsce gdzie każdy kto samodzielnie przygotowuje sobie jedzenie spędza dość dużo czasu w trakcie dnia. Jeśli natomiast zwracamy uwagę na to co jemy i chcemy by nasze posiłki były najlepszej jakości i z dobrych produktów to spędzamy tego czasu zdecydowanie więcej. Nikt nie chce siedzieć długo w kuchni dlatego warto w jakiś sposób skrócić ten czas i przyspieszyć cały proces.


Na pewno z pomocą przyjdzie tutaj wszelkiego rodzaju sprzęt gastronomiczny, który pozwoli usprawnić nasze gotowanie szczególnie jeśli chodzi o skomplikowane przepisy składające się z wielu składników albo wypieki takie jak chleb czy ciasta. Podczas pieczenia chleba dużą część pracy zajmuje właśnie wyrabianie ciasta. Ręcznie tren proces trwa bardzo długo dlatego lepiej użyć miksera. 

Fajny przepis na chleb znajdziecie na naszym blogu tutaj



Dobry mikser to podstawa udanych wypieków i szybkiej pracy w kuchni nam świetnie sprawdza się ten http://www.xxlgastro.pl/pl/kitchenaid-mikser-kitchenaid-275w-428l.html . 



Mikser ten jest pomocny przy wielu wypiekach, a dzięki solidnej, stabilnej i wytrzymałej konstrukcji całkowicie metalowej jest bardzo pomocny w każdej kuchni zarówno prowadzonej przez kucharza amatora jak i profesjonalistę :) W zestawie z mikserem jest cztero litrowa miska idealna nawet do bardzo dużych wypieków. Ten mikser charakteryzuje się również bardzo cichą pracą więc możesz zapomnieć o głośnych urządzeniach, których używały nasze mamy podczas gdy tata musiał zgłaśniac telewizor. W tym przypadku mamy gwarancję bardzo cichej pracy nawet na najwyższych obrotach. Do wyboru mamy aż dziesięć programów pracy także możemy je dostosować do każdego rodzaju ciasta.Takie rozwiązanie pozwala zająć się czymś innym podczas gdy mikser będzie wyrabiał ciasto na nasz przyszły chleb. Pamiętajcie im więcej kuchennych pomocników tym mniej czasu w kuchni :) Jedyny minus takiego rozwiązania to potrzeba większej ilości miejsca tak by je wszystkie pomieścić. Więcej ciekawych sprzętów Agd znajdziecie na stronie http://www.xxlgastro.pl/pl/

poniedziałek, 30 stycznia 2017

Szybkie fit śniadanie ? Czemu nie - owocowa owsianka :)

Bardzo często rano zależy nam na czasie i chcemy zjeść cos szybko i zdrowo. Ja mam tak praktycznie co rano ponieważ trenuję o 6 przed pracą dlatego szybki, płenowartościowy fit posiłek to podstawa poranka. Stawiam głównie na owsianki i omlety ponieważ można większość przygotowac dzień wcześniej. Dzisiaj pokaże Wam przepis na moją ulubioną owsiankę, a już wkrótce na omlet. 

Składniki : 

- płatki jaglane (tutaj zostawiam Wam do wyboru : orkiszowe, owsiane bądź jaglane) 80 g
- owoc (gruszka, jabłko, banan do wyboru) 120 g 
- rodzynki 20g 
- cynamon do przyprawienia
- kakao do przyprawienia 
- jogurt naturalny 100 g 

Całość bez jogurtu szykuje dzień wcześniej w misce. 


Przygotowanie : 

Rano zalewam wszystko wrzątkiem, potem przykrywam talerzykiem na 1-2 min i dodaje jogurt. Wszystko mieszam i mamy super fit przedtreningową owsiankę mocy :) :) :)









wtorek, 24 stycznia 2017

Odchudzanie wspomagane naturalną herbatką ziołową.


Odchudzanie to proces, którego podstawą jest odpowiednia dieta połączona z aktywnością fizyczną. Oprócz oczywiście tych dwóch czynników możemy dołożyć trzeci czyli wszelkiego rodzaju suplementy diety, które w połączeniu z dobrym jadłospisem i aktywnością mogą znacznie przyspieszyć cały proces odchudzania. Takim suplementem zdecydowanie będą herbatki ziołowe Slim Herbal System, które pozwolą na jeszcze szybsze odchudzanie. Warto nadmienić, że będą one również dobrym wyborem dla osób, które z jakiś powodów nie mogą uprawiać żadnego sportu i swoje odchudzanie opierają tylko na diecie.



Herbata, o której mowa jest trochę inna od tradycyjnych herbat i być może w tym tkwi jej sukces. Różnica polega na tym, że nie korzystamy z jednej herbaty tylko z sześciu specjalnie przystosowanych do każdej fazy dnia. Ich skład i zastosowanie różni się ale rozpoczynając kurację otrzymujemy sześć opakowań, a w każdym znajduje się po dwadzieścia pięć saszetek.
Jeśli chodzi o zastosowanie  to najlepsza będzie receptura WEDŁUG EKSPERTÓW INSTYTUTU ZIELARSTWA POLSKIEGO I TERAPII NATURALNYCH, która polega na stosowaniu herbatki w trzech fazach, a każda z faz posiada dwa etapy. Fazy podzielone są zgodnie z kolejnością pory dnia czyli poranek, południe i wieczór, a w każdej z faz znajdziemy dwa etapy.

-poranek:

etap I (godziny podania między 8.00-10.00) - oczyszczanie jelit – detox.

Podanie: po śniadaniu
etap II (godziny podania między 10.00 – 12.00) - pobudzenie i energia dla ciała.
Podanie: po II śniadaniu

-południe:

- etap I (godziny podania między 12.00 – 14.00) - poprawa metabolizmu, usuwanie nadmiaru wody.
Podanie: między posiłkami

- etap II (godziny podania między 14.00 – 16.00) - zmniejszenie wchłaniania tłuszczu, przyspieszenie spalania
Podanie: po obiedzie

-wieczór:

- etap I (godziny podania 16.00 – 18.00) - zmniejszenie łaknienia, blokowanie wchłaniania węglowodanów.
Podanie: między posiłkami

- etap II (godziny podania między 18.00 – 21.00) - wyciszenie, redukcja stresu, stabilizacja poziomu cukru.

Podanie: przed kolacją
Suplementacja zgodnie z takimi zaleceniami pozwoli działać w każdym etapie dnia i w odmienny sposób wpływac na nasz ogranizm w zależności od potrzeb. Powyżej mamy rozpisane dokładne działanie w poszczególnych fazach dnia. 
Warto przetestować ten nowy suplement diety, a kto wie może na stałe zagości w waszym jadłosipisie :)