środa, 23 października 2013

Dziennik posiłków MR BIG - program przesłany przez Marcina


 Wczoraj dostałem ciekawego maila od Marcina. Tutaj treść :

"Witajcie, czytam waszego bloga już od kilku miesięcy, śledzę wasze wpisy postępy i porady. Jesteście stałym programem w dniu, kiedy mam chwilkę i wchodzę na neta poczytać różne ciekawostki itp. Mamy podobne zainteresowania, dieta ćwiczenia oraz motywacje z tym związaną, dlatego pomyślałem aby podzielić się z wami fajnym programem, który polecił mi znajomy na siłowni. Program ten jest w formularzu exel, jest to bardzo prosty jaki i pomocny w układaniu codziennych posiłków program. Program nazywa się "Dziennik posiłków MR BIG" naturalnie jest to program sponsorowany przez jednego z producentów suplementów, ale jest to na tyle dyskretnie zamieszczone w programie , że nie przeszkadza w codziennej pracy z tym programem. Krótka charakterystyka, w programie wpisujemy wagę, wzrost oraz inne informacje w formularzu "dane" dzięki temu automatycznie zostaje nam ustawiona potrzebna ilość białka, węgli tłuszczy oraz innych składników w codziennej diecie takich jak witaminy i mikroelementy. Można samemu ustawić sobie ilość białka węgli oraz tłuszczy jaką chcemy przyjmować dziennie na kg. wagi ciała. Program w zależności od tego, czy chcemy nabrać masy mięśniowej, albo zrzucić oponkę ustawia nadwyżkę kalorii albo redukuje kalorie (300 kcal) w całodziennym planie żywieniowym. Dzięki temu bardzo łatwo trzymamy się ustalonych limitów, gdyż na końcu ukazane jest w formie pisemnej jak i graficznej jaki procent kalorii białka tłuszczów oraz węgli spożyliśmy w ciągu dnia albo mamy zamiar spożyć. Dzięki temu układanie diety można dopiąć co do kalorii. Program ma wpisane 1500 typowych i podstawowych produktów w bazie, dodatkowo możemy wprowadzić 100 własnych produktów. W programie mamy 7 oddzielnych formularzy na każdy kolejny dzień tygodnia. Wysyłam w zipie program do przetestowania, mam nadzieję, że się przyda i będziecie zadowoleni. Pozdrawiam Marcin" 

Jestem na etapie testowania programu,a właściwie arkusza excel. Faktycznie jest tam trochę reklam ale nie jest to jakoś bardzo denerwujące. Na pierwszy rzut oka wydaje się bardziej skomplikowany, ale po paru minutach dochodzimy do tego co gdzie wpisywać, zresztą w archiwum jest też instrukcja. 

Plik umieszczam pod tym linkiem żebyście mogli też przetestować.

Postaram się dokładniej przetestować to narzędzie i wkrótce coś napisać. Nurtuje mnie tylko cały czas pytanie czy nie jest to czasem mail reklamowy rozsyłany gdzie popadnie. Dostał z was też ktoś taką wiadomość ? Teoretycznie nie jest podejrzany bo w sumie działa, zastanawiają mnie tylko te reklamy wszędzie....

4 komentarze:

  1. hmyyy zainteresowałam się:) sama chyba też spróbuje;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten program od kilku lat i bardzo go lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obecnie pojawiło się sporo nowoczesnych programów dla dietetyków, w chmurze, nawet z aplikacją mobilną no i mają darmowe okresy testowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny program, ale jak ktoś jest tradycjonalistą tak jak ja, to polecam jednak zwykły zeszyt, ołówek lub długopis i można spokojnie samemu sobie taki dziennik posiłków założyć. Jak nie wiecie jak to wskazówki znajdziecie np. na blogu kcalmar . Ale gwarantuje wam, że jest to dziecinnie proste :)

    OdpowiedzUsuń