niedziela, 12 stycznia 2014

JAK ĆWICZYĆ ŁYDKI ?

W grudniu postanowiłem bardziej przyłożyć się do treningu moich nóg, gdyż od zawsze były przez mnie zaniedbywane. Po kilkunastu treningach zaczyna się już coś dziać, jednak ostatnio zauważyłem, że warto również skupić się na łydkach o których tak wiele osób zapomina. Myślę, że na początek wystarczą nam dwa lub trzy ćwiczenia w zależności od wytrzymałości i chęci. Ja robię z reguły dwa ćwiczenia na łydki. Zestaw który pokaże robię w ten sam dzień treningowy co nogi

Dwie uwagi

Podczas treningów łydek (przynajmniej tych początkowych) nie ma co szaleć z obciążeniami, uważajcie na staw skokowy gdyż jest bardzo narażony na kontuzję i skupcie się na technice. 

Postarajcie się "przepalić" mięsień (podobnie jak w treningu przedramion) wtedy będą lepsze efekty ale i większe zakwasy :) 

1.WSPIĘCIA NA PALCACH

Jak ćwiczyć łydki

Tutaj mamy wersję z wykorzystaniem przyrządu, jednak bardzo łatwo można zrobić to ćwiczenie w domu bez maszyny. Stajemy na jakimś podwyższeniu (w ostateczności mogą to być dwie książki z twardą oprawą chociaż one nie do tego służą :) ) do ręki bierzemy jakieś obciążenie np.hantle jeśli mamy i wykonujemy identyczny ruch jak kobieta na zdjęciu. Wspinamy się na palcach, ruch bardzo podobny do tego kiedy próbujemy sięgnąć czegoś bardzo wysoko i stajemy na palcach. Ja wykonuję tego ćwiczenia 4 serie do momentu "palenia" w mięśniach.

2. WSPIĘCIA NA PALCACH W POZYCJI SIEDZĄCEJ

Jak ćwiczyć łydki?

To ćwiczenie też możemy wykonać w domu jeśli nie chodzimy na siłownie, wystarczy krzesło. Siadamy na krześle, podkładamy coś pod stopy i dajemy jakieś obciążenia na kolana. Wspięcia robimy takim samym ruchem jak w ćwiczeniu nr 1 Tego ćwiczenia też wykonuję 4 serie do momentu "palenia" w mięśniach. 

3. UGINANIE NÓG W LEŻENIU 


 To ćwiczenie możemy traktować jako dodatkowe. Ja i tak je robię bo znajduję się w moim zestawie na nogi, jak widać na obrazku nie tylko mięśnie łydek tutaj pracują. Tego ćwiczenia wykonuję 4 serie po 10 - 12 powtórzeń.


 

A wy trenujecie łydki ? 

PS. Dzięki za 500 lajków na fejsie :) 

 Powodzenia! 

W.

20 komentarzy:

  1. trenuję :) aczkolwiek muszę się przyznać, że najrzadziej - jeśli chodzi o nogi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam niesamowity problem z łydkami.. mam w obwodzie 39-40 cm :( w ciągu 8 miesięcy ćwiczeń ii diet poszło tylko 4 cm :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Na łydki jak do tej pory robiłam wspięcia na palce,które są super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspięcia na podwyższeniu jak w ogóle wspięcia są jedne z efektownych ćwiczeń i ulubione. Zapraszam, również na mojego bloga o odchudzaniu inspiracji i motywacji do sportu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie trenuje, nie chcę mieć umieśnionych, uważam, że to nie wygląda kobieco.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny blog:) zapraszam do mnie:)

    http://sandrainvogue.blogspot.com/

    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Spytam z ciekawości, ile razy w tyg wykonujesz trening nóg, oraz jak radziłeś sobie z zakwasami? Osobiście zakwasy w dolnych partiach ciała to najgorsze co może się przytrafić na 2/3 dzień po treningu nóg.
    A co do łydek to też wykonuje dwa ćwiczenia, wspięcia ze sztangą narzuconą na barki oraz na maszynie siedząc.
    Tutaj też pytanie, czy warto łydki ćwiczyć częściej niż raz w tyg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt zakwasy po dobrym treningu są masakryczne. A jak sobie radzę ? Po prostu wytrzymuje albo staram się rozćwiczyć. Ja łydki robię dwa razy w tygodniu z tym, że pierwszy raz dosyć ostro przy treningu nóg, a drugi raz przy okazji innej partii. Robię tak dlatego, że dawniej je zaniedbywałem. Jeśli ćwiczysz wszystkie partie na bieżąco myślę, że nogi i łydki raz w tygodniu wystarczą.

      Usuń
  8. Trenuję łydki,ale tylko wykorzystując ciężar swojego ciała - wspięcia na palce na jednej nodze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne ćwiczenia i blog :)

    Idealnie wpisujące się w moje postanowienia na dwa pierwsze kwartały 2014!

    Pozdrawiam.

    http://blogdzielonyprzez2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. pierwsze ćwiczenie jest proponowane również przy rehabilitacji po złamaniu podudzia :D. bardzo dobre wpisy i na szczęście profesjonalne. będę tu wpadać :) , tylko wyleczę się do końca ze złamania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze ćwiczenie od dłuższego czasu wykonuję codziennie ;) Muszę wypróbować dwa pozostałe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. trenuję to i uważam że to lepsze niż Mel B itd, czekam na dalsze blogi:)))

    http://fistandlast.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam masywne łydki w porównaniu z moimi udami,chciała bym je zmniejszyć w obwodzie, dlatego biegam i dołączę teraz również ćwiczenia na siłowni;p

    OdpowiedzUsuń
  14. oczywiście, że trenuję :) ćwiczenie nr 2 jest obowiązkowe na siłowni, dorzucam 15kg i jedziem z tym koksem :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Łydki obowiązkowo musza być wzmocnione. Oczywiście że bardzo umięśnione nie wyglądają bardzo kobieco, ale nie można ich też zaniedbać. Należy rozwijać każdą partię mięśni tylko w takim stopniu żeby nam to odpowiadało.

    OdpowiedzUsuń
  16. łydki to podstawa do zgrabnych nóg, wyćwiczona łydka wygląda rewelacyjnie nawet na płaskich butach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawie i konkretnie przedstawione ćwiczenia.
    Teraz tylko pozostaje się zmotywować.

    OdpowiedzUsuń