czwartek, 20 grudnia 2012

Jak najlepiej przygotować się do treningu ?



Wiele osób zadaje sobie pytanie jak najlepiej przygotować się do treningu (zarówno na siłowni jak i w domu) by był on dla nas wartościowy i przynosił efekty. 


Podstawową sprawą jest chyba zaplanowanie treningu, najlepiej z góry ustalić sobie w jakie dni będziemy ćwiczyć czy też chodzić na siłownie. Lepiej być już przygotowanym na trening wtedy łatwiej nam to przychodzi. na początku proponuje ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu najlepiej z odstępami np. poniedziałek-środa-piątek.

Pora treningu powinna być dobrana tak abyśmy byli w miarę wypoczęci i najedzeni. każdy to chyba wie ,że  trening jeśli jesteśmy głodni i zmęczeni po pierwsze nie przyniesie efektów , po drugie skończy się zanim się zacznie bo w takim stanie szybko nam się odechce ćwiczyć. Dlatego najlepiej wybrać porę gdy jesteśmy wyspani i gotowi do działania. 

Posiłek przed treningiem najlepiej żeby był zróżnicowany np. banan + jakieś mięso (kurczak) + ryż (w przypadku gdy ćwiczymy po południu).  Albo np. jogurt naturalny + musli + banan + truskawki (w przypadku gdy ćwiczymy rano). 


Tutaj link do jednego z moich przepisów na kurczaka.

Ważna sprawą jest woda - dobrze , żeby organizm przed przystąpieniem do treningu był dobrze nawodniony . istotną sprawą jest też woda w trakcie i po treningu, starajmy się spożywać jej jak najwięcej lecz w małych ilościach. Nasze dzienne minimum powinno wynosić 2 litry jeżeli chcemy myśleć o redukcji tkanki tłuszczowej.









Osobiście dla mnie jedną z bardzo ważnych czynników wpływających na efektywny i dobry trening jest pomijana przez wielu muzyka. Najlepiej się ćwiczy gdy z naszych głośników czy też słuchawek leci ulubiona muzyka, człowiek ma od razu więcej siły i to dziwne poczucie mocy :) Jeśli nie słuchacie muzyki przy treningu polecam zacząć na pewno wpłynie to pozytywnie na waszą motywację.



Powodzenia!!

15 komentarzy:

  1. bez muzyki nie wyobrażam sobie ćwiczeń na siłowni ;p coś w tym jest że dodaje energii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ale pod warunkiem że będzie odpowiednio dobrana - mam nawet swoją ćwiczeniową playlistę :D

      Usuń
  2. święte słowa :) i mam jeszcze jedną radę jak opadamy z siły piosenka Survivor - "Eye of the tiger" zawsze daje dodatkowego powera, (przynajmniej dla tych co chociaż raz obejrzeli film "Rocky" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o planowanie to najczęściej robię to w systemie tygodniowym, czyli wstępnie zakładam co i kiedy będę ćwiczyła danego dnia. Ale ważna jest też elastyczność, czyli jeśli nam coś wypadnie nie warto rezygnować z treningów tylko odpowiednio je poprzestawiać.
    Twoje jedzenie wygląda pysznie, moje posiłki wyglądają bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się pomysł bloga
    Czekam na więcej...
    ZAPRASZAM DO MNIE http://faaashion-girl-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Blog idealny dla osób które próbują się odchudzać, porady jak najbardziej trafne. A co do posta, muzyka faktycznie pomaga przy ćwiczeniach, człowiek staje się wtedy jakby "psychicznie silniejszy"
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie prowadzony blog, porady są na pewno przydatne :)
    zapraszam do siebie jeszcze raz http://www.makesomethingof.blogspot.com/
    + nie pojawił się żaden komentarz ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog ! ;)
    ja co prawda waże 45 kg ale będe polecać !;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać, że masz zdrowe podejście do sprawy :) Ja się nie odchudzam, ale lubię zdrowo jeść.
    Będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne porady. Sama nie mam problemów z nadwagą ale myślę że członkom rodziny się przydadzą :D Będę wpadać, obserwuję i zapraszam do siebie :)
    http://my--crazy--stories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie odchudzam się, ale blog przydatny ;)

    karoo-blog.blogpot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobre rady! ;)
    http://mymagicalworld-magda.blogspot.com

    Wesołych świąt! ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluje efektu i wytrwałości, ja w Święta jem co chcę !

    Podziel się listą tak zwanych POwer Songów :)

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  13. oo też masz świetny blog będę odwiedzał ;]

    OdpowiedzUsuń
  14. właśnie się odchudzam, a dokładnie bardzo wytrwale dążę do uzyskania idealnie płaskiego brzucha ( jak większość nastolatek ;3 ). Powiem szczerze, że jeśli chodzi o mój organizm to efekty są już do trzech tygodniach, jeśli jest zdrowe odżywianie i brzuszki codziennie :) aczkolwiek Twój blog na pewno przyda mi się w dążeniu do wyznaczonego sobie celu :3 Bardzo mi się podoba Twój blog i na pewno będę tutaj wpadać :) Serdecznie zapraszam na mojego świeżego bloga na blogspocie: http://anonim-z-kiekrza.blogspot.com/

    ps. odwdzięczam się za każdy komentarz czytając i komentując Twój nowy wpis :3

    OdpowiedzUsuń