środa, 9 października 2013

JAK PODKRĘCIĆ METABOLIZM ?

Zaczynając odchudzanie czy też trenowanie powinniśmy na początku zastanowić się jak podkręcić swój metabolizm. Bardzo wiele osób na początku swojej drogi nie bierze tego pod uwagę zastanawiając się potem co robią nie tak. Jednym z najczęstszych błędów są głodówki które na dłuższą metę dają nam efekt odwrotny do zamierzonego. 

Po 20 roku życia nasz metabolizm zaczyna stopniowo zwalniać stąd też wielu ludzi zadaje pytania typu "czemu nagle zacząłem tyć, skoro jem jak dawniej" niestety im nasz organizm jest starszy tym szybkość przemiany materii staje się mniejsza. Sam też kiedyś obserwowałem to na swoim organizmie. Moja dieta nie ulegała zmianie od czasów gdy byłem nastolatkiem jednak z roku na rok przybywało mi dodatkowych kilogramów.. Skutkiem tego było oczywiście zwolnienie przemiany materii związane z wiekiem. 

Część ze sposobów na podkręcenie metabolizmu może się bardzo przydać tym z was którym przeszkadza nadmiar paru kilogramów, a nie chcą koniecznie rozpoczynać treningów i wymyślnych diet. Czasami wystarczy zmienić tylko parę z naszych przyzwyczajeń by organizm znów zaczął pracować jak dobrze naoliwiona maszyna :) 


1.  Regularne posiłki - staraj się jeść regularnie o podobnych porach, nie podjadaj między posiłkami.

2.  Pij od 1,5 do 2 litrów wody dziennie 

3. Pamiętaj o śniadaniu - śniadanie jest podstawowym posiłkiem, podkręca tempo przemiany materii na resztę dnia. 
4. Używaj dobrych tłuszczów - najlepiej nienasyconych kwasów tłuszczowych które podkręcają przemianę materii. Np. olej lniany albo tłuszcze ryb np. łosoś.
5.  Używaj przypraw  - większość przypraw przyspiesza trawienie np. cynamon, czosnek, papryka, pieprz, imbir. Uważaj jednak na sól z nią nie ma co przesadzać bo zatrzymuje wodę w organizmie. 
6. Jedz więcej posiłków w ciągu dnia, ale mniejszych ilościach i o stałych porach. 

7. Odpoczynek i zdrowy sen - nie od dziś wiadomo, że wypoczęty organizm lepiej funkcjonuje.

8. Wprowadź do swojego życia aktywność fizyczną - obojętnie jaką przecież ruch to zdrowie, ważne żeby trwała przynajmniej 25 min dziennie. 
9. Unikaj głodówek  

To tylko niektóre z pomysłów na podkręcenie metabolizmu. Możecie też stosować kawę o której kiedyś pisaliśmy.

A wy jak podkręcacie swój metabolizm ? 

Powodzenia!

W.

21 komentarzy:

  1. To chyba najważniejsze wskazówki co do podkręcenia metabolizmu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, ale to bardzo ciekawy blog. Można tak wiele ciekawych przydatnych rzeczy się dowiedzieć.

    OBSERWUJĘ I ZAPRASZAM do mnie http://designyourhappylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkich tych punktów się trzymam kurczowo już od jakiegoś czasu...w sumie odkąd zaczęłam ćwiczyć i biegać. Wcześniej,żeby schudnąć starałam się nie jeść - nie była to jednak dobra droga, nie dość, że byłam osłabiona, rozdrażniona i wiecznie zmęczona, to co kilka dni miałam napady głodu i jadłam wszystko, oczywiście by potem znowu się głodzić. Wtedy zaczęłam biegać, chodzić na basen i treningi - i właśnie aktywność sportową uważam za podstawę podkręcenia metabolizmu, dopiero na drugim miejscu (choć wcale nie mniej ważne) jest odpowiednie odżywianie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za porady. Na pewno będę starała się je wprowadzić w życie . Zdecydowanie przyda mi się więcej snu ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tym punktem 6 to akurat nie prawda, bo można jeść i 3 posiłki większe i to nawet lepsze dla metabolizmu, ale jak kto lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze punkty, bardzo dobry wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. taa żeby to tak łatwo było zorganizować i wszystko poukładać w stałe pory to byłoby super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zielona herbata , mi kazał trener na czczo z rana i nim zaczelam treningi juz schudłam 1,7 kg , Aga

    OdpowiedzUsuń
  9. najbardziej mnie intersuje rozkręcanie metabolizmu przyprawami,bo natura nam dała rewelacyjne składniki do tego, ja lubię imbir, cynamon, kapsaicynę z pieprzu cayenne,dodaję do każdego posiłku,któryś z nich,ale np. jak przed treningiem chcę rozkręcić metabolizm, a nie jem na ogół przed samym treningiem,bo mi podchodzi po gardło później, to wymyśliłam,że kupię figurę extraslim, bo przeczytałam,że ma w składnie właśnie kapsaicynę i inne naturale składniki, i działa bardzo dobrze, tak samo jakbym dodała do posiłku, tylko unika się ostrości na języku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piję i wodę z cytryną i herbatę zieloną/czerwoną i nie wiem na jakim poziomie jest mój metabolizm..Da się jakoś to sprawdzić?

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepsze i najskuteczniejsze metody podkręcenia metabolizmu :))

    OdpowiedzUsuń
  12. zgadzam się, najskuteczniejsze metody na podrasowanie naszego metabolizmu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. 1 / 3 / 6 - nieprawda, a przynajmniej nie ma medycznych potweirdzeń tych teorii. Ilość posiłków i pory ich jedzenia nie mają wpływu na metabolizm.

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie rzeczy trzeba przypominać zawsze! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. No dobrze4. Od trzech lat sie stosuję do tych zasad a moja waga wzrosła o 30 kg. Fakt, że czasami sobie pozwolę na alkohol i słodycze, ale nie jest to reguralne i w nadmiarze. Może coś mi dolega? Nie moge nic zrzucić, stosując nawet głodówkę. Poza tym jestem cały czas głodna. Chociaz staram się trzymać 5 posiłków dziennie (3 główne i 2 przekąski) Zaszłam juz tak daleko, że już nie mam siły odmawiac sobie różnych rzeczy i pozwalam sobie na więcej coraz częściej (ale bez przesady) Tylko ta waga nieubłaganie coraz wyższa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak u Ciebie z aktywnością ? Problemem mogą być niestety te słodycze i alkohol. W początkowym etapie odchudzania (2-3 miesiące) warto je całkowicie odstawić. A jak wyglądają te posiłki ? Z czego się składają ?

      Usuń
    2. zbadaj sobie tarczycę

      Usuń
    3. nie ćwicze.brak aktywności fizycznej.lubie jeśc słodycze.

      Usuń
    4. lubie słodycze brak aktywności fizycznej

      Usuń