wtorek, 10 marca 2015

BABECZKI SEROWE JAK PĄCZKI


Już dawno po tłustym czwartku, ale jakiś czas temu trafiłam w internecie na ciekawy przepis  na pączki, które ja raczej nazwałabym babeczkami serowymi, choć trzeba przyznać, że mają w sobie coś z pączka :)

 
Babeczek wyszło 6 i zniknęły błyskawicznie.

Potrzebujemy:



300 gram twarogu (u nas chudy)
8 łyżek zmielonych płatków owsianych
2 łyżki mąki migdałowej lub kokosowej
3 całe jajka
1 białko
3 łyżki ksylitolu
Szczypta cynamonu
Nadzienie:  może być to dżem 100% owoców lub jak u nas gotowy przecier owocowy dla dzieci. W najbliższej przyszłości planuję zrobić nadzienie z kostki gorzkiej czekolady.

Jak to zrobić:





Białka ubijamy na sztywno. Ser i resztę składników wrzucamy do blendera i blendujemy na gładką masę. Delikatnie dodajemy ubite białka do masy serowej, mieszamy łyżką.
Formę na muf finki wypełniamy do połowy masą, nakładany nadzienie i dolewamy resztę masy. W oryginale gotowe babeczki nadziewało się za pomocą szprycy, ale ja próbowałam oszukać system i zaoszczędzić sobie pracy dlatego nadzienie dałam od razu. Wyszło tak sobie, bo w części babeczek podczas pieczenia nadzienie trochę wypłynęło, ale nie zmniejszyło to ich walorów smakowych :)


Pieczemy w 180 stopniach przez 35 min.


Oryginalny przepis pochodzi z bloga:  https://lifepassioned.wordpress.com/

Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Norrrrmalnie idę do sklepu po ser! Narobiłeś mi smaku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zakupić więcej sera :) One naprawdę uzależniają :)

      Usuń
  2. Babeczki wyglądają przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie lubie takich babeczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko polecam wypróbować, nie smakują jak babeczki, bardziej przypominają pączki w smaku :)

      Usuń
  4. Fajne babeczki, wyglądają trochę jak oscypki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łatwe do wykonania także nawet i ja dam radę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ide robić :D obserwuje i licze na rewanz;)
    http://toloveyourselff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję ślicznie za wypróbowanie przepisu i podanie dalej! :) oby służył wielu.
    Miłego, smacznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy zamiast maki mozna by użyć skrobi kukurydzianej? ;)

    OdpowiedzUsuń