sobota, 5 stycznia 2013

Trzy podstawowe ćwiczenia na barki

Dzisiaj przedstawię wam trzy bardzo proste i skuteczne ćwiczenia na barki, potrzebne nam będą dwa hantle i trochę wolnej przestrzeni. 


Ćwiczenie 1 - Unoszenie ramion w bok ze sztangielkami 

Ważne aby dobrać sobie nie za duże obciążenie i wykonywać bardzo dokładnie to ćwiczenie na początek proponuje  3 serie po 12 do 15 powtórzeń.

Ćwiczenie 2 - Naprzemianstronne unoszenie ramion w przód ze sztangielkami 

Ważne aby wziąć wdech i unosić naprzemiennie ramiona do przodu na wysokość oczu , a następnie wykonać wydech w końcowej fazie ruchu. Wykonujcie na początku jak ćwiczenie pierwsze czyli 3 serie po 12 do 15 powtórzeń również umiarkowanym obciążeniem.

Ćwiczenie 3 - Wznosy barków ze sztangielkami (zdania są podzielone część osób uważa , że jest to ćwiczenie na mięśnie grzbietu , cześć , że na barki ja osobiście zawsze robię je z barkami) 

Ważne aby w momencie uniesienia barków przytrzymać je trochę w tej pozycji dla lepszego efektu. Początkowo wykonujcie je 3 serie po 10 powtórzeń (starajcie się przy każdym powtórzeniu przytrzymać barki w górze jakieś 2 do 3 sekund).

Powodzenia!


1 komentarz:

  1. Dobre propozycje, osobiście robię wznosy ramion bokiem (Twoje nr1), z tą różnicą, że łokcie w pozycji wyjściowej trzymam bliżej ciała po czym maksymalnie wypychając je do linii prostej ku górze. Nr 2 nie robiłam, jeśli już to z talerzem - muszę wypróbować koniecznie zwłaszcza na megapracę brzucha!
    Co do ostatnich shrugsów - raczej odpuszczam, bo to typowo męskie ćwiczenie na kaptury, chociaż uwierz, nienawidzę określenia "ćwiczenie typowo męskie - damskie".
    Ja zazwyczaj wykonuję wyciskanie żołnierskie, arnoldki, bądź przyciąganie sztangi wzdłuż tułowia do szyi.
    Pozdrawiam i czekam na kolejne filmiki!

    OdpowiedzUsuń