wtorek, 20 sierpnia 2013

POMYSŁ NA ŚNIADANIE : KASZA JAGLANA Z JABŁKIEM

To danie zawsze pachnie mi jesienią, a ta już niedługo :) Chociaż może nie prezentuje się wyszukanie to jest świetne na śniadanie w wersji na słodko. Lekkie, rozgrzewające i sycące.


Potrzebujemy:

- 3 jabłka (najlepiej nowe)
- 1/2 szklanki kaszy jaglanej
- szczyptę soli
- łyżeczkę cynamomu
- szczyptę imbiru
- 1/4 łyżeczki kakao
-1 łyżeczkę dobrego miodu
- 1 łyżkę masła najlepiej klarowanego

Jak to zrobić:

Doprowadzamy 1,5 szklanki wody do wrzenia. Dodajemy kaszę jaglaną, łyżeczkę masła, szczyptę imbiru (lub plasterek świeżego), oraz szczyptę soli morskiej jodowanej. Gotujemy na małym ogniu ok 15 min od czasu do czasu mieszając. W tym czasie obieramy i ścieramy jabłka na drobnej tarce (na papkę). Do kaszy, która już powinna wchłonąć całą wodę dodajemy starte jabłka, 1/4 łyżeczki kakao i 1 łyżeczkę cynamonu. Mieszamy i gotujemy jeszcze 5 min pod przykryciem. Na koniec (kiedy już zdejmiemy z gazu) dodajemy łyżeczkę miodu i mieszamy.Można jeść w takiej postaci lub zmiksować blenderem na mus.

Smacznego!

M.

19 komentarzy:

  1. Imbir, cynamon, czyli świetne rozruszanie metabolizmu na dzień dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość oryginalne:) Przepis wart uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasza jaglana jest dobra na odchudzanie.? Bo dużo przepisów z nią jest.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, zapraszam Cię do wzięcia udziału w mojej akcji. Chcę stworzyć Katalog Potraw Bez Mięsa. Jeśli masz ochotę się przyłączyć to więcej szczegółów znajdziesz w moim dzisiejszym poście. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam kasze w każdej postaci, na pewno będzie mi smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. post spadł mi nieba
    uwielbiam różnego rodzaju kasze, akurat jaglanej jeszcze nie jadłam, ale dzisiaj ją kupiłam na wypróbowanie i już wiem co z nią zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham kaszę jaglaną, bardzo lubię w wersji na słodko z owocami jak i do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny przepis! koniecznie sobie zapiszę, niedawno właśnie się zastanawiałam z czym zrobić kaszę jaglaną:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam jeszcze kaszy jaglanej i będę musiała ją w końcu kupić! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak nie lubie kaszy ani sniadan na slodko, tak sie skusze! bo ten cynamon... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę tej kaszy w końcu spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszności! Uwielbiam tego typu dania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny blog ;)
    zapraszamy do nas ! http://poczochrane-wlosy.blogspot.com/ + obserwujemy ? ;>

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny pomysł, ale nigdy jeszcze nie jadłam takiej kaszy.

    Spodobał mi sie blog więc obserwuję, zapraszam do siebie.
    http://xannczi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajny blog:) zapraszam do mnie;)

    http://sandrainvogue.blogspot.com

    obserwujemy?:)

    OdpowiedzUsuń
  16. właśnie dziś robiłam swoją pierwszą jaglankę z jabłkiem, bardzo mi posmakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie wszyscy lubią kaszę jaglaną, takie połączenie może pomoże się do niej przekonać :) Z punktu widzenia żywieniowego sporo w tym śniadaniu źródeł cukrów - to dobrze, lecz jakby mało pełnowartościowego białka i zdrowych tłuszczy. Warto by było zjeść może jeszcze na śniadanie coś oprócz tego :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyprobowalam :) bardzo smaczne. Kasza jaglana jak dla mnie jest najgorsza kasza ze wszystkich kasz, choc najzdrowsza dlatego szukam przepisow z jej udzialem ktore pokazakasze z dobrej strony- i tu sie udalo. Calosc smakuje wysmienicie, zdrowo no i moim synkom bardzo smakowala :)

    OdpowiedzUsuń