niedziela, 22 września 2013

STEJK Z WARZYWAMI

Dzisiaj jedno z moich ulubionych dań. Stek z warzywami. Szybko, smacznie i zdrowo :)

Z góry przepraszam z jakość zdjęć. Niestety tym razem nie miałem dostępu do aparatu i byłem zmuszony robić zdjęcia telefonem.

Wracając do steka, będziemy potrzebować :



- stek (ja standardowo kupiłem w biedronce)
- warzywa na patelnie (wybieram te nie przeprawione i zawsze sam przyprawiam w trakcie)
- pieprz , sól, trochę oleju

Warzywa wrzucamy na patelnie z odrobiną oleju i smażymy przez jakieś 10-15 min według uznania.


Steka smarujemy małą ilością oleju i posypujemy pieprzem, ważne jest by steka nie ubijać i dziurawić niczym. Po prostu kawałek który wyjmujemy z paczki przyprawiamy, ja swój jedynie na pół przekroiłem. 




Tak doprawiony stek ląduje na bardzo ale to bardzo rozgrzaną patelnie grillową i tutaj również pamiętajcie by nie nakładać ani nie przewracać steka za pomocą widelca tylko np. drewnianej łyżki, żeby nie robić niepotrzebnie dziur w mięsie.
Ja lubię stejka medium więc smażę go dwie min z jednej strony dwie min z drugiej i potem jeszcze po minucie po obu stronach.


Dużo zależy od mięsa, czasami trzeba smażyć trochę dłużej, czasem trochę krócej sami musicie to ocenić i pilnować steka. Świetnie sprawdza się stoper przy smażeniu :) 
Kiedy stek jest już na talerzu można posypać solą dla smaku, a minutę przed podaniem można nałożyć na steka łyżeczkę masła. Ja rezygnuje z tego ale może komuś będzie tak lepiej smakował. 


Po 15 minutach mamy pyszny,szybki i bardzo prosty obiad :) 

Powodzenia i smacznego !!

W.

11 komentarzy:

  1. Mniam :)
    zapraszam do mnie http://trendykate.blogspot.com/ :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smacznie wygląda. Aż mi ślinka cieknie. ;)

    Zapraszam, http://keepdestination.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię takie steki wołowe z biedronki:) I do tego te warzywka,aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warzywka pyszotka ale do steka nie jestem przekonana... wolę kurczaki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię czerwonego mięsa, wolę indyka na stek :D a warzywka robię sama. Kupuję ziemniaki, brokuł, cukinie, marchewkę, czerwoną cebulę , wrzucam na patelnie i duszę 15 minut- proste i mam na talerzu to co chcę :D
    takie warzywka też fajna sprawa- szczególnie dla zapracowanych, chociaż przygotowanie zwykłych warzyw zajmuje mi dodatkowo 5-7 minut:-)
    Ostatnie zdjęcie wygląda bardzo apetycznie!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mrożona Kraina rządzi w kuchni ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. hej obserwuje Twój blog od jakiegoś czasu i musze Ci powiedziec, że znalazłam w sieci fajny program do sprawdzania ile jeszcze sadełka trzeba zrzucić :)sprawdz-sylwetke

    OdpowiedzUsuń
  8. proste i smaczne :) ja zastępuję stek piersią z kurczaka

    OdpowiedzUsuń