wtorek, 1 października 2013

PODSTAWY UDANEGO TRENINGU

Pora roku ewidentnie zaczyna sprzyjać ćwiczeniom na siłowni. Doświadczeni bywalcy wiedzą, że są dwa razy w roku takie okresy kiedy pojawia się dużo nowych osób na siłowni. Z reguły na wiosnę i na jesień :) Oczywiście nic do takich osób nie mam i nawet bardzo im kibicuje, jednak myślę, że dla ich dobra powinni pamiętać o paru prostych rzeczach. Ten post właśnie będzie o tym. Mam nadzieję, że osoby początkujące dużo z niego wyniosą, a i nie jeden "wyjadacz" dowie się czegoś nowego.



- na początku nie ma co szaleć z intensywnością i długością treningu, lepiej zrobić krótszy trening a dokładny unikniemy wtedy zbędnych kontuzji i zakwasów. Wiele początkujących o tym właśnie zapomina i chce po 3 godzinach na siłowni wyglądać jak Arnold Schwarzenegger niestety to tak nie działa. Siłownia to przede wszystkim systematyczność, sumienność i precyzja. Lepiej zrobić 7 powtórzeń prawidłowo niż 37 byle jak...

- pamiętajcie by robić odstępy między treningami, szczególnie początkujący. Najlepiej ćwiczyć co drugi dzień minimalnie 45 min, ale maksymalnie jakieś 80 - 90 min.

- dieta - jedzenie to absolutna podstawa w każdym sporcie. Mięśnie będą rosnąć jeżeli będą mieć paliwo, które uzyskają dzięki odpowiedniej diecie. Pamiętaj każdy sportowiec musi przestrzegać mniej lub bardziej dietę, ale o tym więcej w innych moich postach.


- trenuj wszystkie mięśnie. Wiele osób - szczególnie panów zaczyna treningi na siłowni od tzw. "zestawu dyskotekowego" - klatka + biceps i robią go non stop. Wiem, że część osób nie uwierzy ale na prawdę istnieją tacy ludzie :) O osobach które pomijają trening nóg już nie wspomnę.. to chyba jakaś plaga. Ludzie ćwiczcie nogi, muskularne ciało z wątłymi nogami wygląda moim zdaniem komiczniej niż ktoś kto w ogóle o siebie nie dba. Pamiętajcie, że np. łydka jak to mawiał Arnold jest bicepsem nogi i jest tak samo ważna. 



- nawadniaj organizm, zarówno w trakcie dnia jak i podczas treningu. Staraj się wypijać od 2 do 3 litrów wody dziennie. Na siłownie zabieraj m.in 1 litr wody, a nie jakieś małe buteleczki 300 ml. Albo jak co po niektórzy w co nie mogłem uwierzyć coca cole i mirindę... Jak masz zamiar być fit i na treningu popijać cole czy coś w tym stylu to mocno się nad tym zastanów :)

- odpuść na początku suplementy. Bardzo dużo osób przychodzi, poćwiczy 2 tygodnie i już kupuje wiaderka suplementów nie mając jeszcze tak naprawdę pojęcia o tym. Pamiętam jak po treningu w szatni piłem BCAA i Kreatynę i chłopaki co byli pierwszy raz nie zapytali mnie się jaki mam trening tylko od razu pytanie co pije i ile to kosztuje. Pamiętajcie najpierw dieta i trening potem suple. O suplach możecie poczytać trochę tutaj.

- pamiętaj o treningu aerobowym - warto robić go przynajmniej raz w tygodniu albo na koniec każdego siłowego treningu. 
- myśl o treningu i mięśniach które trenujesz - wiele osób uważa, że siłownia to sport dla głupków, moim zdaniem te osoby bardzo się mylą. To sztuka zbudować ładne mięśnie. Ważne byście myśleli co robicie w trakcie treningu. Skupiaj się na mięśniach które ćwiczysz , a nie na tym co zjesz wieczorem na kolację. 

Mam nadzieję, że te parę rad pomoże początkującym.

Powodzenia !

W.

21 komentarzy:

  1. Przydatne informacje. Zamierzam zabrać się za treningi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Woda jest najważniejsza, należy pić dużo wody!

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam takie pytanie - co myślisz na temat aerobów na początku treningu, przed treningiem siłowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako 10 minutowa rozgrzewka - w formie np. rowerku czy orbitreka jak najbardziej, ale generalnie zaleca się w miarę możliwości rozdzielać dni treningowe na siłowni i cardio. Jeśli nie mamy możliwosci ćwiczyć w osobne dni kardio, a w osobne siłowych to można wykonywać 20-30 min aerobów zaraz po treningu siłowym.

      Usuń
  4. A właśnie mam zamiar zapisać się na siłownię/fitness. Niestety sezon rowerowy umiera, a do ćwiczeń w domu ostatnio mam blokadę (;

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne rady - przydadzą się niejednej osobie

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda,ze jakoś w tych okresach bardziej ciągnie do ćwiczeń. Takie motywacyjne okresy:) Ja mam teraz problem, bo na rehabilitacji odradzili mi siłownię, ale nie wiem czy wytrzymam, wątpię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba do wszystkiego się stosuję, a na siłownię/fitness uczęszczam od czerwca, karnet na rok, więc motywacja jest :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobre rady :) Trzeba się skupiać na danej partii, nad która pracujemy w danym czasie. Mój trening jest udany najbardziej wtedy gdy w pewnym momencie mnie olśni, wstaję z krzesła i odpalam właśnie jakiś filmik z treningiem. Lubię tez rozpisywać i układać swoje plany bazując na zestawach, które już znam. Mieszam je ze sobą i z wielką satysfakcją sprawdzam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Klatka + biceps" Nie wiem skąd się bierze ta niechęć facetów do ćwiczenia nóg. Panowie! Zgrabne męskie pośladki bardziej przyciągną wzrok niż biceps ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na bloga, bardzo przydatne posty. Obserwujemy? Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D http://princessoffashion1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW, to chyba pierwszy blog o życiu fit prowadzony przez faceta jaki znam :D Miła odmiana.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja z siłowni nie korzystam, bo dojazdy na drugi koniec miasta kolidują z innymi obowiązkami, a szkoda :-; Na razie trening w domu wystarczy :) Ale myślę, że wielu początkujących bywalców siłowni na pewno postara się wcielić twoje rady w życie :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj. Chciałam zaprosić Cię na mojego bloga. Jestem początkującą bloggerką, ale szybko uczącą się :)
    http://kulinarnerewolucjeanette.blogspot.com/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak najbardziej przydatne info :) Od jakiegoś czasu przymierzam się do siłowni ale ostatecznie nie mogę tam trafić, może to mnie bardziej zmobilizuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wpis świetny, wszystko rzeczowo i właściwie opisane. Sama zaczęłam niedawno chodzić na siłownię i już widzę pierwsze efekty, więc polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja chodzę regularnie 2 razy w tygodniu na siłownię i zarówno fizycznie jak i psychicznie prosperuję lepiej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń