czwartek, 30 lipca 2015

CHLEB BANANOWY

Wg. przepisu z książki Anny Lewandowskiej.


Potrzebujemy:

  • 3 banany
  • łyżkę nasion chia rozpuszczonych w 3 łyżkach wrzątku lub jajko
  • 1/2 szklanki mąki migdałowej lub kokosowej
  • 2,5 łyżki oleju kokosowego
  • szczyptę cynamonu


Jak to zrobić:

Banany rozgniatamy widelcem na papkę. Dodajemy zwykłe jajko lub nasiona chia namoczone chwile wcześniej we wrzątku. Dodajemy resztę składników i mieszamy. Wlewamy masę do silikonowej formy i pieczemy 30 min w temp 180 stopni (w przepisie jest dłużej, ale u mnie po 30 minutach chleb zaczął się przypalać). Niestety chleb nie wyszedł taki ładny i puszysty jak na zdjęciu, raczej ciężki i mokry, ale  w smaku wyśmienity. Może wiecie co zrobiłam źle?



15 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś chlebek bananowy z innego przepisu i wyszedł przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że nie zrobiłaś nic źle - z takiego przepisu dziwne żeby wyszedł puszysty ;)

    http://maryshealthystart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Również posiadam tę książkę, ten przepis jest jednym z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnym ciekawy blog, zapraszam również do mnie, do obserwowania i komentowania :)http://eathealthilyandkeepfit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ciekawa propozycja! Uwielbiam banany, dobre chleby również...a to połączenie...achhhh wpsaniałość! :D :)

    OdpowiedzUsuń
  6. znam podobny przepis, tylko na muffinki bananowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też robiłam kiedyś przepis z książki Anny. Był pyszny, ale nieco za słodki. Musiałam dodać go za dużo. A niby jak w przepisie. Myślę, że zależy to od indywidualnej preferencji :) Ale rodzinka była zachwycona. Tak więc była bardzo zadowolona. Twój ze zdjęcia wygląda jeszcze lepiej. Gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno pyszny :)

    Zapraszam do mnie również dietetyczne przepisy http://dieta-kate.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę że trzeba trochę poszukać składników..ale chyba się opłaca :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wczoraj zaskoczył mnie fakt, że istnieje coś takiego jak budyń bananowy a dziś, że chleb. Troszkę mnie to zaintrygowało dlatego obiecuję, że spróbuje go upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też widziałam ten przepis u Ani, ale nie skusiłam się żeby zaryzykować i zrobić, ale chyba jednak warto się poświęcić:) widać po Twoich zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  12. W przepisie jest 1 1/2 szklanki mąki,a Ty dodajesz tylko pół. W takim razie jakie sa prawidłowe proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  13. W przepisie jest 1 1/2 szklanki mąki,a Ty dodajesz tylko pół. W takim razie jakie sa prawidłowe proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba w końcu muszę zrobić ten chlebek bananowy, bo dużo osób go sobie bardzo chwali! :)

    OdpowiedzUsuń