niedziela, 10 lutego 2013

OWSIANKA NA WODZIE NA SŁODKO

Ulubiona owsianka :) Idealna na śniadanie. Oto przepis:

Do małego garnka wrzucamy:

  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 3 łyżki musli (u nas tropikalne z Sante)
  • 1 łyżka ziaren słonecznika
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 2 pokrojone w paseczki suszone morele
  • 1 łyżka suszonej żurawiny lub rodzynek
  • 1 łyżka jagód goji
  • 1 banan pokrojony w plasterki
  • szczypta soli
  • trochę wyciśniętego soku z pomarańcza 


Wszystko zalewamy wrzątkiem do przykrycia. Odstawiamy na 10 min. Zagotować przez 3 min.




Smacznego !!


* Na końcu przed gotowaniem  można jeszcze dodać trochę mleka. Ja jestem na krowie mleko uczulona, a sojowego nie lubię, poszukuję migdałowego, ale poza sprzedażą w internecie za kosmiczną cenę 15 zł za litr (plus jeszcze przesyłka) w normalnych sklepach nie znalazłam. Widzieliście gdzieś może? Kiedyś robiłam mleko migdałowe sama, ale niestety to dużo roboty i ważność tylko 2 dni..





M.

25 komentarzy:

  1. Mleka migdałowego też właśnie poszukuję! Za sojowym również nie przepadam, ale muszę przyznać że dzisiejsza owsianka przyrządzona właśnie na nim była smaczna. Na spróbowanie kupiłam sobie jeszcze mały kartonik mleka ryżowego, jestem ciekawa czy sie sprawdzi. Dobry pomysł z tym dodatkiem świeżego soku pomarańczowego, na to bym nie wpadła : )

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam owsiankę w każdym wydaniu! owsianka z omletem to moje ulubione zestawy śniadaniowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię owsianke :) teraz jednak mam musli takjakchcesz :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pusznosci :) uwielbiam owsianke !! Teraz jem musli takjakchcesz :) ale owsianke to tez jeden z podstawowych zestawów sniadaniowych!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moze skorzystam z przepisu ;)
    Zapraszam do mnie na nowa notke:

    crazy-life-by-angelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Też fajny blog :D
    Zapraszam też na naszego bloga http://pasjaszarosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio jadam ciągle owsianke, na kolacje.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. owsianka z bananami to mój osobisty faworyt :) Ale jednak na wodzie to nie to samo co na mleku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię owsianki, jak wstaje rano to o niczym innym nie myślę, tylko pędzę do kuchni coś sobie ugotować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie umiem sobie wyobrazić owsianki na wodzie... mleko, mleko, odtłuszczone, ale mleko ;)
    Poza tym, owsianki + różne dodatki to jest PYCHA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, i proszę. 10 miesięcy po tym komentarzu, nie wyobrażam sobie owsianki na MLEKU :))) Odstawiłam mleko i owsianka tylko na wodzie + jogurt (owocowy lub naturlany z jakimś owocowym dodatkiem). Jak to się ludzie zmieniają :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Oj, nie zazdroszczę być uczulonym na mleko! Ja za to nie mogę jeść czekolady, ale to chyba z korzyścią dla zdrowia...

    OdpowiedzUsuń
  12. ja przy alergii na krowie piłam kozie mleko :D spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zobacz przepis Olgi na mleko: http://www.olgasmile.com/mleko-migdalowe.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Są różne rodzaje mlek.. W proszku owsiane jest bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy konieczne jest zagotowanie ? Z samego rana gdy nie mam na nic czasu wolałabym tylko zalać wrzątkiem, czy zepsuje to cały efekt? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepis dosc ciekawy jednak dla mnie za duzo ... za duzo wszystkiego, lubie z mlekiem migdalowym plus zurawina, zmiennie z jagodkami goji. Rowniez na wodzie - zalewam przegotowana woda, odstawiam na kilka min, dodaje starte jablko, zurawine oraz platki migdalow z lyzeczka miodu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja pozostaje przy wersji bez mleka, a na wodzie. Dla mnie zdrowiej:)

    OdpowiedzUsuń
  18. 15 zł za mleko migdałowe to bardzo mało.Nie wiem czy wiesz,ale migdały są drogie,więc co dopiero mleko.

    OdpowiedzUsuń
  19. Banan jest tuczący, więc w celu zrzucenia brzuszka proponuję zastąpić banana innym owocem np. brzoskwinia lub jabłko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. w le'clerku est mleko ryżowe za 10zł moze sprobuj to

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja polecam zrobić swoje mleko migdalowe - koszt jakieś 7 złotych, czyli mniej więcej tyle ile dasz za szklankę migdalow. Musisz zalać szklankę migdalow 4 szklankami wrzacej wody. Zostawiasz na noc, albo kilka godzin. Rano to miksujesz np. blenderem, przesiewasz sam płyn i voila! Masz własne mleko. Plusy: tanio, możesz regulować tlustosc - dolać wody w razie potrzeby i jest w przeciwieństwie do sklepowych naturalnie słodkie a nie slodzone :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja uwielbiam taką owsiankę na śniadanie jest sycąca i smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zamiast mleka dodajemy jugurt naturalny troszkę miodu. Wystarczy wszystkie składniki zalać wodą i odstawic na noc. Nie musimy gotować, wystarczy ze wszystko rano podgrzejemy dodamy jogurt z miodem i mamy super śniadanko przed wyjściem do pracy. Trener od 8ej do 13 tej spokojnie może prowadzić zajęcia i to dosyć intensywne:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zakochałam się w tej owsiance! trafiłam na Twój przepis dopiero kilka dni temu i już wypróbowałam trzy wariacje (z bananem, z borówkami i pomarańczą) - jest przepyszna!!! :D

    OdpowiedzUsuń