poniedziałek, 10 października 2016

Neuronoto.pl gościnny wpis Kasi :)

Dzisiaj polecamy Wam gościnny wpis od Kasi z neuronoto.pl jest to portal o zdrowiu psychicznym i sposobami walki z chronicznym stresem.


Hashimoto, zmęczenie nadnerczy, zespół nadwrażliwego jelita, alergie pokarmowe, a może chroniczny stres?

Z każdej strony jesteśmy bombardowani receptami na lepsze życie: uprawianie sportu, zdrowe odżywianie, stosowanie coraz to bardziej egzotycznych preparatów lub magicznych ziół z drugiego końca świata. Mają szybko zwalczyć wszystkie możliwe choroby, z którymi się borykamy. A jest ich całe mnóstwo! Choroby układu pokarmowego, migreny, bóle... Sport i zdrowe odżywianie odgrywają ogromną rolę, a zioła potrafią podnieść obniżony nastrój. Problem w tym, że organizm się uodporni i w pewnym momencie szybkie rozwiązanie okaże się krótkotrwale. A źródło problemów pozostaje na lata nierozwiązane.

Chroniczny stres dotyka wielu
Nikt nie jest winny, każdy ma problemy, każdy doświadcza toksycznych sytuacji, czasem tragedii życiowych. Ponadto żyjemy w trudnych czasach naznaczonych ogromną presją osiągnięcia sukcesu, często jesteśmy osamotnieni. To wszystko prowadzi do objawów somatycznych. Wielu z nas żyje w ciągłym napięciu emocjonalnym.  



Rozwiązanie?
To nie problemy, lecz sposób interpretacji prowadzi do stresów i związanych z nimi dolegliwościami. Czy jest na to wyjście? Jednym z najbardziej skutecznych terapia behawioralno-poznawcza. Jednak wymaga zaangażowania i pracy. W nagrodę odzyskamy spokój wewnętrzny. Ta praca to wygaszanie niekonstruktywnych zachowań takich, jak nadmierna duma i skłonność do konfliktów, brak umiejętności podejmowania kompromisu. Wiele z nich przejęliśmy od rodziców, być może są to nasze cechy narodowe, które utrudniają funkcjonowanie w codziennym życiu. Można to zmienić!

Niestety istnieje wiele barier i wstydu, przez co większość osób nigdy nie rozkwitnie i nie pozbędzie się chronicznego stresu, co w dłuższym okresie prowadzi do chorób układu krążenia, nowotworów.

Magiczna glinka za 300zł, czy sprawdzona metoda?
W terapii behawioralno-poznawczej pierwszy krok to zrozumienie swoich utrwalonych nawyków, które prowadzą do obniżenia nastroju, następnie zrozumienie swoich potrzeb i priorytetów, na koniec korekta mechanizmów, które szkodzą.

Na przykład szufladkowanie innych może prowadzić do małej tolerancji na stres. Wyobraźmy sobie sytuację: stoimi od pół godziny w korku i nagle widzimy, że jakiś samochód wymija korek pasem awaryjnym i się wciska do przodu. Wściekle krzyczymy że, to kompletny idiota, który nie zna zasad życia w społeczeństwie. Z drugiej strony prawdopodobne jest, że sami siebie również szufladkujemy, na przykład, kiedy oblejemy ważny egzamin. Wówczas dopada nas smutek i rezygnacja.

Czy jesteś skazany na stres i niezadowolenie?
Zrozumienie tych mechanizmów, które są zupełnie ludzkie, pozwoli lepiej radzić sobie ze stresem. Zapraszamy na naszą stronę, do pobrania bezpłatnych ćwiczeń i materiałów informacyjnych. Praca nad sobą naprawdę pomaga!


Kasia, neuronoto.pl

9 komentarzy:

  1. Niestety ale z tym się zgodzę. Coraz częściej się stresujemy i żyjemy w tym stresie prawie 24 godziny na dobę. A to negatywnie wpływa nie tylko na nasz wygląd zewnętrzny, ale również na zdrowie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt coraz więcej zawodów, które wykonujemy to 8 godzinny stres. Czasami, aż miło po takim dniu wybrać się na siłownie i zapomnieć o problemach.

      Usuń
  2. W dzisiejszych czasach niestety takie techniki zwalczania stresu się przydają :) osobiście jednak uważam, że najlepszym lekiem jest aktywność, głównie fizyczna oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, nic tak nie rozładowuje napięcia jak zrobienie sobie 10 km biegu, albo godzinki na siłowni :) Worek treningowy również pomocny :)

      Usuń
    2. Też tak uważam, nic tak nie rozładowuje napięcia jak zrobienie sobie 10 km biegu, albo godzinki na siłowni :) Worek treningowy również pomocny :)

      Usuń
  3. Najlepiej ćwiczyć, zapraszam do mnie, żeby zobaczyć jakie efekty udało mi się osiągnąć w krótkim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja walczę ze stresem optymizmem i spędzaniem czasu z przyjaciółmi, a jeśli nie mam na to czasu to spacer w ładnym miejscu działa na mnie terapeutycznie.

    OdpowiedzUsuń