poniedziałek, 17 grudnia 2012

Alkohol unikać czy nie ??


Podczas odchudzania, diety, wzmożonej aktywności fizycznej organizmu powinniśmy unikać alkoholu. Niestety używka ta niezbyt dobrze wpływa na organizm nawet w przypadku gdy się nie odchudzamy. Do głównych negatywnych czynników można zaliczyć : 

- systematycznie picie alkoholu powoduje uszkodzenie układu nerwowego i mięśniowego, a co za tym idzie osłabienie siły mięśniowe.
- może powodować osłabienie procesów trawienia i zaburzenia wchłaniania pociagając za sobą niedożywienie. Efektem niedożywienia mogą być stany niedocukrzenia.
- u osoby nadużywającej alkoholu niemal zawsze występuje jej stłuszczenie, czyli nadmierne odkładanie się tłuszczu w komórkach wątroby. Jego objawem jest ból pod żebrami, a także powiększenie wątroby.
 - Ponadto alkohol niszczy trzustkę, wywołując stan zapalny.

Jednak na blogu zajmuje się w głównej mierze redukcją wagi i budową masy mięśniowej , a alkohol to przede wszystkim kalorie!!!

Piwo - średnia kaloryczność piwa to 200 kalorii na pół litra.

Wino - Wina wytrawne zawierają mniej kalorii niż słodkie i półsłodkie. Kieliszek wina wytrawnego ma około 100 kalorii , a słodkiego około 220 kalorii. 

Alkohole mocne - sto gram "czystej" 40 procentowej wódki zawiera około 230 kalorii.

Mówi się o tak zwanym "mięśniu piwnym" czyli wielkim brzuchu, wiele osób twierdzi , że brzuch taki powstaje od picia piwa w pewnym sensie jest to prawdą jednak w wielu przypadkach jest to spowodowane tzw. "podjadaniem do piwa" Kto z nas nie lubi sobie zjeść jakiś chipsów czy orzeszków do browarka, albo kanapki albo sałatki do wódki (szczególnie przy okazji świąt). To właśnie takie praktyki powodują zwiększanie wagi, organizm który jest pod wpływem alkoholu znacznie gorzej trawi co powoduje odkładanie się tłuszczu. Najgorsze co możemy zrobić to wpić dużą ilość alkoholu , następnie zjeść dużą ilość jedzenia i położyć się spać...stosując takie praktyki można w ogóle nie brać się za zrzucanie brzucha.

Reasumując : 
1. Postaraj się wykluczyć alkohol ze swojej diety (wiadomo ,że nie zawsze się da w takich przypadkach staraj się pić alkohol najmniej kaloryczny i w małych ilościach najlepiej bardzo rzadko) Proponuje zacząć od zasady (jeśli dużo spożywamy) alkohol TYLKO W SOBOTĘ i stopniowo zwiększać odstęp czasu np. później raz w miesiącu.
2. Jeśli już musimy pić alkohol to nie jedzmy nic do tego ani po spożyciu gdyż źle to wpłynie na trawienie, najlepiej wypić wieczorem jedno piwo ale nie bezpośrednio przed pójściem spać

Powodzenia.

1 komentarz:

  1. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń