czwartek, 20 grudnia 2012

Jak najlepiej przygotować się do treningu ?



Wiele osób zadaje sobie pytanie jak najlepiej przygotować się do treningu (zarówno na siłowni jak i w domu) by był on dla nas wartościowy i przynosił efekty. 


Podstawową sprawą jest chyba zaplanowanie treningu, najlepiej z góry ustalić sobie w jakie dni będziemy ćwiczyć czy też chodzić na siłownie. Lepiej być już przygotowanym na trening wtedy łatwiej nam to przychodzi. na początku proponuje ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu najlepiej z odstępami np. poniedziałek-środa-piątek.

Pora treningu powinna być dobrana tak abyśmy byli w miarę wypoczęci i najedzeni. każdy to chyba wie ,że  trening jeśli jesteśmy głodni i zmęczeni po pierwsze nie przyniesie efektów , po drugie skończy się zanim się zacznie bo w takim stanie szybko nam się odechce ćwiczyć. Dlatego najlepiej wybrać porę gdy jesteśmy wyspani i gotowi do działania. 

Posiłek przed treningiem najlepiej żeby był zróżnicowany np. banan + jakieś mięso (kurczak) + ryż (w przypadku gdy ćwiczymy po południu).  Albo np. jogurt naturalny + musli + banan + truskawki (w przypadku gdy ćwiczymy rano). 


Tutaj link do jednego z moich przepisów na kurczaka.

Ważna sprawą jest woda - dobrze , żeby organizm przed przystąpieniem do treningu był dobrze nawodniony . istotną sprawą jest też woda w trakcie i po treningu, starajmy się spożywać jej jak najwięcej lecz w małych ilościach. Nasze dzienne minimum powinno wynosić 2 litry jeżeli chcemy myśleć o redukcji tkanki tłuszczowej.









Osobiście dla mnie jedną z bardzo ważnych czynników wpływających na efektywny i dobry trening jest pomijana przez wielu muzyka. Najlepiej się ćwiczy gdy z naszych głośników czy też słuchawek leci ulubiona muzyka, człowiek ma od razu więcej siły i to dziwne poczucie mocy :) Jeśli nie słuchacie muzyki przy treningu polecam zacząć na pewno wpłynie to pozytywnie na waszą motywację.



Powodzenia!!

16 komentarzy:

  1. bez muzyki nie wyobrażam sobie ćwiczeń na siłowni ;p coś w tym jest że dodaje energii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ale pod warunkiem że będzie odpowiednio dobrana - mam nawet swoją ćwiczeniową playlistę :D

      Usuń
  2. święte słowa :) i mam jeszcze jedną radę jak opadamy z siły piosenka Survivor - "Eye of the tiger" zawsze daje dodatkowego powera, (przynajmniej dla tych co chociaż raz obejrzeli film "Rocky" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o planowanie to najczęściej robię to w systemie tygodniowym, czyli wstępnie zakładam co i kiedy będę ćwiczyła danego dnia. Ale ważna jest też elastyczność, czyli jeśli nam coś wypadnie nie warto rezygnować z treningów tylko odpowiednio je poprzestawiać.
    Twoje jedzenie wygląda pysznie, moje posiłki wyglądają bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się pomysł bloga
    Czekam na więcej...
    ZAPRASZAM DO MNIE http://faaashion-girl-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Blog idealny dla osób które próbują się odchudzać, porady jak najbardziej trafne. A co do posta, muzyka faktycznie pomaga przy ćwiczeniach, człowiek staje się wtedy jakby "psychicznie silniejszy"
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie prowadzony blog, porady są na pewno przydatne :)
    zapraszam do siebie jeszcze raz http://www.makesomethingof.blogspot.com/
    + nie pojawił się żaden komentarz ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog ! ;)
    ja co prawda waże 45 kg ale będe polecać !;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać, że masz zdrowe podejście do sprawy :) Ja się nie odchudzam, ale lubię zdrowo jeść.
    Będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne porady. Sama nie mam problemów z nadwagą ale myślę że członkom rodziny się przydadzą :D Będę wpadać, obserwuję i zapraszam do siebie :)
    http://my--crazy--stories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie odchudzam się, ale blog przydatny ;)

    karoo-blog.blogpot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobre rady! ;)
    http://mymagicalworld-magda.blogspot.com

    Wesołych świąt! ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluje efektu i wytrwałości, ja w Święta jem co chcę !

    Podziel się listą tak zwanych POwer Songów :)

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  13. oo też masz świetny blog będę odwiedzał ;]

    OdpowiedzUsuń
  14. właśnie się odchudzam, a dokładnie bardzo wytrwale dążę do uzyskania idealnie płaskiego brzucha ( jak większość nastolatek ;3 ). Powiem szczerze, że jeśli chodzi o mój organizm to efekty są już do trzech tygodniach, jeśli jest zdrowe odżywianie i brzuszki codziennie :) aczkolwiek Twój blog na pewno przyda mi się w dążeniu do wyznaczonego sobie celu :3 Bardzo mi się podoba Twój blog i na pewno będę tutaj wpadać :) Serdecznie zapraszam na mojego świeżego bloga na blogspocie: http://anonim-z-kiekrza.blogspot.com/

    ps. odwdzięczam się za każdy komentarz czytając i komentując Twój nowy wpis :3

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem najważniejsze to być regularnym. Ale faktycznie przygotowanie się odpowiednie do ćwiczeń również jest bardzo ważne, bo bez tego możemy sobie zrobić krzywdę albo za mocno wycieńczyć organizm

    OdpowiedzUsuń