czwartek, 7 marca 2013

JAK SOBIE RADZIĆ Z ZACHCIANKAMI?

Wszyscy od czasu do czasu mamy jakieś zachcianki, czy to na słodkie, czy na słone przekąski, czy na jakiś ulubiony obiad. Jest kilka sposobów jak sobie z nimi radzić.

  •  ULUBIONA HERBATA
Wiem brzmi dość dziwnie, ale potrafi często zdusić w zarodku ochotę na słodkie. Trzeba najpierw znaleźć ulubioną owocową herbatę. Niestety większość owocówek kiedy jest pita bez słodzenia nie ma żadnego smaku i w najlepszym wypadku mamy wrażenie,że pijemy wrzątek pachnący jakimś owocem (najczęściej sztucznym aromatem). Herbaty z wyższej półki wypadają najczęściej lepiej. Dokonując wyboru sprawdźmy po pierwsze czy herbata zawiera prawdziwe suszone owoce, a nie jest tylko sztucznie aromatyzowana, po drugie zobaczmy czy nie ma w składzie cukru, albo słodzików - co niestety często się zdarza. Kiedy już mamy ulubioną owocową herbatę o dobrym składzie pijmy ją za każdym razem kiedy nachodzi nas ochota na słodkie. Można trochę zgrzeszyć i tak jak ja od czasu do czasu dodać pół łyżeczki miodu , albo łyżeczkę soku malinowego własnej roboty i wcisnąć trochę pomarańcza. Naprawdę działa ! Po wypiciu takiego napoju ochota na słodkie spada, albo całkiem znika :)



  • SKUŚMY SIĘ, ALE W GRANICACH ROZSĄDKU..
Na mnie niestety to nie działa, ale znam osoby, które z powodzeniem stosują tą metodę. Jeśli mamy ochotę np. na chipsy zjedzmy tylko kilka, jeśli na czekoladę - to tylko jedną kostkę. Ja niestety należę do osób, które jak już zaczną to nie mogą skończyć. Mogłabym na raz zjeść całą tabliczkę czekolady i wielką pakę chipsów czy paluszków. Zawsze z wielkim podziwem patrzę na osoby,które potrafią się ograniczyć tylko do skosztowania i to im wystarcza - dla mnie to trudniejsze niż zupełne powstrzymanie się przed niezdrowym podjadaniem. Może dla kogoś z Was ta metoda okaże się jednak pomocna.



  • ZDROWA ALTERNATYWA
Chyba najlepsza metoda ze wszystkich. Zastanówmy się na co najczęściej mamy ochotę i postarajmy się stworzyć zdrowy odpowiednik naszej ulubionej przekąski. Jeśli lubimy pizze poszukajmy przepisu na tą dietetyczną (np na placku tortilli z warzywami). Jeśli lubimy słodkie muffinki postarajmy się przyrządzić je z samych zdrowych składników bez cukru ( u mnie działa niezmiennie TEN przepis i TEN). Wystarczy zadać sobie trochę trudu i poeksperymentować z przepisami i możemy zaspokajać zdrowo swoje zachcianki nawet codziennie :)



A Wy jakie macie sposoby? Próbowaliście któregoś z powyższych?

M.

15 komentarzy:

  1. U mnie świetnie sprawdza się metoda ograniczenia - np. mam ochotę na słodkie to mogę zjeść 1 ptasie mleczko, ktoś koło mnie je chipsy, mogę posmakować jednego. jakos wiem, że wiecej nie można i nie biorę. Ale taka juz jestem. inna.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak mam zachciankę to kupuję czekoladę i zjadam z chłopakiem. On zdąży zjeść całą tabliczkę zanim ja zjem 3 kostki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę mieć przed sobą niezdrowego jedzenia, bo jak zacznę to nie skończę :/ Jeżeli mam możliwość przygotowania przekąsek to decyduję się na orzechy, migdały, albo owsiane muffinki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mając ochotę na coś słodkiego najczęściej robię sok ze świeżych owoców bez jakichkolwiek dodatków. Wyciśnięty sok z pomarańczy, mandarynek i grejpfrutów jest dla mnie wystarczająco słodki, a do tego jaki pyszny!
    Poza tym jestem pochłaniaczem marchewek i najczęściej to właśnie je przegryzam. U mnie za to gorzej jest z tym, że nie potrafię sobie odmówić szklaneczki dobrego alkoholu w sobotni wieczór...i na to nie mam żadnej alternatywy;/
    A porady świetne! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z alkoholem jest ciężko. Ale zależy jaki lubisz alkohol bo jeśli drinki pite dla smaku, a nie dla zawartości alkoholu to można je zamienić drinkami bezalkoholowymi - ja uwielbiam. Wiem, że wiele osób chcących zdrowo się odżywiać ma problem z kwestią alkoholu, ja należę do tych szczęśliwców, których trunki nigdy nie ciągnęły i spokojnie mogę ich wcale nie pić. Gorzej mój chłopak :)

      M.

      Usuń
    2. Nie lubię typowych drinków, raczej wolę się napić whisky jak już mam z czymś mieszać to z colą, ale najczęściej jest to szklanka piwa z sokiem truskawkowym. Ehhh ale Ci dobrze, ja to nie wyobrażam sobie sobotniego wieczoru bez tego czy to w knajpce czy w domu:) Obym tylko w alkoholizm nie popadła :D

      Usuń
  5. o tak, shake to dobra alternatywa ;) albo u mnie jeszcze się sprawdza jakiś owoc(świeży,suszony) lub 'posłodzony serek grani, czyli grani+łyżka miodu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kiedy bardzo chce mi sie podjadac jem coś co moge - to jest jogurt z otrebbami na przykład. Bo gdy czuje sie najedzona to już nie mam ochoty na podjadanie

    Inna opcja są cukierki bezcukrowe, albo kawa z mlekiem i 4 tabletkami słodzika - tak mnie zasłodzi że już nie mam ochoty na nic wiecej

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie metoda ograniczania sie nie sprawdza... jesli mam na cos ochote to to jem, w przeciwnym wyadku konczy sie kompulsem;/

    OdpowiedzUsuń
  8. ja gdy mam ochotę na słodkie jem jabłko lub miodek ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się ratuje łyżeczką miodu albo 2 daktylami, skutecznie mnie osładzają:) a wiem, że gdybym się złamała, to na jednej kostce czekolady by się nie skończyło pewnie;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem jak najbardziej za zdrowymi alternatywami! :) Skuszenie się w granicach rozsądku rzadko faktycznie kończy się małymi ilościami :P

    OdpowiedzUsuń
  11. po prostu zjadam coś słodkiego, wszystko z głową.

    OdpowiedzUsuń
  12. dobre sposoby:) ja staram się po prostu organiczać zachcianki, właśnie przez zdrowe zamienniki:)
    chociaż różnie bywa, czasami po prostu trzeba dać się skusić:)

    OdpowiedzUsuń
  13. żeby to jeszcze wszystko było takie łatwe...

    OdpowiedzUsuń