czwartek, 13 grudnia 2012

Ryż z jabłkiem i korzennymi przyprawami - śniadanie/kolacja



Ryż z jabłkiem i korzennymi przyprawami

Kolejny pomysł na zdrowe śniadanie :


Gotujemy paczkę ryżu (najlepiej Kupiec Paraboiled) w osolonej wodzie. Obieramy 2 jabłka (najlepsze renety, ale inne tez będą ok) i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Starte jabłka wrzucamy do garnka, dodajemy pół łyżeczki cynamonu i gotujemy ok. 5 min stale mieszając. Dodajemy szczyptę kardamonu i imbiru (może też być plasterek imbiru),ugotowany wcześniej ryż i minimalnie solimy. Następnie wciskamy kilka kropel cytryny i dodajemy szczyptę kakao. Gotujemy 5 min mieszając. Na koniec dodajemy łyżeczkę miodu lub ksylitolu (naturalny słodzik brzozowy) i łyżeczkę masła.Gotujemy jeszcze minutkę i gotowe. Można także dodać troszkę pokruszonych orzechów włoskich, albo ziaren słonecznika.
 
To danie jest idealne na zimę. Gorące przyprawy takie jak imbir, kardamon i cynamon świetnie rozgrzewają, a także podkręcają metabolizm. Ja zawsze zjadam połowę ryżu rano i połowę na kolację, albo zostawiam na śniadanie następnego dnia. To danie doskonale nadaje się do odgrzewania. Jeśli nie mamy rano 20 min czasu, żeby je zrobić to możemy je przyrządzić dzień wcześniej. Naprawdę warto bo jest to posiłek na długo sycący i dający dużo energii. Pozostawia miłe uczucie ciepła w żołądku przez cały dzień.
·         Część przepisów na tym blogu jest przygotowane wg. Kuchni pięciu przemian (medycyna chińska). Jeśli ktoś chce się więcej dowiedzieć o tej metodzie radzę poszperać w internecie. Naprawdę warto.  Już niedługo przepis na kolejne świetne ciepłe i dietetyczne śniadanie/kolacje – Kasza jaglana z żurawiną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz