środa, 17 kwietnia 2013

OMLET OWSIANO-JAJECZNY

Przepis znaleziony gdzieś dawno temu :) Dobry pomysł na śniadanie.

Potrzebujemy:

  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 2 jajka
  • siemię lniane - 1 łyżka
  • olej
  • sól




Płatki owsiane wsypujemy do miseczki i zalewamy wrzątkiem. Odstawiamy na 3 min do nasiąknięcia. Dodajemy dwa jajka, siemię lniane i sól do smaku. Dokładnie mieszany masę. Patelnie smarujemy olejem i grzejemy. Masę wlewamy na patelnie. Smażymy z dwóch stron najlepiej pod przykryciem.

Można podawać z szynką lub pomidorem. Można też robić ten omlet na słodko. Do wyboru, do koloru :)

M.

18 komentarzy:

  1. a bez soli probowaliscie? tez jest dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety dla mnie bez soli jest bez smaku, ale jeśli unikasz soli możesz zrobić tego placka w wersji na słodko.
      M.

      Usuń
    2. Brawo ty

      Usuń
  2. mniaam :) mam jutro więcej czasu rano, więc może spróbuję :) bo do placków otrębowych nie mam już dżemu, więc omlet będzie w sam raz !

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy wyjdzie wersja bez żółtek? Bo niestety w diecie mam wykluczone żółtko ( które to zresztą uwielbiam z jajka najbardziej)a sam placek mnie zainteresował do opcji śniadaniowej :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio polubiłam omlety :) Przepis wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. robię taki ale miksuje płatki... jest pyszny z kiełkami i zielona cebulką. :)..a nawet próbowałam już z przecierem pomidorowym i chili :P , mile mnie zaskoczyla tez wersja z serkiem wiejskim..pychota. a na słodko z bananem lub rodzynkami ale bez cukru. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) platkow nie musisz miksowac- mozesz je zastapic- otrębami owsianymi-!!! sa drobniutkie i jeszcze zdrowsze od platkow!!! - otręby jemy z mezem na sniadanie - on z woda ja z jogurtem naturalnym z dodatkiem siemnienia lnianego, żurawiny, orzechow, albo innych ziaren- jakie tam mam:))

      Usuń
    2. polecam - zamiast PŁATKÓW - otręby Owsiane!! śą zdrowwsze!! i mozna je jesc z woda lub mlekiem( nie polecam mleka!! - dorosli ludzie nie potrzebuja go w takiej postaci- mleko jest dla noworodkow) my jadamy jogurty lub kefiry itd- do mojej owsianki , ktora jadam codziennie rano dodaje siemie lniane i pestki slonecznika,dyni tez żurawine!! polecam- taka OWSIANKA pomaga oczyszczac jelita ze zlogow!!

      Usuń
  6. muszę tu częściej zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi smakowicie! Właśnie szukałam nowych pomysłów na śniadania:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jem płatki owsiane w zasadzie codziennie:) Niestety nie znalazłem jeszcze dla nich odpowiedniej alternatywy. Jem na zmianę omlet z płatkami oraz płatki z mlekiem i odżywką białkową.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój omlet to płatki owsiane, jajka, siemię lniane i trochę kakao albo cynamon. PYCHA! Do kawy zamiast słodkiego na początek dnia. Polecam.

    OdpowiedzUsuń