czwartek, 30 stycznia 2014

CHILI Z INDYKA

Do zrobienia Chili będziemy potrzebować : 

- mięso mielone z indyka (można samemu zmielić, albo kupić gotowe, w naszym przypadku kupiliśmy już zmielone) 
- dwie średnie cebule 
- dwa ząbki czosnku 
- pół puszki czerwonej fasoli 
- puszka pomidorów krojonych 
- pieprz 
- sól 
- papryka ostra
- papryka słodka 
- przyprawa chili 
- sos tabasco 
- koncentrat pomidorowy (opcjonalnie) 

chili z indyka

- cebule kroimy w dość drobną kostkę, następnie smażymy ją na patelni (my do smażenia używamy oleju kokosowego) 
- kiedy cebula zmięknie dodajemy mięso mielone i smażymy to razem mieszając do momentu aż mięso będzie gotowe
- następnie dodajemy wyciśnięte ząbeki czosnku, pomidory i fasolę 
- całość mieszamy i dalej gotujemy 
- po około 5 minutach dodajemy przyprawy (mięso można już wcześniej przyprawić solą i pieprzem) chyba, że ktoś woli tak jak ja robić to na tym etapie. My osobiście nie użyliśmy do tego przepisu soli ale wiem, że dużo osób lubi więc można ją wykorzystać. 
- pamiętajcie, żeby nie przesadzić z przyprawą chilli i sosem tabasco. Chyba, że ktoś lubi piekło w gębie :)
Na koniec można dodać trochę koncentratu pomidorowego dla poprawy walorów estetycznych i konsystencji. Do wersji ze zdjęcia dodaliśmy dosłownie 2 łyżeczki. Z koncentratem również uważajcie bo nadmiar może spowodować, że potrawa będzie zbyt kwaśna.

chili z indyka

Moim zdaniem smakuje genialnie i jest w miarę dietetycze.

Smacznego!

W.

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam ostre potrawy szkoda tylko że mój układ trawienny już aż tak za nimi nie przepada:D

    Gdzie kupujecie dobre mięso mielone? Ja widziałam ostatnio dobre mięso mielone wieprzowe w Biedronce. Nie pamiętam firmy,ale cena i skład były interesujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięso kupujemy albo gotowe mielone z indyka w biedronce, albo w mięsnym i sami mielimy:) Wieprzowego staramy się unikać :)

      Usuń
    2. A moglibyście napisać z jakiej firmy dokładnie? Bo widziałam tam jedną mielonkę z indyka i od razu odłożyłam nie czytając kolejnych:D

      Wieprzowego raczej rzadko używam jednak to było z szynki wieprzowej o bardzo dobrym składzie:)

      Usuń
    3. Jak będę w biedronce to Ci sprawdzę i dam znać :)

      Usuń
    4. Sprawdziłem mięso mielone "samo dobro" firma indykpol

      Usuń
  2. dietetyczne i smakowite, to jest to czego szukałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię prawie identyczne tylko daję mniej cebuli i całą puszkę fasoli. Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię prawie identyczne tylko daję mniej cebuli i całą puszkę fasoli. Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem tu po raz pierwszy;) Zainteresowała mnie nazwa: bo marzę ładnym brzuszku. Ale on uparty. Za to apetyt na takie danie uległe;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to wszystko smakowicie wygląda, a ja akurat jestem przed kolacją:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dodaję jeszcze szczyptę cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię ostre dania a to zapowiada się obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam doprawiać potrawy na ostro, a przepis na pewno wypróbuję. Dodatkowo aktualnie jestem na diecie i staram się wprowadzać zdrowsze jedzenie do mojego menu. Na pewno będę tu zaglądał a tymczasem dodaję do obserwowanych :) i zapraszam do siebie : http://rewolucjawgarnku.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tez jestem na diecie i najbardziej brakuje mi pikantnego jedzenia. ponieważ nie mam czasu na gotowanie i przygotowywanie posiłków poszłam na łatwiznę i spożywam koktajle i zupki z diety Allevo, Posiłki są smaczne, bardzo pożywne, szybko się przygotowują, są różnorodne i kolorowe. Głownie posilam się koktajlami bo są wyraziste w smaku i słodkie, moj ulubiony to czekoladowy. Na obiad robie zupę, najlepsza jest ziemniaczana.. ale zbyt delikatna i tu zaczyna sie moje ulepszanie. dodaje ostry sos... i jest cudna. Dieta Allevo szybko i skutecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne ;D
    poza tym świetny blog ;D
    Obserwuję i liczę na rewanż :
    http://tutto-frutti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń