piątek, 7 grudnia 2012

Jak oszukać apetyt na słodkie?



Jak oszukać apetyt na słodkie?

Co zrobić, żeby zaspokoić ochotę na słodkie bez szkodzenia swojej sylwetce i zdrowiu? Należy poszukać takich przepisów, albo tak zmodyfikować swoje ulubione słodkie przekąski, żeby nie zawierały cukru. Oto 3 wypróbowane przeze mnie sposoby:


1. Zastąpić słodkie gazowane napoje (typu cola) i Soko-podobne napoje (główne składniki to cukier i barwniki) świeżo wyciskanymi sokami. Potrzebna jest tylko sokowirówka, wyciskarka do cytrusów i świeże owoce. Ochotę na słodkie świetnie zaspokoi sok jabłkowo – marchewkowy, lub buraczano-marchewkowo-pietruszkowo-selerowy, a także świeżo wyciśnięty sok pomarańczowy (o tej porze roku są najpyszniejsze pomarańcze).
jak oszukać apetyt na słodkie

2. Apetyt na czekoladę świetnie zaspokoi przepis na „oszukaną” gorącą czekoladę. Oto on: Podgrzewamy szklankę mleka, dodajemy 1-2 łyżeczki miodu, łyżeczkę cynamonu, szczyptę kardamonu lub imbiru (opcjonalnie) i 2 łyżeczki kakao (prawdziwego, ciemnego, a nie kakao-podobnych mieszkanek typu „Puchatek”). Naprawdę trudno uwierzyć, że w tym wspaniałym aromatycznym napoju nie ma czekolady
      

3.  Mój kolejny sposób na zaspokojenie potrzeby przekąszenia czegoś słodkiego są te ekologiczne ciasteczka Grunchy: orkiszowe, bądź owsiane z jagodami goji:

jak oszukać apetyt na słodkie


Skład ciasteczek to: płatki orkiszowe, płatki jęczmienne, płatki pszenne, syrop ryżowy, jagody goji.
Jak widać ciasteczka nie zawierają cukru, a słodyczy dodaje im syrop ryżowy (naturalna, zdrowa substancja słodząca). Są naprawdę pyszne i baaaardzo sycące. Idealne do przegryzania między posiłkami. Jeszcze jednym interesującym składnikiem tej przekąski są jagody goji, zwane najzdrowszymi owocami świata (więcej o jagodach  i ich właściwościach tutaj: http://jagody-goji.blogspot.com/).
Ciastka można kupić w Internecie ,cena też jest atrakcyjna jak na produkty ekologiczne : ok. 6 zł za paczke.

8 komentarzy:

  1. Tak właśnie mam ochotę na sok z marchwi i jabłka, chyba właśnie dlatego, że strasznie chce mi się słodkiego :( Dziś sprawdzę punkt nr 2, bo czekoladę też bym zjadła! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te ciasteczka! Szczerze, to są one dla mnie większą pokusą niż większość innych popularnych ciastek :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre sa ciasteczka owsiane do przyrządzenia samemu w domu. 250 g owsianki górskiej, 1 banan, 30 dag margaryny, łyżka miodu, można dodać sezam, siemie lniane, pestki z dyni słonecznika, orzech włoski, suszone owoce wedle uznania. Margarynę z bananem pognieść widelcem, wsypać płatki owsiane i dodatki, wyrobić masę. Można zostawić do spęcznienia ale nie jest to konieczne. Nagrzać piecyk do 180 stopni, na blaszce układać ciasteczka (formować je rękami maczanymi w zimnej wodzie) i piec około 25 minut.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z tym napojem kakaowym :) Zobaczyłam go na tym blogu, ale ja go robię w nieco zmodyfikowanej wersji: odtłuszczone mleko, gorzkie kakao (np. DecoMorreno), słodzik (ale nie do stosowania na dłuższą metę!) i odrobina cynamonu :) Jest pyszny i zawsze nim zaspokajam ochotę na słodycze :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno wypróbuję tą "oszukaną" gorącą czekoladę, bo brak czekolady daje mi się we znaki;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zazwyczaj piję takie kakao (w ograniczonych ilościach, niestety jestem uczulona na kakao :((), mleko + gorzkie DecoMorreno + odrobinka cukru/miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak mam smaka na słodycze to wcinam suszone owoce które sam sobie robię lub oszukaną czekoladę którą robie podobnie. Zaspokoić głód słodyczy wcale nie jest tak łatwo :(

    OdpowiedzUsuń
  8. O, super pomysły :) Jak mam smaczek na słodycze, to jem galaretkę z owocami. Niestety ma cukier, ale w takiej małej porcji jaką sobie serwuję nie ma zbyt dużo kalorii :)

    OdpowiedzUsuń