niedziela, 22 marca 2015

5 ZDROWYCH PRZEKĄSEK PO TRENINGU



Dzisiaj zapraszamy Was do lektury gościnnego wpisu od autorki zaprzyjaźnionego bloga Diety i Ich Sekrety 

5 zdrowych przekąsek, które warto jeść po treningu

Witam wszystkich bardzo serdecznie w tym gościnnym wpisie. Dziś chciałabym wam zdradzić sekret co jeść po treningu. Jeśli regularnie ćwiczycie na pewno wiecie jak bardzo ważne jest to co jemy i pijemy zaraz po treningu. Niewątpliwie musimy uzupełnić płyny, a więc butelka wody to podstawa, ale przecież nie samą wodą człowiek żyje, czasami trzeba też coś jeść ;)
No właśnie, co jeść po treningu, by osiągać wymarzone efekty?

Przedstawiam 5 zdrowych przekąsek, które warto spożywać po treningu:

Chudy twaróg – to cenne źródło wapnia, a wapń wspomaga budowę mięśni i kości. Do sera można dodać owoce lub warzywa, które mają dużo błonnika i witamin.


 Orzechy – zawierają dużo białka i zdrowych węglowodanów, a poza tym witaminę E, która usuwa wolne rodniki i wpływa na wygląd skóry. Orzechy wpływają na rozwój mięśni i są na tyle zdrowa przekąską, że wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej.

Jajka – zawierają mnóstwo witamin (B12, B2, A, B5, E) oraz cholinę. Cholina jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki ciała. Cholina przede wszystkim stymuluje pracę mózgu, ale także bierze udział z transporcie i metabolizmie cholesterolu i tłuszczów.



Jogurt grecki – jest źródłem białka i wapnia, a gdy dodamy do niego jagody to uzyskamy prawdziwą bombę witaminową. Taka przekąska to bukiet witamin i składników odżywczych.

Sok wiśniowy – wiśnie są bogate w błonnik, przeciwutleniacze i witaminy, które pozwalają uzupełnić braki po ciężkim treningu. Picie soku wiśniowego pomaga także zmniejszyć stan zapalny, bolesność i napięcie mięśni.




Tak naprawdę to tylko 5 moich ulubionych posiłków, które spożywam po wysiłku fizycznym, ale zapewniam, że jest ich więcej. Jeśli jesteście zwolennikami zdrowego odżywiania i diet, zapraszam po kolejne porcje sekretów, które zdradzam na moim blogu http://sekretydiety.blogspot.com/.

11 komentarzy:

  1. u mnie zawsze jest serek wiejski lub jajecznica, wafle ryżowe i warzywa lub owoce, w zależności od pory dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ponoć po treningu najlepiej węgle+białko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Blog bardzo ciekawy ale widzę że nie wykorzystujesz jego potencjału do zarabiania. A możesz zarobić całkiem nieźle promując produkty związane ze zdrowiem , szkoda żeby ruch na twojej stronie się marnował, jak możesz dorobić sobie niezłą pensję, wpisz sobie w google - spieniężanie stron o zdrowiu i urodzie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze bym dorzuciła do listy serek wiejski, np. z pomidorem albo ogórkiem - fajny zarówno po treningu, jak i na kolację. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja proponuję połączenie czyli twarożek z orzechami i jogurtem greckim ;) Można wzbogacić rzodkiewką i szczypiorkiem

    OdpowiedzUsuń
  6. Sok wiśniowy ale taki kupny czy domowej roboty? Nie spotkałem się wcześniej z sokiem wiśniowym w kontekście fitness.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, czy u kogoś z Was wystepowało, ale miałem po treningu, szczególnie mocno biegowym problemy ze skurczami nóg. Dieta bogata w magnez okazała sie niewystarczająca i sięgnąłem po suplement z magnezem tactimag.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniaaaam same pyszności (na szczęście :D )

    OdpowiedzUsuń