sobota, 25 maja 2013

ĆWICZENIA WIELOSTAWOWE

Ćwiczenia wielostawowe wykonywałem od zawsze i jestem ich zdecydowanym zwolennikiem, jednak przyglądając się treningom innych osób stwierdzam , że duża część osób w ogóle ich nie robi. Nie wiem czy wynika to z niechęci czy niewiedzy w każdym razie nie zauważam nawet nieudanych prób treningu. Większość ludzi wykonuje tylko ćwiczenia izolowane na poszczególne partie mięśni nie mam oczywiście nic do tych ćwiczeń sam wykonuje takich mnóstwo. Jednak sęk w tym by swój trening urozmaicić o ćwiczenia wielostawowe które maja olbrzymi potencjał , a tak dużo trenujących nie chce go nawet poznać...

Ćwiczenia wielostawowe to najprościej rzecz biorąc ćwiczenia podczas których angażujemy wiele stawów, kilka grup mięśniowych , różne partie ciała. Wykonując jedno ćwiczenie tego typu stymulujemy wiele partii mięśni. Najbardziej znane ćwiczenia tego typu to przede wszystkim martwy ciąg i przysiady ze sztangą (czasem się zdarza , że ktoś robi na siłowni te ćwiczenia, szczególnie przysiady ze sztangą) 

Tutaj fajny schemat przedstawiający mięśnie pracujące przy martwym ciągu 



 A tutaj schemat przysiadów (oczywiście przysiadów mamy różne typy )


 Do ćwiczeń wielostawowych możemy też zaliczyć : 
-wykroki z hantelkami lub sztangą 
-podciąganie się na drążku , tutaj kiedyś pisałem na temat podciągania
-pompki 
-wiosłowanie sztangą
-wyciskanie sztangi stojąc 


 Większość początkujących (ale i też zaawansowanych o czym ostatnio się przekonałem niestety) w ogóle nie bierze tych ćwiczeń pod uwagę. A szkoda bo efekty są naprawdę zdumiewające ćwiczenia dają ogromy bodziec do wzrostu masy mięśniowej i siły , a także pozytywnie wpływają na wytrzymałość i ogólną sprawność i nie trzeba robić ich od razu na nie wiadomo jakich obciążeniach. 

Ja ćwiczenia wielostawowe wplotłem sobie do treningu już jakiś czas temu (wcześniej robiłem je okazjonalnie w osobny dzień treningowy) , robię różne rodzaje podczas treningu traktując je jak kolejne ćwiczenie, np. martwy ciąg w dzień w którym robię plecy jako 5 ćwiczenie 4 serie po 10 - 12 powtórzeń , albo podciągania w dzień który robię barki. 

Podsumowując polecam każdemu ćwiczenia wielostawowe zarówno , tym którzy mają treningi ogólnorozwojowe jak i tym którzy ćwiczą według planów inne partie każdego dnia tym którzy ćwiczą żeby zredukować tłuszcz lub budować masę mięśniową.

Powodzenia ! 

Ps. na blogu mały jubileusz :) Udało nam się już napisać 100 postów. 

A jak wam się nowy nagłówek podoba ?


10 komentarzy:

  1. Nowy nagłówek jest super! Super post-to ważne, by wiedzieć w ćwiczeniach jaki mięsień pracuje, a nie ćwiczyć bez ładu i składu. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję 100 postów :D
    A nagłówek świetny!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ladny naglowek, 100 bardzo rzetelnych fajnych i bardzo przydatnych wpisow zycze kolejnych 100 (z czystego egoizmu, aby tu zagladac i czerpac od Was wiedze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie że o tym wspomniałeś:) Dobrze pamiętać by wpleść jedno z powyższych do planu.

    A nagłówek super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wykonuję wszystkie powyższe ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam martwy i przysiady ze sztangą- tak samo jak Ty, nie umiem zrozumieć dlaczego ludzie nie robią tych ćwiczeń.... Gratuluje 100tnego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a może jakieś ciekawe ćwiczenia na biust... ? :P

    Gratulacje 100 postu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. dowiedziałem się że robię sporo ćwiczeń wielostawowych każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pewnie że ćwiczenia wielostawowe są lepsze. Przynajmniej symulują wykonywanie normalnych, codziennych czynności.
    Ćwiczenia izolowane są dobre tylko podczas kontuzji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj, a czy skłon "dzień dobry" zaliczyłbyś do ćwiczeń wielostawowych? Oraz martwy ciąg na prostych nogach?
    Pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń