poniedziałek, 29 lipca 2013

KOKTAJL MALINOWO-JAGODOWO-BANANOWY

Dzisiaj mam dla was przepis na bardzo smaczny i szybki koktajl. Idealny jako posiłek potreningowy przynajmniej ja go tak często używam.

Będziemy potrzebować :

- 1 jogurt naturalny
- jagody (według uznania)
- maliny (według uznania)
- opcjonalnie pół szklanki mleka jak ktoś lubi rzadszy koktajl
- 1 banan
- opcjonalnie odżywka białkowa (ja bardzo często dodaje)


Wszystko wrzucamy do miksera, banana wcześniej kroimy na mniejsze kawałki. Opcjonalnie można dodać również cynamonu dla smaku.

 
Wszystko dokładnie miksujemy (zdjęcie robione w trakcie miksowania w celu większego dramatyzmu :) )




Smacznego !

W.

wtorek, 23 lipca 2013

ARNOLD EDUKACJA KULTURYSTY - RECENZJA

Jakiś czas temu otrzymaliśmy paczkę od wydawnictwa bukrower.pl ja miałem tą przyjemność czytać książkę "Arnold - Edukacja Kulturysty" autorstwa  Arnolda Schwarzenegger`a i Douglasa Kent Hall`a.  

O książce już wcześniej słyszałem wiele pozytywnych opinii, ale przyznam, że nie wierzyłem w nie do końca jednak po przeczytaniu musiałem im przyznać rację. Pozycja niezwykle motywująca dla każdego nie tylko dla osób które chcą wiązać swoje życie z kulturystyką jak Arnold. Lektura daje naprawdę wielki zastrzyk energii i pozytywnego myślenia, po każdym przeczytanym fragmencie aż chce się ćwiczyć :)

Może trochę o książce: 

Składa się właściwie z dwóch części. Pierwsza część dotyczy historii Arnolda zaczynając od momentu gdy miał 15 lat i zapragnął zostać kulturystą, poprzez pierwsze sukcesy i porażki kończąc na upragnionym tytule Mr. Universe istna opowieść z cyklu "from zero to hero". W tym rozdziale znajduję się mnóstwo ciekawostek z życia Arnolda, mało kto wie, że swojego czasu ulubionym zajęciem Arniego było chodzenie po pubach i wszczynanie bójek. Polecam również fragmenty o całodziennych treningach w lesie przeplatanych piciem piwa, ogniskami i kąpielami w jeziorze :) W tym rozdziale znajdziecie również wiele ciekawych czarno - białych zdjęć zarówno z życia prywatnego jak i z konkursów.  



Drugi rozdział dotyczy porad Arnolda odnośnie diety, ćwiczeń i ogólnego podejścia do treningu. Do przeczytania obowiązkowo dla osób które trenują lub zamierzają rozpocząć treningi można dowiedzieć się mnóstwo ciekawych rzeczy. Dodatkowo w książce zawarte są przykładowe treningi siłowe które autor wykonywał oraz bardzo fajny trening domowy bez użycia ciężarów. Chyba każdy by chciał, żeby jego domowy trening poprowadzony został przez Arnolda Schwarzenegger`a. Dzięki tej książce jest to w pewnym sensie możliwe. A wy czytaliście tą książkę albo zamierzacie ? Jeśli ktoś się zastanawia to nie ma nad czym, polecam tą pozycje. 

Powodzenia !

W.

środa, 17 lipca 2013

PASTA Z BIAŁEGO SERA I MAKRELI

Pyszny przepis zaczerpnięty z bloga : http://dietaprzedslubem.blogspot.com 




Potrzebujemy:


- 1 wędzona makrela

- kostka twarogu (najlepiej chudy lub półtłusty)

- kilka kiszonych ogórków

- cebulę

-szczypiorek

- 3 łyżki oleju lnianego

- sól, pieprz



Jak to zrobić:

Makrelę obrać i rozdrobnić widelcem razem z białym serem. Ogórki kroimy w małą kosteczkę, cebulę szatkujemy, szczypiorek siekamy i dodajemy wszystko do makreli i sera. Dokładnie mieszamy, dodajemy olej lniany (lub inny ulubiony), żeby nadać masie bardziej "pastową" konsystencję. Doprawiamy solą i pieprzem.



Najlepiej smakuje na świeżym chlebku na zakwasie domowej roboty :) Przepis na chlebek TU.


Smacznego!

M.

poniedziałek, 15 lipca 2013

10 PRZYKAZAŃ OSOBY ZMIENIAJĄCEJ STYL ŻYCIA



Czytając różne fora internetowe, blogi, portale poświęcone tematyce diecie zauważyłem, że wiele początkujących osób chce na starcie dostać parę porad w pigułce. W celu ułatwienia sprawy stworzyłem te " 10 przykazań osoby zmieniającej styl życia". Osoby początkujące znajdą tu 10 prostych zasad do wprowadzenia jak i linki które prowadzą do bardziej obszernych artykułów na naszym blogu. Nie są to wszystkie zasady których wypadało by przestrzegać jednak uważam je za podstawowe i idealne dla początkujących. W razie pytań jesteśmy jak zwykle do dyspozycji :) 
       
1. Woda przede wszystkim – zacznij pić więcej wody najlepiej  2 do 3 litrów dziennie.

2. Odstaw słodycze – początki bywają trudne dlatego najlepiej zacząć od ograniczenia np. cukru dodawanego do herbaty i kawy.

3. Wprowadź do swojego życia aktywność fizyczną – bez tego ani rusz. Zacznij od 2 – 3 dni w tygodniu po 45 min, lub codziennie po 20 min. Wybór należy do Ciebie, najlepiej wypróbować  oba systemy i wybrać dla nas odpowiedni. Stopniowo zwiększaj długość i intensywność treningów.
 


4. Trening Cardio – właściwie podstawa każdego spalania tłuszczu, wiele osób na forach czy stronach internetowych pisze o brzuszkach, A6W itp, ale trening cardio to najlepszy wybór. Do wyboru mamy wiele rodzajów treningów: bieganie, rowerek, skakanka, orbitrek czy jakieś video treningi z Youtube. Ważne by trening cardio trwał min. 15 min.

5. Wprowadź do swojego jadłospisu warzywa i mięso drobiowe najlepiej grillowane.


6. Odstaw alkohol – w początkowej fazie odchudzania jest to bardzo ważne.

7. Ucz się nowych przepisów i sam przyrządzaj swoje potrawy.

8. Zwiększ ilość posiłków do 4 – 5 dziennie .

9. Rób sobie systematycznie zdjęcia i pomiary, obserwuj swoje ciało.



10. Bądź cierpliwy początki są zawsze trudne jednak pierwsze efekty pojawią się już po 3- 4 tygodniach.

A wy dodalibyście jakieś "przykazania" ? 

Powodzenia !

W.

wtorek, 9 lipca 2013

SUPLEMENTY - OLIMP SYSTEM PROTEIN 80

Jakiś czas temu obiecałem recenzję białka OLIMP SYSTEM PROTEIN 80 które otrzymaliśmy w ramach współpracy od sklepu bcaa.pl. Jak widać na załączonym zdjęciu zawartość paczki już prawie dobiega końca więc pora na recenzje.

Zamówienie tego białka to strzał w dziesiątkę. Wiem, że niektórzy mogą zarzucać, że olimp nie jest jakaś świetną firmą produkującą suplementy. Moim zdaniem ich produkty nie dość, że są nie drogie to i bardzo dobrej jakości. Ale wracając do białka w tym poście pisałem wam jakie są założenia producenta odnośnie działania suplementu, a jak moje wrażenia ?

Przede wszystkim świetna rozpuszczalność i smak na co bardzo wiele osób narzeka kupując suplementy innych firm. Ja mam smak czekoladowy, który świetnie smakuje, tzn wiadomo nie jest co smak ciepłego kakao, ale nie jest to jakaś chemiczna mikstura którą trzeba pić z zatkanym nosem. Poniżej zdjęcie jak wygląda po wrzuceniu do shakera, ja mieszałem 4-5 łyżek stołowych w jakiś 250 ml wody. Niektórzy mieszają białko z mlekiem ja jednak preferuję wodę i co ważne NIEGAZOWANĄ. Woda bez gazu powoduje, że białko lepiej się miesza i smakuje, czasami musiałem użyć gazowanej i wierzcie mi, że różnica w smaku jest duża.


A tutaj zdjęcie po wymieszaniu białka w shakerze. Dosłownie 8 do 10 ruchów i białko jest gotowe do wypicia. Jak widać pianka po wymieszaniu jest bardzo mała. Wiele osób na forach właśnie narzeka na dużą pianę która znacznie utrudnia wypicie odżywki, w przypadku Olimpu pianka nie jest problemem. Białka używaliśmy również do zrobienia kuleczek proteinowych i nie było z tym żadnych problemów. Ja białko przyjmowałem rano po przebudzeniu i wieczorem przed snem, albo 45 min po treningu w dni treningowe.
Podsumowując :
- świetny smak i rozpuszczalność - POTWIERDZAM
- znacznie lepsza regeneracja mięśni po treningu - POTWIERDZAM
- szybsze spalanie tkanki tłuszczowej - zauważyłem ale w minimalnym stopniu 
- przyrost masy mięśniowej - minimalny 

A wy mieliście styczność z produktami olimpu ? Lub z tym konkretnym suplementem ?

Powodzenia ! 

W.


czwartek, 4 lipca 2013

ĆWICZENIA NA BRAMĘ - BICEPS

W ramach urozmaicania planu treningowego o którym wam ostatnio pisałem dzisiaj ćwiczenia na mięśnie bicepsa. Jedyne co będzie nam potrzebne to brama i chęci do treningu. Ćwiczenia na bramie jeszcze skuteczniej kształtować mięśnie oraz lepiej je izolować.

1.Uginanie przedramion na stojąco. Ćwiczenie pozwala bardzo dobrze izolować mięśnie bicepsów. Pamiętajcie by dobrze dobrać ciężar i zwracać uwagę na odpowiednią technikę.



Ćwiczenie można wykonywać również z końcówką tzw. liną tutaj filmik jak to wygląda: 

2.Uginanie przedramion przy użyciu wyciągów górnych w bramie. W tym ćwiczeniu również bardzo ważna jest technika. Ja bardzo lubię to ćwiczenie pozwala "pomopować" bicepsy i jeszcze lepiej je kształtować.



Oczywiście brama pozwala modyfikować ćwiczenia na różne sposoby i robić dodatkowe ćwiczenia jednak te dwa które wam przedstawiłem to moje ulubione. A Wy robicie jakieś ćwiczenia na biceps przy użyciu bramy? 

Powodzenia !

W.

poniedziałek, 1 lipca 2013

ĆWICZENIA NA BRAMĘ - KLATKA PIERSIOWA

Jak już kiedyś pisałem na blogu warto od czasu do czasu zmieniać ćwiczenia i modyfikować swój trening. Pozwoli to nam nie tylko uniknąć wpadnięcia w rutynę, ale zbudować większe mięśnie. W takiej sytuacji pomocne mogą okazać się ćwiczenia na maszynie zwanej bramą. Zapewne większość z was widziała jak wygląda brama i pewnie ćwiczyła na niej. Dla tych, którzy nie mieli tej przyjemności przykładowy obrazek poniżej.

Zdecydowanie największym plusem ćwiczeń na bramie jest to możemy podczas ćwiczeń wybranej partii mięśni idealnie je izolować. Dodatkowo brama pozwala zrobić ćwiczenia praktycznie każdej grupy mięśni. Dzisiaj pokaże wam parę przykładowych ćwiczeń na klatkę piersiową. Na pewno bardzo pomocne będą filmiki z Youtube i zdjęcia. 

1. Rozpiętki w bramie. 
Ćwiczenie to pozwala na świetną izolację mięśni klatki piersiowej podczas treningu. Idealne dla osób którym znudziły się klasyczne rozpiętki z hantelkami. 

2. Ściąganie linek dolnego wyciąg.
 Świetne ćwiczenie w którym pracuje mięsień piersiowy większy. Źródło

3. Ściąganie linek wyciągu w dół. 
Dobre ćwiczenie na dolne mięśnie klatki piersiowej.


Oczywiście z pomocą bramy możemy wykonać znacznie więcej ćwiczeń na klatkę piersiową, ja starałem się pokazać wam jedynie przykładowe. A wasze jakie są ulubione ? 

Powodzenia !
W.