poniedziałek, 16 września 2013

PIECZARKA - JEŚĆ CZY NIE JEŚĆ ?

Pieczarka to chyba mój ulubiony grzyb, mogę ją jeść pod każdą postacią :) Jednak nie każdy lubi pieczarki tak jak ja. Nasuwa się pytanie czy warto jeść pieczarkę nawet jak się jej nie lubi ? 


 Pieczarka z łacińskiego Agaricus - gatunek grzybów z rodziny pieczarkowatych. Najbardziej znana w Polsce jest Pieczarka łąkowa (Agaricus campestris). Natomiast w sklepach najczęściej kupujemy Pieczarkę dwuzarodnikową, pieczarka ogrodowa (Agaricus bisporus) którą uprawia się w pieczarkarniach. 


 Zalety pieczarek : 
- niska kaloryczność 
- wysoka zawartość białka 
- pieczarki nie zawierają cholesterolu 
- zawierają witaminy D,B i C 
- zawierają miedź i żelazo 
- jedzenie pieczarek ma pozytywny wpływ w profilaktyce zapobiegania nowotworom np. rak piersi, prostaty 

Jak sami widzicie warto jeść pieczarki :) Można je dodać np. do sałatek.

A jak u was wygląda sytuacja z pieczarkami ?? 

Powodzenia !

W.



29 komentarzy:

  1. Ja się wystrzegam grzybów, zawsze wolałam zbierać niż jeść, ale o dziwo lubię pieczarki marynowane. Te mogę wcinać na tony:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię pieczarki i często gości u mnie w lodówce. dodaję je do kurczaka z warzywami, do lekkich sosów, do sałatek, kiedyś próbowałam surową na kanapce, też smaczne było :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham pieczarki i mogłabym je pochłaniać :D szczególnie jak robię sobie sama warzywka na patelnie- ze świeżych warzyw (nie mylić z gotowymi warzywkami ze sklepu-) to dorzucam kilka pieczarek. Dodaje je go jajecznicy, omletu, pizzy, zapiekanek, robię z nich kotlety.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię pieczarki, są smaczne i z tego, co przeczytałam mają wiele zalet. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nadaja się rewelacyjnie do nadziania papryk plus ryż, w sosie pomidorowym :) NIskokaloryczność do ich duża zaleta więc nie są takie złe ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pieczarki pod każdą postacią ! :) Dodaję je do wszystkiego do czego tylko można.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pieczarki :) Jakoś nigdy nie zastanawiałam się jakie mają właściwości. Jadłam ze względu na walory smakowe. Miło przeczytać, że są bardzo zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Także bardzo lubię pieczarki i dodaje je do wszystkiego gdzie się oczywiście da ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. I przede wszystkim bardzo przydatny wpis ;) Nie wiedziałam i nigdy nie sprawdzałam ile pieczarka ma czego w sobie i że ma witaminę D? Nie miałam pojęcia ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja pieczarki uwielbiam:) A jeszcze jak wiem ile mają zalet tym bardziej je doceniam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię pieczarki, ostatnio mam na nie straszna ochote :) jadłabym w każdym daniu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam wszystkie grzyby (oczywiście jadalne:)). Czytałam też, chyba w sierpniowym WH, że poprawiają kondycję włosów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zesmażone pieczarki do zapiekanek... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam pieczarki :) Dodaję je do większości gotowanych, czy zapiekanych warzyw. Dodaję ją też podsmażoną z cebulką do ryżu, czy kaszy jęczmiennej - pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lol, a ja myślałam, że to taki zapychacz, dobrze smakuje i nic poza tym, a tu białko :D Dobrze wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pieczarki to tylko smażone ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam pieczarki :D Dodaję (jak mam) do niemal każdej potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj. Spodobał mi się Twój blog i będę tutaj częściej zaglądać. Zapraszam do siebie: http://lavieetlesrevesann0993.blogspot.com/. Tak jak napisałeś pieczarki mają w sobie sporo białka. Należy jednak pamiętać, że z powodu obecności chityny (jak to grzyby) są ciężkostrawne. Dlatego ja nie mogę przesadzać z ich ilością, choć bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pieczarki to fajna sprawa. Lubimy <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Pieczarki są super, mogę jeść je bez przerwy :) I nie ma znaczenia dla mnie to, czy mają dużo kalorii, czy też są może ciężkostrawne.

    OdpowiedzUsuń
  21. jeść, jeść i jeszcze raz jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie tylko pieczarki, ale też inne grzyby to super jedzonko

    OdpowiedzUsuń
  23. Z ryżem do obiadu zamiast ziemniaków - pycha

    OdpowiedzUsuń
  24. ja zawsze dodaję do jajecznicy i omleta z dodatkiem innych warzyw

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeśli dobrze pamiętam, to białka grzybów w tym pieczarek nie są trawione (przyswajane) przez człowieka. Wiec po za walorami smakowymi i śladowymi ilościami mikroelementów nic w nich nie ma dla człowieka.

    OdpowiedzUsuń