środa, 3 kwietnia 2013

JAK BEZPIECZNIE ĆWICZYĆ NA SIŁOWNI + TRIKI MOTYWACYJNE

Jak ćwiczyć bezpiecznie?


  • Najlepiej skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem ćwiczeń, szczególnie jeśli wiemy, że mamy jakieś zdrowotne problemy, albo od dłuższego czasu dokucza nam jakiś ból. Zawsze można dopasować trening do danego schorzenia, tylko najpierw trzeba o nim wiedzieć.

  • Zawsze rozgrzewamy się przed ćwiczeniami

  • Staramy się wykonywać ćwiczenia najdokładniej jak umiemy. Nie wstydźmy się pytać na siłowni jak powinniśmy dane ćwiczenie wykonywać. Możemy też skorzystać z pomocy internetu. Na tej stronie możemy zobaczyć jak poprawnie ćwiczyć na maszynach i nie tylko http://www.bodybuilding.com/exercises/ 

  • Oddychaj prawidłowo podczas ćwiczeń i trzymaj zawsze napięte mięśnie brzucha - chronią przed urazami kręgosłupa.

  • Nie odpoczywaj zbyt długo między seriami, żeby nie "ostygać".

  • Pamiętaj o odpowiednim nawadnianiu. Odstaw słodzone pseudo-sportowe napoje i weź ze sobą minimum 1,5 l ulubionej wody

  • Podnoś jak największe ciężary dasz radę, ale zawsze wykonuj przy tym ćwiczenie poprawnie aby uniknąć kontuzji !

  • Kiedy mięśnie zaczynają palić dodaj jeszcze 2-3 powtórzenia. Każdy trening powinien stanowić wyzwanie.

  • Pamiętaj, że mięśnie powinny palić, ale nic nie powinno Cię boleć. Jeśli boli (np. w stawie) od razu przerwij ćwiczenie.


I na koniec małe triki, które pomagają motywować do ćwiczeń. 

  • Zawsze miej ze sobą sportowe ciuchy do ćwiczeń (w torebce, w samochodzie), żebyś w wolnej chwili np. między zajęciami mogla wpaść na siłownie. Dobrze jest też mieć zawsze pod ręką zdrowe jedzenie (np. paczkę migdałów, lub banany) wtedy w wypadku ewentualnego napadu głodu nie skusimy się na jakiś niezdrowy batonik czy fast food.

  • Wiele osób używa wymówki "Nie mam na to czasu". Prawda jest taka, że jeśli postanowimy, że coś staje się naszym priorytetem (w tym wypadku aktywność fizyczna) to po prostu musimy na to znaleźć czas. Zamiast następnym razem powiedzieć "Nie mam na to czasu" spróbuj powiedzieć "To nie jest mój priorytet" i zobacz jak się z tym czujesz. A powinnaś/ powinieneś poczuć się na tyle głupio, żeby ruszyć cztery litery i zacząć ćwiczyć. Bo w końcu sport to zdrowie, a o zdrowiu nie możemy powiedzieć, że nie jest dla nas najważniejsze, prawda?




M.

17 komentarzy:

  1. no tak, jeszcze strój w torebce różnicy nie zrobi, i tak nosimy je takie wielkie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie tak to czasami jest z tą motywacją, niby nam się chce a jednak...:D


    P.S Ciekawy post

    OdpowiedzUsuń
  3. No tak wiosna w końcu kiedyś nadejdzie, a wraz z nią trzeba wyskoczyć na siłownię. Takie postanowienie tylko wiosno nadejdź.!
    Wspaniały post i blog. Zapraszam do mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Owszem, pani motywuje, inne motywują, lenia trzeba zwalczyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się ta pani nie podoba ma zbyt widoczne mięśnie brzucha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale ta pani ma brzuszek :) trochę za bardzo umięśniony jak dla mnie no ale trzeba jej przyznać że włożyła w to mnóstwo siły i na pewno też silnej woli i samozaparcia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oł jaki brzuch :) Wolałabym mieć mniej widoczne mięśnie, ale i tak jest niesamowity :)! I świetne tricki motywacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta pani na fotce w rzeczywistości na co dzień tak nie wygląda, zapewne jest maksymalnie odwodniona przed zawodami fitness, dlatego tak ma widoczne mięśnie. Nie da się utrzymać takiej definicji mięśnia przez cały rok, to tak na pocieszenie osób dla których zdjęcie kobiety wydaje się demotywujące lub odpychające:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wydaje się karykaturalne nieco :)

      Natomiast wpis całkiem przydatny.

      Usuń
  9. Ale brzuszek na tej fotce - choc ja takiego bym nie chciala mam wrazenie ze to takie malo kobiece

    OdpowiedzUsuń
  10. mam zamiar popracowac nad swoim brzuszkiem, mysle, ze ten blog mi w tym pomoze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatny post i bardzo ciekawy blog. Na pewno będę tu wpadać częściej [obserwuję]. Brzuszek ze zdjęcia bardzo motywuje, dlatego trzeba się szybko wziąć do pracy !

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki brzuszek na zdjęciu :)
    Bardzo dobry post :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny motywujący blog. :) Dobty plan dnia i wszystko da się pogodzić.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy blog :)
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  15. 'Zamiast następnym razem powiedzieć "Nie mam na to czasu" spróbuj powiedzieć "To nie jest mój priorytet"'
    faktycznie - myślenie zmienia się dosłownie w sekundę ;D

    OdpowiedzUsuń