wtorek, 25 czerwca 2013

SKŁONY BOCZNE Z UŻYCIEM HANTLA - CIEKAWE ĆWICZENIE NA MIĘŚNIE BRZUCHA

Dzisiaj pokaże wam jedno z moich ulubionych ćwiczeń na skośne mięśnie brzucha. Są to skłony boczne z użyciem hantla. 


 


Do wykonania ćwiczenia będzie potrzebny nam hantel o wybranym przez nas obciążeniu. Jeśli go nie macie nie przejmujcie się można na początku wykonywać je także bez hantli. 

Ćwiczenie polega na tym, że do jednej ręki bierzemy hantel, a drugą przykładamy do potylicy. Kiedy jesteśmy już przygotowani zaczynamy wykonywać boczne skłony tułowia tak jak na filmiku. Najpierw w jedną stronę, a potem w drugą. Należy pamiętać by ćwiczenie wykonywać powoli i dokładnie oraz by cały czas mieć napięte mięśnie brzucha. 

Na początku proponuje wykonywać trzy serie po 10 powtórzeń na każdą stronę. Zaawansowani mogą zwiększyć liczbę powtórzeń i czas napięcia mięśnia w momencie zgięcia tułowia.

Więcej video-ćwiczeń znajdziecie w tym dziale.

Miłych ćwiczeń i powodzenia ! 

W.

14 komentarzy:

  1. zawsze mam po tym ćwiczeniu zakwasy :P
    ale je lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To było moje ulubione ćwiczenie rok temu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczaki! :D fajnie ze napisałeś o tych ćwiczeniach bo nie znałam ich a wlanie chce trochę nad brzuchem popracować! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście mało efektywne dla mnie okazało się to ćwiczenie, jak dla mnie 2 najlepsze na tą część brzucha są obroty z sztanga (anti vertical rotations) i boczny plank.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Też je strasznie lubię. Stojące ćwiczenia z hanklą są naprawdę miłą alternatywą od klasycznej brzuszkomanii na podłodze (;

    OdpowiedzUsuń
  6. moje ukochane ćwiczenie, jeśli chodzi o ćwiczenia na brzuch to nie przepadam za tymi tradycyjnymi, na leżąco, a6w to dla mnie koszmar...

    OdpowiedzUsuń
  7. tak, trzeba zacząć ćwiczyć :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znałam tego ćwiczenia, aż wstyd się przyznać :)
    Świetny blog, będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oooo ja:D nie jestem chyba w stanie:D

    OdpowiedzUsuń
  10. dzis dorzucam do treningu ;) zapraszam na naszego bloga ;) L.

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście nie uważam tego ćwiczenia za dobre. Nie widze w nim wlasciwie jakichkolwiek plusów. Wzmocnienie i rzeźbę brzucha mozna z wiekszym powodzeniem zastąpić innymi ćwiczeniami. Skłony boczne powodują rozrost talii wszerz,a co z atym idzie do jej "zniknięcia", a ani mężczyźni, ani kobiety do tego nie dążą. Nawet - a moze przede wszystkim - gdy robimy rzeźbę brzucha dążymy do osiągniecia kształtu V, skłony boczne to niweczą. A jak tu ktoś słusznie zauważył, na zrzucanie brzucha mozna wykonywac obroty ze sztangą i proste skłony. Także....odradzam, zwłaszcza paniom.

    OdpowiedzUsuń