czwartek, 18 grudnia 2014

FOAM ROLLER – przyrząd do rehabilitacji i do treningu




Czym jest foam roller?


 To po prostu przyrząd w kształcie wałka wykonany z bardzo twardej pianki mający zastosowanie w fitnessie i rehabilitacji.




Jakiś czas temu na zajęciach fitness zdarzyło mi się parę razy ćwiczyć z użyciem foam rollera – roboczo na naszych zajęciach zwanego „wałkiem”.  Zazwyczaj kończyliśmy tradycyjny trening i ostatnie jego 10 minut poświęcaliśmy na „relaksowaniu” mięśni przy pomocy rollera. Kto już z niego korzystał ten wie, dlaczego napisałam to w cudzysłowie :) Odpowiedniejszy termin to raczej  relaksowanie-masakrowanie :)


Zdarzyło mi się też uczestniczyć na warsztatach prowadzonych przez  Michaela  Kinga – guru pilates,  gdzie głównym tematem był trening fitness przy użyciu rollera . Okazało się więc, że roller może służyć zarówno jako przyrząd rehabilitacyjny jak i do ćwiczeń fitness – głównie stabilizacyjnych. Można ćwiczyć nawet z dwoma rollerami (np. w pozycji klęku podpartego).

Po tych warsztatach jakoś wypadł mi z głowy zupełnie temat rollera i przypomniał mi się dość niedawno kiedy rozmyślałam o tym jak pozbyć się napięć z bioder.

Na czym polegają ćwiczenia na wałku?


Chodzi o rollowanie ,  przy pomocy którego rozluźniamy  i masujemy wszystkie grupy mięśniowe. Poniżej wrzucam filmiki pokazujące jak rozluźnić konkretne partie mięśniowe.







Tutaj filmik prezentujący jak  wykorzystać rollera do ćwiczeń fitness:



Ten ostatni trening wydaje się dość wymagający. Jest na mojej długiej liście – do wypróbowania.
  

Chociaż ćwiczenia masujące z uzyciem wałka są dość bolesne to świetnie rozluźniają mięśnie po treningu i mogą być alternatywą dla potreningowego rozciągania.


Oto inne plusy rollera:


-  wyrrolowane mięśnie są mniej podatne na kontuzje

- poprawia ukrwienie mięśni i ich elastyczność

- pomaga korygować wady postawy

- pomaga likwidować cellulit – usprawnia krążenie limfy

- rozluźnia nawet mięśnie głębokie

- relaksuje i odpręża ciało (po tym jak już zmasakruje:))

-pomaga likwidować bóle kręgosłupa

-regeneruje zmęczone mięśnie




Rodzaje wałków

Można wyróżnić dwa główne:


- roller  krótki  ok. 30 cm – tu do wyboru wersja hardcorowa z wypustkami i gładka, dobrze nadaje się do masażu. Poczatkującym polecam gładki. Mimo, że przyrząd ten wygląda niepozornie to potrafi dać w kość.


- roller długi ok.: 45 cm – bardziej nadający się do ćwiczeń pilates, ale też daje radę przy masowaniu.



Cena wałków wacha się od  60 – 200 zł.

M.

15 komentarzy:

  1. ciekawa propozycja i wygląda wszystko tak prosto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parę treningów i naprawdę będzie prosto :)

      Usuń
  2. Te krótkie są bardzo przyjemne. Ostatnio rollowałam się na długim i twardym, niemal krzyczałam z bólu :P

    OdpowiedzUsuń
  3. taki prosty pomysł a taki pomocny

    OdpowiedzUsuń
  4. To kolejna rzecz, którą bardzo bym chciała mieć, ale ze względów finansowych muszę odłożyć zakup na później. Chyba zrobię sobie wishlistę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze widzę, wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Używam u mojego M. krótkiego wałka z wypustkami. Dzięki za post, bardzo mi pomógł ;-)


    Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych,
    www.kararinaa.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na przyrząd genialny w swojej prostocie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, muszę w końcu kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł z tymi rolkami. Tylko cena trochę odstrasza.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo nigdy z tym nie ćwiczyłam, a widziałam na mojej siłowni. Muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie kupiłam taki w Biedronce za całe 15 zł, przydadzą mi się te filmiki - dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za ten wpis!! Mam problemy pod czas biegania. Biegam 10-12 km i od 8 km w lewym kolanie tak jakby łękotka mnie pobolewała.. czuję, że biegam już wtedy siłowo... i szukałem właśnie info nt. tych wałków jeden trener mi to polecił, abym 2 razy na tydzień rozciągał tam mięśnie i powinno pomóc!! A tu mam wszystko filmiki, tekst, super !! Wielkie dzięki za ten tekst

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne, ja mam problemy z kręgosłupem i rehabilitant zalecił mi lekkie ćwiczenia. Kupiłam też materac rehabilitacyjny. Muszę sprawić sobie taką rolkę :)

    OdpowiedzUsuń