czwartek, 27 czerwca 2013

PACZKA OD WYDAWNICTWA BUKROWER.PL - WSPÓŁPRACA

Właśnie otrzymaliśmy kolejną świetną paczkę :)

Tym razem od wydawnictwa Buk Rower. Dostaliśmy do zrecenzowania dwie interesujące pozycje: "Dieta dla aktywnych" i "Arnold - edukacja kulturysty". Recenzje książek już wkrótce na naszym blogu. A oto fotki tego co było w paczce. 



 Wydawnictwo Buk Rower to obowiązkowa pozycja dla osób prowadzących aktywny tryb życia. Na ich stronie możemy znaleźć wiele książek w następujących kategoriach: motocykl, bieganie, pływanie, rower, triatlon, dieta, i inne. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Baza książek jest ciągle aktualizowana, a to stosunkowo młode wydawnictwo prężnie się rozwija. Ceny książek są również bardzo przystępne, a koszty wysyłki zaczynają się już od 8 zł. Na książkę o Arnoldzie polowałem już od dłuższego czasu także spodziewajcie się niebawem recenzji. 


Powodzenia !

W.

wtorek, 25 czerwca 2013

SKŁONY BOCZNE Z UŻYCIEM HANTLA - CIEKAWE ĆWICZENIE NA MIĘŚNIE BRZUCHA

Dzisiaj pokaże wam jedno z moich ulubionych ćwiczeń na skośne mięśnie brzucha. Są to skłony boczne z użyciem hantla. 


 


Do wykonania ćwiczenia będzie potrzebny nam hantel o wybranym przez nas obciążeniu. Jeśli go nie macie nie przejmujcie się można na początku wykonywać je także bez hantli. 

środa, 19 czerwca 2013

BŁYSKAWICZNE ORZEŹWIENIE - NA UPAŁY

 Potrzebujemy:

-Jak najwięcej lodu
-Ulubioną wodę mineralną do uzupełnienia
-pół wyciśniętej cytryny
-pół wyciśniętego pomarańcza
-plasterek cytryny
-plasterek pomarańcza
-mrożone maliny
-kilka listków mięty truskawkowej


W sumie skład można modyfikować w zależności od upodobań i aktualnej zawartości naszej lodówki :)

Pić szybko, bo w ten upał wszystko błyskawicznie robi się ciepłe.

Świetne orzeźwienie!

A Wy jak sobie radzicie z tą nieziemską temperaturą??






wtorek, 18 czerwca 2013

WSPÓŁPRACA ZE SKLEPEM BCAA.PL

Właśnie otrzymaliśmy paczkę od internetowego sklepu kulturystycznego Bcaa.pl, który w ramach współpracy pozwolił zamówić nam jakiś wybrany produkt w celu przetestowania. Wybraliśmy odżywkę białkową Olimp System Protein 80 ponieważ jest to produkt który będziemy mogli wspólnie przetestować. Dodatkowo dostaliśmy próbkę białka firmy sitec nutrition - 100% Whey protein professional. 

Na początek o samym sklepie Bcaa.pl

"Ofertę swą kierujemy do osób aktywnych i nieaktywnych fizycznie, pragnących poprawić wygląd swojej sylwetki (jeśli chodzi o przyrost mięśni, jak również utratę zbędnych kilogramów), poprawić takie cechy jak siła, szybkość, wytrzymałość, jak również wspomóc wysiłek umysłowy czy sprostać fizycznie i psychicznie wzrastającemu tempu życia.
W naszej ofercie znajdziecie Państwo preparaty:
  • wspomagające przyrost siły oraz masy mięśniowej
  • zwiększające kondycje oraz energetyzujące
  • wspomagające redukcje tkanki tłuszczowej
  • preparaty zwiększające libido
  • wzmacniające i regenerujące stawy
  • kompleksy witaminowe dla dzieci, kobiet, mężczyzn oraz seniorów
  • zwiększające odporność
  • poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci
Działamy z myślą o zadowoleniu naszych klientów, dlatego cały czas wzbogacamy naszą ofertę, realizujemy zamówienia specjalne oraz jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie klientów, proponując atrakcyjne ceny i fachową obsługę.
Jeśli potrzebują Państwo produktów najwyższej światowej klasy w przystępnej cenie, jesteśmy do Państwa dyspozycji 365 dni w roku, 24 godziny na dobę pod adresem www.bcaa.pl"

Ja ze swojej strony tylko dodam, że sklep ma bardzo przyjazny użytkownikowi inteface(interfejs). Możemy korzystać z 4 opcji menu w zależności od potrzeb. Pierwsza kategoria dotyczy tego w jakim celu chcemy ćwiczyć lub jaki sport uprawiamy, druga dzieli suplementy według kategorii np. białka, aminokwasy, kreatyny, trzecia pozwala wybrać odżywki pod kątem producentów, a czwarta pokazuje aktualne bestsellery. Ceny mają naprawdę przystępne, ja już szykuję się do kolejnego zamówienia :)

Myślę, że nawet początkująca osoba szybko się połapie, założy konto i zrobi pierwsze zakupy. Paczka doszła w nienaruszonym stanie i w bardzo szybkim tempie.  Wiem, że jest wiele tego typu sklepów na rynku, ale ten jest na pewno warty uwagi. 

Teraz trochę o produkcie : 

Elitarna odżywka białkowa o doskonałym profilu aminokwasowym i świetnej przyswajalności.
Działanie prezentowanej odżywki:
  • Efektywna budowa tkanki mięśniowej,
  • Zwiększona odporność systemu immunologicznego organizmu,
  • Zwiększenie tempa przemiany materii i szybsze spalanie tkanki tłuszczowej
  • Wysoka koncentracja aminokwasów rozgałęzionych działających anaboliczne,
  • Działanie anty-kataboliczne, dzięki utrzymaniu odpowiednich zapasów glutaminy w mięśniach.
Olimp System Protein 80 to bezkompromisowa odżywka dla sportowców ceniących jakość stosowanych suplementów. System Protein 80 to klasyka wśród odżywek białkowych kwintesencja skuteczności! 

Zawiera białka cechujące się najwyższa wartością biologiczną:

Koncentrat białek serwatkowych - cechujący się wysoką wartością biologiczną i szybką wchłanialnością;

Ultrafiltrowanie białko jaja kurzego - o wolniejszym czasie wchłaniania od koncentratu białek serwatkowych;

Izolat białek serwatkowych - cechujący się najszybszą spośród wszystkich form białka przyswajalnością.

Odżywka System Protein 80 powoduje szybką i skuteczną regenerację. Działa przez kilka godzin po spożyciu zapewniając stały dopływ anaboliczno-antykatabolicznych aminokwasów do mięśni. Hamuje potreningowy katabolizm mięśniowy i wspiera anabolizm.

 Jest to informacja na temat suplementu ze strony sklepu. W swoim opisie zawarli właściwie wszystkie wartościowe informacje na temat produktu. Odżywki tego typu nie są mi obce i często używamy takich w swoich przepisach. Zabieram się do testowania, a was zapraszam na Bcaa.pl

A wy jakie suplementy najczęściej stosujecie ?

Powodzenia !

W.
 

niedziela, 16 czerwca 2013

PORÓWNANIE "SPORTOWYCH" MAGAZYNÓW

Swoją wiedzę na temat diety i ćwiczeń czerpałem od zawsze w większości z internetu i książek, jednak ostatnio chyba na fali tak mocnej promocji Women`s Health postanowiłem zakupić parę "sportowych" magazynów. Słowo sportowych celowo daję w cudzysłowie ponieważ łatwiej je nazwać w ten sposób i każdy wie o co chodzi, a wiadomo, że nie dotyczą tylko sportu lecz w wielu przypadkach diet, stylu życia itp. Na przestrzeni miesiąca zakupiłem trzy magazyny :"KiF" - Kulturystyka i Fitness , "Men`s Health" i "Sport dla wszystkich kulturystyka i fitness". 


Najlepiej moim zdaniem wypadł "KiF", a najgorzej "Men`s Health". Magazyny kojarzone są jako te przeznaczone właśnie dla osób uprawiających sport, trzymających diety, chcących mieć lepszą sylwetkę itp. Oczywiście wiele osób powie, że "Men`s Health" to też męski magazyn jednak moim zdaniem promowany jest właśnie od strony sportu i zdrowego stylu życia i tak też go oceniałem. 

Zaczynajmy 

"Sport dla wszystkich - kulturystyka i fitness " - ten z Przemysławem Saletą na okładce

Moja ocena 6/10 

-Dość ciekawy magazyn jednak w dużej części poświęcony relacjom z wszelkiego rodzaju zawodów kulturystycznych, sportów walki, zawodów siłowych. 
-Umiarkowana ilość reklam 
-Artykuły pisane w sposób zwięzły i na temat 
-Dużo ciekawostek odnoście diety i produktów spożywczych 
-Ciekawe opisy ćwiczeń i porady specjalistów
- atrakcyjna cena 8,50 zł 
- fajne wywiady 
Jedyne co mogę mu zarzucić to to, że niektóre artykuły moim zdaniem są na zbyt oczywiste tematy np. artykuł o ryżu, większość z tych rzeczy jest ogólnie wszystkim znajoma tzn. ludziom którzy w tym "siedzą". Chociaż jestem pewien, że znajdą się też laicy, których artykuły bardzo zaciekawią.
Jak dla mnie trochę za bardzo nastawiony na właśnie relacje z różnych wydarzeń sportowych. 

"KiF" - czarno-biała okładka z Emilem Skierkowskim

Moja ocena 8/10 

- dużo ciekawych porad treningowych (obszerne artykuły z komentarzami specjalistów)
- fajne artykuły na temat ciekawostek żywieniowych
- interesujące artykuły np. o witaminie D , sztuczkach producentów i sprzedawców żywności 
- umiarkowana ilość reklam
- cały magazyn utrzymany w temacie z drobnymi wstawkami odbiegającymi np.artykuł o książce Arnolda Schwarzeneggera lub artykuł o siłowaniu na rękę. 

Bardzo wciągający magazyn, przyjemnie się czyta dużo można się dowiedzieć. Polecam zarówno panom jak i paniom. 

"Men`s Health" 

Moja ocena (mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowany :) ) 4/10 

Jak dla mnie tylko 20 stron z tego magazynu jest w miarę na temat diety i ćwiczeń mianowicie od strony 80 do 100. Nie wiem kto wpadł na pomysł promowania tego magazynu jako pisma dla tzw. fit mężczyzn bo dla mnie to bardziej pozycja w stylu CKM czy Playboy. Przyznam, że wcześniej moje doświadczenia z MH sprowadzały się do przeglądania na szybko w sklepie i oglądania ich strony, ale jak już pisałem na początku w tym miesiącu postanowiłem zainwestować to 9,99zł i kupić z myślą, że dowiem się czegoś nowego na interesujące mnie tematy. Niestety po krótkiej lekturze okazało się, że były to źle zainwestowane pieniądze. Po otwarciu pierwszej strony co rzuciło mi się w oczy ? Reklamy! Reklamy! Reklama na reklamie, reklamą poganiana. Brnąłem tak przez stronę za stroną siedząc na kanapie i przy 20 stronie powiedziałem do M. : "jestem na 20 stronie, i nie wiem co ja czytam". Teksty były o wszystkim i o niczym, najpierw jakieś słabe pytania od czytelników na wszystkie tematy, potem tekst o problemach z kobietami, potem o seksie aż wreszcie dotarłem do "recenzji" słuchawek. Na pierwszy rzut oka wkurza mnie sama szata graficzna , teksty w formie 3 zdaniowych myśli porozsypywane po całej stronie, kojarzy mi się z gazetą "Fakt". Dobra lećmy dalej, str 28 - seks , 30 - trochę o ćwiczeniach , 32 - przepis na burgera, 33-schemat "co człowiek może sobie zrobić w ręke" - artykuł wniósł wiele do mojego życia. Żartowałem nic nie wniósł bo każdy to wie :) Potem kolejno ploty, pierdoły , ciuchy , nawet fajny artykuł którego bohaterem jest Liam McIntyre (serialowy Spartakus). Szkoda, że tylko na dwie strony. Potem trochę o zębach, kariera, seks na 4 strony, pitu pitu, pierdu pierdu, str 70 . niby artykuł o sporcie ale główną rolę odgrywają seksowne panie z ciężarami co chyba nigdy siłowni nie widziały :). No i w końcu docieramy do części właściwej. (nawet nie wiecie jak było mi ciężko przebrnąć przez te wszystkie reklamy i artykuły "o niczym"... Te 20 stron o ćwiczeniach całkiem dobrze zrobione, ciekawe porady i opisy ćwiczeń w miarę na poziomie. No i po tych 20 stronach znowu pitu pitu o wszystkim i o niczym, reklama na reklamie. Jak dla mnie zapłaciłem 9,99 zł za te 20 stron. Czy było warto ? Zdecydowanie nie...



Mam nadzieję, że fanki i fani MH i WH nie zaczną mnie linczować :) Jest to moje osobiste zdanie.
Chętnie przyjmę konstruktywną krytykę lub włączę się do dyskusji. 

Powodzenia ! 

W.



środa, 12 czerwca 2013

BŁYSKAWICZNA PRZEKĄSKA

Korzystając z truskawkowej okazji ,która się niespodziewanie wczoraj nadarzyła postanowiłem maksymalnie wykorzystać ten smaczny owoc. Rano nie miałem pomysłu na przed-treningowy posiłek więc postawiłem na szybki eksperyment. 


Potrzebujemy : 
-serek wiejski 
-truskawki (najlepiej świeże)
- cynamon 




Przygotowuje się błyskawicznie. Wiem, że przepisem ameryki nie odkryłem, ale takiego połączenia nie widziałem na innych blogach. A Wy z czym najbardziej lubicie truskawki ? 

Smacznego !

W.

wtorek, 11 czerwca 2013

PACZKA OD MUSZYNIANKI I TRUSKAWKOWE SZALEŃSTWO

Wczoraj dostaliśmy sporą paczkę od Muszynianki :) W paczce znajdowały się :


  • 1 zgrzewka 1,5 litrowej Muszynianki
  • 1 zgrzewka 0,5 litrowej Muszynianki (z uwagi na fakt, że pijemy oboje po 3 litry wody dziennie mało już zostało :)
  • 4 ręczniki z logo Muszynianki
  • Koszulka z logo Muszynianki
  • Misiek 
  • Kubek 
  • Torba
  • Karta pamięci



Współpraca jak najbardziej bezproblemowa :) Od dawna pijemy Muszyniankę więc reklama szczera:)

Trochę o wodzie :

Muszynianka to woda magnezowo-wapniowa, wysokozmineralizowana. Zawiera mnóstwo składników odżywczych niezbędnych dla człowieka takich jak: magnez, wapń, potas, sód, żelazo, mangan, fluorki, chlorki, wodorowęglany i siarczany. Regularne picie Muszynianki pomaga w walce z niedoborami mineralnymi i wadliwą przemianę materii.
Trzeba przyznać, że woda ma dość specyficzny smak, typowy dla wód leczniczych, ale dla dbających o zdrowie nie powinno być to problemem. Mnie ta woda smakowała od zawsze, W. musiał się przyzwyczajać jakiś czas.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Muszyniance zajrzyjcie na stronę www.muszynianka.pl


Teraz trochę z innej beczki :)


Wczoraj zaskoczył mnie mój dziadek, który jechał  PKSem 100 km, wysłany przez babcię z zadaniem przywiezienia mi wiadra ogródkowych truskawek, bo przecież "szkoda zamrażać jak takie pyszne są świeże" :) Nie wiem na czym polega ich magia, ale lepszych nigdy nie jadłam :) Nie trzeba do nich cukru, śmietany, niczego. Teraz mam wiadro truskawek, które wydzielają wspaniałą woń na całe mieszkanie. Dzisiaj wylądują jako główny składnik koktajlu i babeczek :)



Jeśli chcecie wykorzystać do czegoś truskawki, na które sezon właśnie się zaczyna polecam kilka naszych przepisów:


MUFFINKI BANANOWO-TRUSKAWKOWE

KOLOROWY KOKTAJL MAJOWY

TRUSKAWKOWO-BANANOWY SHAKE PROTEINOWY


M.

poniedziałek, 10 czerwca 2013

DRÓB NA DIECIE - JEŚĆ CZY NIE JEŚĆ ?

Czy mięso drobiowe powinno znajdować się w naszej codziennej diecie, bądź też diecie osoby uprawiającej sport czy też odchudzającej się? Moim zdaniem powinno. Oczywiście na samym początku chciałem nadmienić, że ten post nie ma na celu ataku na wegan, wegetarian, itp. W przypadku ludzi nie jedzących mięsa z zasady kwestia wyboru jest oczywista. Wracając do ludzi mięsożernych, takich jak ja, pewnie często zastanawiacie się jakie mięso wybrać? Osoby  zaczynające odchudzanie też często zadają pytania jakie mięso jeść i czy w ogóle warto je jeść? 



Osobiście uważam, że zarówno na diecie redukcyjnej czy też sportowej powinno się spożywać w szczególności mięso drobiowe. Jest ono najbardziej wartościowe dla organizmu (oczywiście poza mięsem ryb, ale o tym w innym poście). 

Wystarczy spojrzeć na drób przez pryzmat np. wartości odżywczej którą przedstawia poniższa tabela (tabela pochodzi z witryny wieprzowina.pl) 


Z tabeli jasno wynika , że najwięcej białka i za razem najmniej tłuszczu zawiera mięso indyka i mięso kurcząt. W porównaniu z wieprzowiną i wołowiną charakteryzuje się większą wartością odżywczą i dietetyczną. Warto też pamiętać o mięsie kaczek i gęsi, które również jest lepsze od wieprzowiny.

Główne zalety drobiu : 
 - lekkostrawność 
 - duża ilość pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego przez organizm
 - mięso drobiowe jest delikatne i chude, a tłuszcz znajdujący się w nim jest lepiej przyswajalny niż tłuszcz pochodzący np. z wieprzowiny 
 - zawiera dużo kwasów tłuszczowych nienasyconych 
 - mięso z piersi kurczaka czy indyka ma najniższą zawartość kalorii

 Jak sami widzicie jedzenie mięsa drobiowego ma wiele pozytywów, pozostaje tylko kwestia jak je przygotowywać. Wiele osób na diecie narzeka na monotonie związaną z jedzeniem drobiu, ale tutaj z pomocą może przyjść nasz blog. My kurczaka robimy na wiele sposobów, a oto parę z nich : Kurczak Curry , Grillowany Kurczak z Ryżem, Kurczak z Makaronem i Pomidorami, Sałatka z Kapustą Pekińską i Kurczakiem, Tortilla z Serem Fetą i Indykiem.


Jeszcze jedna wiadomość właściwie z ostatniej chwili dzisiaj dostaliśmy paczkę od Muszynianki :)


Paczka naprawdę konkretna, ponad 18 kg. Przyznam, że wspinając się z nią na 4 piętro do bloku zrobiłem sobie przy okazji mały trening. Paczkę dokładniej opiszemy w jutrzejszym poście.


Powodzenia i Smacznego !

W.

środa, 5 czerwca 2013

KOLEJNY CIEKAWY POMYSŁ NA SEREK WIEJSKI

Dzisiaj przedstawię wam przepis na szybkie "danie" z użyciem serka wiejskiego. Potrawę przygotowuje się bardzo szybko i nie jest skomplikowana. 

Co będzie nam potrzebne?

-serek wiejski (małe opakowanie)
-szczypiorek (jakieś 6-7 łodyg) 
-pół pomidora 
-parę listków szpinaku (w moim przypadku (jakieś 8 - 10)
-sół
-pieprz 


Serek wrzucamy do miseczki, następnie dodajemy do niego pokrojonego w kostkę pomidora, posiekany szczypiorek i posiekany lub porwany szpinak. Wszystko mieszamy i dodajemy sól i pieprz według uznania.


Przepis jest gotowy w jakieś 2 do 5 minut w zależności od sprawności osoby przygotowującej :) 



Powodzenia i Smacznego :) 

W.

wtorek, 4 czerwca 2013

SZPINAK - CZY WARTO GO JEŚĆ ?

Zapewne wielu z was szpinak kojarzy się ze zdrowiem i siłą. Myślę, że duży wpływ miała na to bajka "Popeye" lub jak kto woli Papaj. Główny bohater właśnie dzięki zjedzeniu puszki szpinaku dostawał super mocy :) A jak to wygląda naprawdę? Czy szpinak faktycznie jest taki dobry dla naszego organizmu ? Przekonajmy się. 


W Polsce uprawiany i najbardziej rozpowszechniony jest tzw. szpinak warzywny, to właśnie ten szpinak który zaliczamy do warzyw i zjadamy na co dzień. Szpinak występuje również w innych gatunkach np. szpinak czteropręcikowy, szpinak wodny czy szpinak chiński jednak nie są one tak spopularyzowane jak szpinak warzywny. 

Wracając do tematu: według naukowców szpinak to jedno z najzdrowszych warzyw które zawiera mnóstwo składników mineralnych np. żelaza czy też chlorofilu i przeciwutleniaczy (np. luteina i betakaroten) jak i witamin.




To są ogólne aspekty zdrowotne, a jak szpinak wpływa na osoby odchudzające się ,bądź trenujące w celu polepszenia wyglądu swojej sylwetki i budowania masy mięśniowej?

-Szpinak jest bardzo dobrym źródłem białka więc to już jest pierwszy powód, dla którego powinien znajdować się w diecie osób aktywnych.

- zawiera dużo  witamina A która wpływa na utrzymanie prawidłowej kondycji skóry oraz włosów,

 -Szpinak dostarcza organizmowi azotanów które poprawiają pracę mitochondriów dzięki czemu nasze mięśnie są w stanie dłużej, ciężej i wydajniej pracować.

-witamina C - która jest silnym przeciwutleniaczem oraz odpowiada  za wytwarzanie kolagenu, podnosi odporność organizmu, przyśpiesza gojenie ran i zrastanie kości, chroni przed miażdżycą i odkładaniem się cholesterolu

-zawiera również cholinę związek chemiczny, który zapobiega otłuszczeniu wątroby i reguluje odkładanie tłuszczu w organizmie.

-witamina B2 - która odpowiada za  funkcjonowanie układu nerwowego w sposób prawidłowy, współdziała w przemianie aminokwasów i lipidów,

-zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby jaką jest zanik mięśni,

- ponadto zawiera dużo wody i mało kalorii

Należy jednak pamiętać, że istnieją przeciwwskazania w jedzeniu szpinaku w dużych ilościach  dotyczy to w szczególności osób : 
- w podeszłym wieku (zbyt duża  zawartość żelaza może być dla nich szkodliwa) 
- chorych na artretyzm 
- chorych na reumatyzm 
- mających schorzenia nerek, wątroby lub układu pokarmowego.

 A jak najlepiej smakuje szpinak? My jemy go nawet na surowo (jemy listki lub dodajemy je do kanapek, ale można w jakiś ze sposobów przedstawianych już wcześniej na naszym blogu np. SAŁATKA Z KURCZAKIEM SZPINAKIEM RUKOLĄ I FETĄ lub w formie KOLOROWEGO KOKTAJLU MAJOWEGO albo dodać do tortilli

Podsumowując polecam spożywanie szpinaku (oczywiście tym, którzy nie mają przeciwwskazań do spożycia) 

Powodzenia !

W.

poniedziałek, 3 czerwca 2013

OWOCOWO JOGURTOWE ŚNIADANIE

Dzisiaj przepis na wspaniałe śniadanie.

Potrzebujemy:

  • 1 szklankę jogurtu greckiego
  • 1 szklanka ulubionych niesłodzonych musli lub płatków owsianych
  • Kilka truskawek
  • 1/2 banana
  • szczypta cynamonu
  • miód do polania lub płatki gorzkiej czekolady do posypania

Mieszamy jogurt z cynamonem i płatkami. Na wierzch układamy pokrojone owoce. Polewamy łyżką miodu lub posypujemy czekoladą. Dobrze smakuje również z innymi owocami. Do jogurtu można dodać odżywkę białkową.


Smacznego !

M.