poniedziałek, 7 stycznia 2013

Tuńczyk z dodatkami

Tuńczyk to idealny posiłek podczas diety ze względu na dużą zawartość białka. W przepisie użyje tuńczyka konserwowego wersja w sosie własnym ( w wodzie) jest też wersja w oleju ale ona zawiera więcej tłuszczu.Najlepszym wyborem było by jedzenie np. wędzonego tuńczyka ale niestety wiąże się to z większymi kosztami. 

Wracając do tematu tuńczyk w wodzie nie należał nigdy do moich ulubionych potraw , jednak biorąc pod uwagę jego właściwości postanowiłem go podawać w trochę inny sposób , urozmaicić przepis bo niestety nie każdemu smakuje sam tuńczyk , a warto go jeść. Postanowiłem do tuńczyka dodać pokrojone jajko ugotowane na twardo , ogórka kiszonego (kwaszonego) i pieprz. 


Wyżej wymienione rzeczy to wszystko co będziemy potrzebowali do tej "sałatki" , no i oczywiście jeszcze nóż i deska do krojenia i jakieś naczynie. Jajko i ogórka kroimy w kostkę i mieszamy na talerzu z tuńczykiem , posypując pieprzem.




 Dlaczego warto użyć właśnie takich składników ?

Tuńczyk : 
-źródło białka
-źródło zdrowych tłuszczy
-źródło witamin m.in A,D,B12,B2
- 180 g ma ok. 170 kcal

Jajko : 
-źródło aminokwasów i białka
-źródło witamin m.in A,D,E , zawiera również magnez , żelazo sód
- 1 jajko ok. 84 kcal

Ogórek kiszony/kwaszony  :
-źródło witaminy C
-dobrze wpływają na ciśnienie krwi i perystaltykę jelit
- 1 ogórek ok. 5,5 kcal (bardzo mała kaloryczność polecam często ich używać)

W sumie posiłek ma ok. 269,5 kcal.

Smacznego!



9 komentarzy:

  1. sama nie raz to robię, uwielbiam tuńczyka :) polecam też spaghetti z tuńczykiem, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tuńczyka! Zwłaszcza z ogórkiem kiszonym, jajkiem i pomidorem. Nawet nie potrzebuję przypraw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakoś nigdy nie przepadałam za tuńczykiem, ale danie spoko :D trochę dukanowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawda, prawda - tuńczyk jest bardzo dobrym źródłem białka - niestety te puszkowe najlepiej pożerać max 2razy w tygodniu. Będzie trochę czepialstwa :) Nie widzę w tym posiłku źródła tłuszczu i węglowodanów. Jesteś na diecie wysokobiałkowej?

    OdpowiedzUsuń
  5. KOCHAM TUNCZYKA ! szkoda,że surowy tak potwornie drogi ! ale kiedyś kupie kawałeczek :)

    Kurcze z chęcią bym wypociła tą chorobę. Mam wrażenie, że by mi pomogło ! :)
    raz zaliczyłam podczas przeziębienia "KILLERa" i na drugi dzień czułam się lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często robię takie połączenia sm akowe, bardzo lubię zjeśc taką sałatkę samą albo położyć na kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tuńczyka. Najbardziej, w sałatce z brązowym ryżem, jajkiem i kukurydzą. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak coś to najlepiej drobniutko pokrojone jajeczko i ogórek i na kanapeczkę! Zamiast tuńczyka świetnie się sprawdza wędzona makrela :)

    OdpowiedzUsuń