wtorek, 18 marca 2014

ZDROWE SŁODYCZE CZYLI CUKIERKI Z KSYLITOLEM

Ostatnio dostaliśmy paczkę ze sklepu ZIELONABAZYLIA. W paczce były sympatycznie wyglądające słodycze z ksylitolem:






2 paczki cukierków z ksylitolem o smaku eukaliptusowo-miętowym, 2 paczki o smaku cytrynowo-mietowym i 2 paczki cukierków dla dzieci o smaku truskawkowo-waniliowym.

Wszystkie słodycze są jak najbardziej zdrowe: bez cukru, glutenu, sztucznych aromatów, barwników, konserwantów i aspartamu.

Najbardziej smakują nam cukierki z potworkiem. Genialny mocno wyczuwalny owocowy smak. Dobrze zaspokajają ochotę na słodkie :) Miętowe cukierki śmiało można stosować zamiast gumy do żucia - działają mocno odświeżająco.

Mega plus za świetny design produktów :) Miętówki wyglądają bardzo elegancko, a owocowe potworki na pewno skuszą dzieci.

Od dawna uzywamy w kuchni do słodzenia ksylitolu i gotowych produktów z ksylitolem: czekolady, posypki, dżemy. Obok stewii jest to chyba najbardziej znany naturalny "słodzik".

Dla tych co jeszcze nie wiedzą z czym to się je  krótki opis ksylitolu ze strony Zielonabazylia.pl:

"Na rynku pojawia się coraz więcej produktów z Ksylitolem. Warto więc wiedzieć coś na temat samego Ksylitolu i produktów, których jest składnikiem. Ksylitol smakuje jak cukier, ale ma o ok. 40% mniej kalorii. Słowo "Ksylitol" ("Xylitol") pochodzi od greckiego słowa "xylon" oznaczającego "drzewo". Źródłem najlepszego Ksylitolu jest drzewo brzozy. Krajem wiodącym prym wśród producentów tej naturalnej substancji słodzącej jest Finlandia."

M.


20 komentarzy:

  1. Ile kosztują takie przyjemności?

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam też u niektórych osób te specyfiki i wydają się dość ciekawe,może wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm gdzie mozna takie kupic?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. szkoda, że większość tego typu produktów można znaleźć tylko w sklepach ze zdrową żywnościa lub online, chcielibysmy zdecydowanie więcej takich produktów i żeby były bardziej dostępne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm... Brzmi to bardzo zachęcająco :)


    tuska2103

    OdpowiedzUsuń
  6. Hymm bardzo ciekawy pomysł na zastąpienie normalnych cukierków szczególnie dla lakomczuchow

    OdpowiedzUsuń
  7. faktycznie jest to jakas alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba sobie zamówię coś z tego sklepu :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bajerancka sprawa :) Czego to można się dowiedzieć buszując po internecie :) Muszę kupić ukochanemu,bo on nie potrafi sobie odmówić słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzie można coś takiego kupić i ile kosztują te cudeńka ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja od 2 lat stosuje tylko ksylitol (zamiast cukru). te cukierki są warte uwagi bo czasami człowiek ma ochote na słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa odmiana. W ramach dnia wolnego od diety można sobie pocmokać cukieraska :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy masz plan jak przeżyć najbliższe tysiąc lat?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe odkrycie, ja też się chyba skusze na takie słodkości;)

    OdpowiedzUsuń
  15. propozycja fajna, tylko dlaczego tak trudno dostępna :)
    Try to design

    OdpowiedzUsuń
  16. Próbowałem i naprawdę warto! Ja, co prawda, już od dawna herbaty nie słodzę, a cukier w jakiejkolwiek kawie to dla mnie grzech ciężki, jednak jeśli ktoś chce parę kg zrzucić, a bez słodkiej herbaty ani rusz - polecam!
    Zapieprzam od lutego, aktualnie zamiast 60kg mam 54. Z natury jestem raczej nieduży - 166cm i mam drobną budowę, ale ten zaokrąglony brzuch... nie wypada po prostu!
    Ja staram się nie jeść słodkiego, ale jak mnie coś strzeli to tylko ciemna czekolada (70% kakaa i więcej), albo herbata z miodem lub ksylitolem właśnie.

    No to, proszę pana, ma pan kolejnego towarzysza zrzucającego boiler ; p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez by sie przydalo zrzucic kilkadziesiat kg, ale sie za duzo nie limituje. W sumie to chce schudnac, a nie przezyc sto lat. Juz mam 44 lata to sie ciesze bo z rakiem mozgu juz walcze 14 lat. Wiec widzicie co jest dla mnie wazniejsze od chudniencia.

      Usuń
  17. Ja ostatnio kupiłam Zdrowy Lizak Mniam-Mniam właśnie z ksylitolem, zapobiegają próchnicy, mają naturalne składniki i witaminy. Jestem spokojniejsza dając moim dzieciom takie zdrowe słodycze a nie cukier i sztuczne barwniki jakie zazwyczaj są w zwykłych lizakach.

    OdpowiedzUsuń