poniedziałek, 2 marca 2015

FIT KEBAB

Ostatnio chodziła za mną ochota na jakiś wypasiony fast food jednak postanowiłem się nie złamać i stworzyć własny fit fast food. Tak właśnie narodził się przepis na kebabo/gyrosa (jak kto woli :)


 

Przepis składa się właściwie z trzech części : ciasta, nadzienia oraz sosu. 

Składniki na nadzienie na 4 kebaby :

1. Dwie piersi z kurczaka.
2. Trzy pomidory 
3. Jeden ogórek zielony (mogą być np. dwa kiszone jak ktoś woli)
4. Połowa główki czerwonej kapusty
5. Jedna marchewka 
6. Jedna cebula biała i jedna czerwona.
7. Troszkę koperku.

Przygotowanie :


Najlepiej zacząć od kurczaka, wiele osób kroi go w kostkę ja proponuję pokroić go w paski, dzięki czemu lepiej ułoży się  w cieście oraz bardziej będzie przypominał klasycznego kebaba. Warto zaopatrzyć się w dobry nóż ja używałem tego do krojenia mięsa oraz tego do obierania warzyw. Pomimo swoich niewielkich rozmiarów noże świetnie sprawdzają się w kuchni. Jeśli chodzi o produktyVictorinox to jesteśmy od dawna uzależnieni od obieraczki z ich firmy - można nią bez problemu obrać szybko nawet paprykę. Noże można kupić w bardzo przystępnej cenie na ostry-sklep.pl


Kurczaka najlepiej zamarynować tak by poleżał w lodówce 3-4 godzin. Ja użyłem marynaty kebab/gyros, pieprzu i soli (opcjonalnie)



Mając gotowe składniki na nadzienie pora przejść do sosu :

Składniki :
1. Dwa małe jogurty naturalne
2. Trzy ząbki czosnku
3. Pieprz i sól do smaku
4. Szczypta słodkiej papryki i ziół prowansalskich
5. Szczypta przyprawy kebab/gyros
6. Dwie łyżeczki koperku

Jogurty przelewamy do miseczki, następnie dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę bądź posiekany oraz resztę przypraw. Wszystko mieszamy i sos gotowy.

Mając przygotowane składniki możemy przystąpić do smażenia mięsa i wyrabiania ciasta na tortille.
Ja mięso przygotowałem bez tłuszczu na patelni grillowej. 

Dodatkowo pod koniec smażenia wrzuciłem posiekaną cebulę (patent podpatrzony w tureckim kebabie) 
Moim zdaniem zabieg był słuszny bo mięso zrobiło się dzięki temu bardziej soczyste oraz cebula lekko zmiękła i przeszła przyprawami z mięsa.

Ostatnim punktem są placki, w które zawiniemy nasz farsz z sosem.

Składniki : 


1.Dwie szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej.
2. Jedna łyżeczka soli.
3. Siemię lniane
4. Ciepła woda (do wyrobienia ciasta)

Sposób przygotowania :

Składniki mieszamy i ugniatamy. Ciasto wałkujemy na placki kształtem mające przypominać koło (u nas wyszły raczej bezkształtne:)


Smażymy na patelni posmarowanej odrobiną oleju kokosowego około 2 minuty z każdej strony. 

Gotowy placek zapełniamy farszem i sosem, a następnie zwijamy.




Smakuje wyśmienicie i jest FIT !!

Smacznego!!!

23 komentarze:

  1. musze koniecznie spróbować, uweilbiam kebaby ale jak pomysle ile w nim tłuszczu i ta bułka omg !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku naszego kebaba ilości tłuszczu są znikome, mięso smażone jest bez tłuszczu na patelni grillowej, a sos jest na bazie jogurtu naturalnego właściwie tylko z dodatkiem czosnku. O żadnej sztucznej bułce nie ma mowy gdyż wszystko zawinięte jest w zdrowy placek własnej roboty :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam domowe slow food :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszedł naprawdę smacznie i bardzo podobnie w smaku do takiego z dobrej budki z kebabem. Jedyny minus to dość długie przygotowanie bo około 45 min, ale myślę, że w końcu dojdziemy do większej wprawy :)

      Usuń
  4. juz sobie zapisałam przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  5. musze zrobić to ciasto wygląda pysznie całość:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto poświęcić te 30 - 45 minut

      Usuń
  6. Świetna sprawa taki kebab/gyros, nie dość, że smakuje na pewno dobrze to i syci :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też uwielbiam obieraczkę Victorinos, jest niezastąpiona obieram nią i pomidory i paprykę, dzięki temu w leczo nie mam żadnych wkurzających skórek warzywnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę ! Jak się bardzo chce to można połączyć niezdrowe fast-foody z czymś pysznym i zdrowym :) Super pomysł i gratuluję determinacji! Większość niestety wybiera łatwiznę i kupuje gotowe, tłuste dania w food trackach...

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie dietetyczne tortille.

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda przepysznie <3 uwielbiam kebaby i ten przepis to dobra alternatywa na utrzymanie diety.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znalazłam w sklepie mąki orkiszowej, więc kupiłam kukurydzianą i gryczaną i z nimi pokombinuję placek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Do kapusty i wszelakich warzywnych sałatek świetnie się sprawdza świeża skórka z cytryny. Doskonale podkręca wszystkie smaki. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. szkoda tylko że tyle soli jest tam naładowane,przyprawa kebab/ gyros + jeszcze sól, masakra

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, zneutralizuje uczucie głosu na długo, świetne na diecie.

    OdpowiedzUsuń
  15. a ile wychodzi z podanych składników porcji? :)

    OdpowiedzUsuń