Instagram Follow on Instagram

niedziela, 4 listopada 2018

Gryczana Szarlotka - Przepis :)

Dzisiaj mamy dla Was propozycje na smaczną gryczaną szarlotkę :)

SKŁADNIKI:

- Jabłka 8 średnich sztuk
- Mąka gryczana 160g 
- Mąka ziemniaczana 80g
- masło klarowane 60g
- odżywka białkowa 50g
- 3 jajka
- ksylitol 40 g
- proszek do pieczenia – 1 łyżeczka
- szczypta soli i cynamonu
- orzechy włoskie - 2 garści


Przygotowanie:
  • Jabłka obrać i pokroić w kawałki następnie dajemy na patelnie i dusimy z odrobiną wody z cynamonem.
  • Obie mąki wymieszać w misce i dodać 20 g ksylitolu i łyżeczkę proszku do pieczenia.
  • Ożwykę białkową wymieszać z wodą tak by powstała konysytencja kisielu.
  • Rozpuścić masło klarowane.
  • Do suchych składników dodać żółtka i rozpuszczone masło, wyrobić ręką. Konsystencja ciasta ma być sypka (ciasto ma sie kruszyć)
  • Tortownice wyłożyć papierem do pieczenia i wykleić dno i boki ciastem (1/3 ciasta zostawić do posypania na wierzch).
  • Nałożyć jabłka, na to odżywke białkową, białka ubić z odrobiną soli i 20 g ksylitolu, wyłożyć na warstwę odżywki białkowej.
  • Orzechy posiekać i posypać warstwę białek i na to pokruszyć resztę ciasta.
  • Piec 50 min w 175 stopniach.



Smacznego :) 



wtorek, 23 października 2018

Jak urozmaicić dietę ?

Posiłki na diecie kojarzą się większości osób z wieloma wyrzeczeniami, niesmacznymi potrawami, jedzeniem codziennie tego samego czy sztandarowym ryżem i kurczakiem na każdy obiad. Oczywiście zdrowe odżywianie będzie swojego rodzaju wyrzeczeniem, szczególnie, jeśli odżywialiśmy się dawniej niezdrowo, ale praktycznie każdy posiłek typu Fast Food można zrobić w sposób dietetyczny tak by bardzo dobrze smakował.

Wiele osób rezygnuje ze swojej diety bardzo szybko tłumacząc się brakiem efektów i niesmacznym oraz monotonnym jedzeniem. Prawda jest taka, że z odrobiną chęci i wiedzy możemy każdy posiłek w lekkim stopniu zmodyfikować tak by każdego dnia smakował trochę inaczej albo nawet był innym daniem. Dodatkowo możemy również składniki poddać innej obróbce, dodać inne dodatki czy też przyprawy, ale o tym za chwilę.

Jeśli mamy już ułożony podstawowy plan diety bez względu na to czy zrobiliśmy to sami czy też jest to gotowy kupiony plan od trenera bądź portalu dietetycznego oferującego naszym sprzymierzeńcem numer jeden będzie tabela kalorii.

Tabela kalorii to bardzo proste narzędzie, które znajdziemy na wielu stronach online bądź w formie aplikacji na telefon. Jak ją obsługiwać? To bardzo proste. Załóżmy, że w diecie mamy bardzo często ryż i już nam się znudził, jako dodatek do mięsa? Musimy przeliczyć ile ryżu odpowiada takiej samej wartości na przykład ziemniaków. Poniżej macie to przeliczone na zdjęciu.



Dzięki temu możemy zamienić sobie w danym dniu ryż na ziemniaki, a kaloryczność i makro składniki zostaną takie same. Większość tabel ma mnóstwo produktów tak wiec wystarczy wyszukiwać i liczyć.
Podobnie możemy robić z mięsem, deserami, i innymi dodatkami do dań.


Jak jeszcze urozmaicić posiłki?

- Zmiana sposobu obróbki termicznej – każdy rodzaj mięsa możemy przygotować w trochę inny sposób, dzięki czemu nadamy mu inny smak. Możemy grillować, piec w piekarniku, gotować na parzę albo smażyć na patelni. Podobnie niektóre dodatki do obiadu jak warzywa czy węglowodany. Znudziły Ci się warzywa z patelni? Spróbuj zrobić je z piekarnika albo dusić.

- Eksperymentowanie z przyprawami – duże ilości soli nie są wskazane na diecie jednak mamy jeszcze cały wachlarz innych przypraw, które również mogą zmienić nasze potrawy w zupełnie inne dania. Warto zaprzyjaźnić się z curry, kurkumą, różnego rodzaju pieprzem oraz ziołami. Czasami drobne zmiany przypraw pozwolą wydobyć zupełnie inny smak z mięsa czy ryżu, a nawet owsianki. Na słodko warto sięgać po cynamon, a czasami szczyptę soli.

- Jogurt zamień na mleczko kokosowe – od czasu do czasu zamiast jogurtu do owsianki możesz dodać mleczko kokosowe należy pamiętać, że ma inne makrosy, więc trzeba przeliczyć wartości w tabeli.

- Rób własny ketchup! - my co jakiś czas produkujemy swój własny ketchup na bazie pomidorów w puszcze i przypraw bez dodatku cukru, potem wszystko wekujemy i mamy kilka słoików na cały miesiąc. Taki ketchup jest świetnym dodatkiem do dań wytrawnych.




- Syropy urozmaicą nudne naleśniki i owsianki – ostatnio odkryliśmy syrop daktylowy i kokosowy (oczywiście bez cukru) nie znaczy to, że lejemy je gdzie popadnie. Ale łyżeczka na naleśnik czy owsiankę nie bardzo wpłynie na kaloryczność, a znacznie podniesie jej smak czy naleśnika. Oczywiście mowa tu o normalnych syropach z daktyli, a nie tych chemicznych zero kalorii dla kulturystów. Zamiast syropu możemy także dodać na przykład łyżeczkę miodu.

Tutaj macie omlet z dodatkiem właśnie syropu daktylowego :


Reasumując, jeśli masz kryzys w diecie i planujesz ją porzucić, bo „monotonna i nudna” to wykorzystaj własną inwencję, pokombinuj trochę z dodatkami lub inaczej przygotuj potrawę, a klasycznego kurczaka z ryżem czy też rybę zamienisz w bardzo smaczne fit dania J

środa, 10 października 2018

Green Barley Plus i suplementy z zielonym jęczmieniem - jak działają na odchudzanie?

Tak jak wiele razy pisaliśmy na naszym blogu na sukces w odchudzaniu składa się parę czynników takich jak między innymi dieta, aktywność fizyczna, odpowiednie nawodnienie oraz suplementacja. Oczywiście najlepsze efekty osiągniemy, jeśli zastosujemy się do wszystkich wytycznych. Wiele osób obawia się takich suplementów jak białko, kreatyna czy spalacze tłuszczu, dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem dla nich są suplementy na bazie młodego jęczmienia. 

W internecie możemy znaleźć wiele informacji na temat tzw. superfoods jak jagody, Goji czy Acai, a może warto zainteresować się czymś bardziej rodzimym, czyli młodym jęczmieniem. Oprócz właściwości sprzyjających redukcji wagi młody jęczmień charakteryzuje się również:

- duże właściwości detoksykacyjne.
- bogate źródło witaminy B, żelaza, wapnia, cynku i magnezu.
- silne działanie przeciwzapalne i przeciwwirusowe
- wspomaga metabolizm tłuszczów
- obniża stężenie cholesterolu we krwi 
- źródło błonnika
- sprzyja redukcji cellitu
- poprawia kondycję włosów i paznokci.

Oprócz właściwości sprzyjających odchudzaniu stosuje się go też prewencyjnie w leczeniu cukrzycy, chorób, serca, nadciśnienia tętniczego, hipercholesterolemii, bezsenności czy nadwagi i otyłości. 

Młody zielony jęczmień Green Barley Plus jak każdy suplement powinien być przyjmowany codziennie i bez przerw w dawkowaniu tak by wybrać całą zalecaną dawkę. Dlatego najwygodniejszą formą przyjmowania będą kapsułki, które stosujemy w liczbie dwóch dziennie przez określony czas. Istotne jest również to, że w składzie tego preparatu znajdziemy głównie wyciąg z zielonego jęczmienia i garcinii cambogia, dlatego śmiało możemy mówić, że Green Barley Plus jest w pełni naturalnym suplementem diety.



Decydując się te suplement poprawimy nie tylko ogólną kondycję zdrowotną naszego organizmu, ale również wpłyniemy na jego wygląd zewnętrzny. Właściwości detoksykacyjne i przeciwzapalne będą wpływać pozytywnie na nasz organizm od wewnątrz, a działanie antycelulitowe i sprzyjające redukcji nadprogramowych kilogramów spowoduje ładniejszy i smuklejszy wygląd naszego ciała. Ponadto stosowanie Green Barley Plus wpływa na ograniczenie tak zwanych napadów głodu, a co za tym idzie podjadania między posiłkami, które bardzo negatywnie wpływa na metabolizm i jest jednym z głównych źródeł nadwagi. Suplement ten będzie jednym z czynników, które wspomogą nas w walce o lepszych siebie:) 
O jego pozytywnym wpływie na walkę z kilogramami i oczyszczaniu organizmu świadczą również pozytywne opinie ekspertów i dietetyków oraz pozytywne wrażenia ze stosowania przez innych użytkowników. Niektórzy chwalą się wynikami nawet do - 5kg wagi w dół przez pierwszy miesiąc stosowania suplementu.


Reasumując zielony młody jęczmień to suplement nie tylko dla osób odchudzających się, ale warto od czasu do czasu stosować go, jeśli jesteśmy osobami aktywnymi, dbającymi o swoje zdrowie tak by nasz organizm otrzymywał dodatkowy zastrzyk witamin i pozytywnych składników.

czwartek, 20 września 2018

Zdrowo i smacznie w pudełku


Jeśli chcesz się zdrowo odżywiać, nie musisz nieustannie stać przy kuchni i wyszukiwać w pobliskich marketach stoisk ze zdrową żywnością. Zamiast tego możesz skorzystać z rozwiązania, które pojawiło się na rynku już jakiś czasu, a obecnie zdobywa coraz większą popularność. To sposób na zdrowe i smaczne posiłki bez konieczności ich samodzielnego przygotowywania, a nawet wychodzenia z domu. Do tego pozwala oszczędzić czas, pozbyć się zbędnych kilogramów i cieszyć zróżnicowanym jadłospisem. Czy wiesz już, o czym mowa?

Catering dietetyczny pojawił się na naszym rynku jakiś czas temu. Początkowo znany był tylko  nielicznym, dziś doceniany jest przez sporą grupę osób. Zalety, jakie ze sobą niesie, nie ograniczają się wyłącznie do oszczędności czasu. Jeśli chcesz je lepiej poznać, zapraszam do lektury.

Czy jest catering dietetyczny?

Dieta pudełkowa, fit catering lub dieta cateringowa to inne nazwy, z jakimi możesz się spotkać w odniesieniu do cateringu dietetycznego. Jego idea polega na przygotowywaniu dietetycznych posiłków w ramach usługi świadczonej przez firmę cateringową https://www.eatzone.pli dostarczaniu ich pod wskazany przez klienta adres. Posiłki dowożone są w wygodnych do przechowywania jedzenia pudełkach, skąd usługa ta zaczerpnęła swoją nazwę.
Atutem diety pudełkowej jest to, że klient może zamówić od dwóch posiłków dziennie do nawet całodziennego wyżywienia. Jednocześnie musi określić adres do dostawy jedzenia, ale co ciekawe, nie musi to być jeden adres. Zdarza się, że niektórzy klienci proszę, by przed południem dostarczyć posiłki do pracy, a po południu do domu. Możliwe jest także wskazanie wyłącznie jednego adresu dostawy dla weekendów.



Dlaczego go cenimy?

To, że coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z cateringu dietetycznego, ma swoje podstawy. Jego zalety dostrzegają zwłaszcza klienci, którzy musieli do tej pory liczyć kalorie oraz ci, którym zależy na zdrowych i smacznych posiłkach. Co przekonuje ich do korzystania z diety pudełkowej?
Otóż menu dostępne w ramach cateringu dietetycznego układane jest przez zespół doświadczonych dietetyków. Ich zadaniem jest dbanie o to, by posiłki były przygotowywane zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, właściwie zbilansowane i komponowane na bazie zdrowych składników. Nie może też zabraknąćw nichistotnych dla funkcjonowania organizmu człowieka witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Do skorzystania z menu diety pudełkowej zachęca fakt, że posiłki są zróżnicowane, kolorowe i apetyczne.

Nie tylko dla dorosłych

Z diety cateringowej mogą korzystać zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci. Zanim jednak zamówiszjedzenie dla swojej pociechy, upewnij się, że konkretna firma cateringowa takie menu w swojej ofercie posiada.
Warto pamiętać też, że określenie dieta w przypadku diety cateringowej nie oznacza ograniczania ilości spożywanych posiłków, a raczej nastawienie na zdrowe i odpowiednio zbilansowane odżywianie. W ramach oferty możliwe jest skorzystanie z różnych opcji kalorycznych diety pudełkowej, a nawet z pomocy dietetyka w doborze właściwego menu do potrzeb konkretnej osoby.
Jeśli takie argumenty nadal Cię nie przekonują, poszukaj wśród swoich znajomych osób, które korzystały już z diety pudełkowej i zapytaj o ich odczucia. Z pewnością dowiesz się więcej na temat zalet tego rozwiązania. 



poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Jaki jest miesięczny koszt diety z Fabryki Siły ?

Często pytacie ile miesięcznie kusztuje dana dieta jednak nie chodzi Wam o koszt planu tylko o koszt jedzenia na dany miesiąc. Specjalnie dla Was wyliczyłem przybliżony koszt jedzenia na cały miesiąc dla diety na masę z Fabryki Siły . Kaloryczność wyliczanej diety to około 3400 kcal. Koszt miesięczny jaki mi wyszedł to 398,96 zł **

Poniżej macie tabelę z produktami, gramaturą i cenami. (Ceny głównie z dyskontów i w przypadku paru produktów ze sklepów internetowych) 

Mięso Waga w gramachKoszt
Filet z Indyka 19108,99 za 400 g42,91
Filet z Kurczaka170013,99 zł za kg23,783
Szynka Kanapkowa 2754,99 za 140 g9,801
Inne
Ocet balsamiczny 1413,99 za 250 ml0,78
Jajka 354,49 za 10 szt15,71
Mrożonki
Mieszanka Zywkła 15253,99 za 750 g8,11
Mieszkanka Włoska2803,99 za 750 g1,48
Mieszanka Meksykańska 4803,99 za 750 g2,55
Nabiał
Jogurt Naturalny 2% 26600,85 x 190 g11,98
Mleko 2 % 3100,19 za 100 ml0,58
Ser Kozi 923,99 za 150 g2,44
Ser mozzarella352,45 za 125 g0,68
Ser Parmezan 4464,95 za 1kg2,85
Ser Typu Feta 1944,99 za 150 g6,45
Ser Twarogowy Chudy 4202,59 za 250 g4,35
Serek Typu Fromage 804,49 za 200 g1,79
Napoje
Mleczko kokosowe 2801,50 za 100 ml4,2
Woda Mineralna 4500,99 za 1,5 l 0,29
Sok ananasowy 7002,49 za 250 ml6,97
Nasiona\ Orzechy
Pestki dyni 494,99 za 100g2,44
Len nasiona 184,10 za 400g0,18
Migdały966,99 za 100 6,71
Orzechy Nerkowca 504,99 za 75 g3,32
Orzechy Arachidowe 5015,29 zł za kg0,76
Orzechy Włoskie 2387,99 za 100 g19,01
Soczewica czerwona 603,69 zł za 500 g0,44
Owoce
Ananas 2804,99 za kg 1,39
Banan 33702,95 za kg 9,94
Brzoskwinia 5808,99 za kg5,2
Cytryna 3088,79 za kg2,7
Czarne jagody3407 zł za 250 g9,52
Gruszka 9603,99 zł za kg3,83
Morele 42012,19 zł za kg5,11
Kiwi 1304,95 za kg0,64
Pomarańcza 3802,75 zł za kg1,04
Pieczywo
Chleb Graham 8503,29 zł za 330 g8,47
Przetwory
Chrzan 421,49 za 160 g0,39
Kukurydza konserowowa 1907,54 zł za kg1,43
Masło Orzechowe 301,47 za 100 g0,44
Musztarda 5210 g za 0,99 zł0,02
Ogórek Kiszony 3202,99 zł za 400 2,39
Pomidory suszone 25039,93 zł za kg9,98
Przecier pomidorowy3202,19 za 500 g 1,4
Żurawina suszona 812,99 za 100 g2,42
Groszek 2601,49 za 400 0,96
Czerwona fasola 400,83 za 100 g 0,33
Przyprawy
Bazylia 1161,25 za 15 g9,66
Chili 21,25 za 15 g0,16
Curry 101,25 za 15 g0,83
Cynamon 61,25 za 15 g0,49
Koper Ogrodowy 321,25 za 15 g2,66
Zioła Prowansalskie 211,25 za 15 g1,74
Ryby
Łosoś 1205,99 za 1007,18
Dorsz 21014,99 za 5006,29
Makrela Wędzona 1201,29 za 100 g 1,54
Słodycze
Kako 16%422,38 za 100 g0,99
Miód 4637,90 za kg1,74
Tłuszcz
Oliwa z oliwek 39613,99 za 500 ml 11,08
Avocado121,49 za 100 g 0,17
Masło2102,20 za 100 g4,62
Warzywa 0
Bakłażan 10606,99 zł za kg 7,4
Brokuł6902,89 zł za 500 g3,98
Batat1306,99 za kg0,9
Cebula 11453,99 za kg4,56
Cukinia 4502,99 za kg 1,34
Czosnek 1065,99 za 250 g2,53
Marchew 11102,99 za kg3,31
Ogórek3804,99 za kg 1,89
Papryka czerwona 12753,75 zł za kg4,78
Parryka zielona 1303,75 zł za kg0,48
Pieczarka 7504,49 zł za 500 g6,73
Pietruszka Korzeń 5609,99 za kg5,59
Pomidor7605,49 za kg 4,17
Pomidor koktajlowy 3505,99 za kg 2,09
Roszponka 1203,99 zł za 150 g3,19
Rukola 1532,99 za 180 g2,54
Rzodkiweka 1300,95 za 100 g1,23
Seler Korzeniowy 4852,79 za kg1,33
Seler Naciowy 1300,49 za 100 g6,63
Szczypiorek 61,290,2
Szpinak 2804,49 zł za 2006,286
Ziemniaki 8001,99 za kg1,59
Zbożowe
Fasola 404,20 za 400 g0,42
Kasza gryczana 6253,99 za 400g6,23
Makaron Pełnoziarnisty 4355,90 za kg 2,56
Mąka Pszenna 1850 7905,39 za kg4,25
Płatki Owsiane 7651,95 za 500 g2,98
Ryż Basmati 4703,29 zł za 400 g3,86
Ryż Brązowy 8602,89 zł za kg2,48
Ryż Paraboiled 1302,15 za 400 g 0,69
Kasza jaglana 4601,99 za 400 g2,28
Kasza jęczmienna2603,99 za 400g2,59
Płatki jaglane1401,95 za 500 g0,54
398,96zł


* gramatura produktów w danym planie zależy od naszej wagi, wyglądu sylwetki i obecnego planu.
** wyliczenia są na podstawie tylko takiej ilości produktu jakie zużywamy w danej chwili, fakt trzeba kupić i tak paczkę ryżu, czy worek płatów itp ale biorąc pod uwagę, że dieta trwa dłużej niż miesiąc i tak te produkty będziemy zużywać.
*** ceny porduktów sezonowych jak warzywa i owoce mogą się różnić w poszczególnych miastach.

Resumując biorąc najtańszy plan z Fabryki Siły przybliżone miesięczne koszty to 69,99 zł za plan diety (opłata stała) + około 400 zł co miesiąc na jedzenie w przypadku kaloryczności zbliżonej do 3400 kcal.

Z naszych doświaczeń wynika, że dieta jest dużo tańsza niż kupowanie byle czego bez planu i  plusem jest to, że nie marnujemy jedzenia.

Fabryka Siły - Plany treningowe i dietetyczne