niedziela, 6 listopada 2016

Fit Chipsy



Dzisiaj przepis na coś do zdrowego chrupania. Fit chipsy/nachosy powstały z mojej wielkiej miłości do chipsow i jednoczesnej niechęci do niezdrowego jedzenia.



Podstawą jest przepis na własne placki tortilla.

Potrzebujemy:
  • 1 szklanka maki, u mnie orkiszowa
  • 1/4 łyżeczki soli
  • ok 30 ml wody
  • opcjonalnie: siemie lniane lub ziarna sezamu
  • ulubione przyprawy w zależności do tego jaki smak mają mieć nasze chipsy, u mnie: ostra papryka, słodka papryka, chilli, zioła prowansalskie, można też dodać tartego parmezanu. 
  •  olej kokosowy do smażenia 

Jak to zrobić:

Z podanych składników wyrabiamy ciasto. Wałkujemy na cienkie placki (w zależności od tego jak grube chcemy chipsy), wykrawamy z ciasta trójkąciki. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju kokosowego, upewniamy sie, że pokrył cala powierzchnie patelni - ja do rozprowadzenia go używam silikonowego pędzelka. Układamy na patelni chipsy i smażymy po ok 2 minuty z każdej strony. Proces jest dość długi, polecam użyć dużej, płaskiej patelni do naleśników, żeby na raz zmieściło się jak najwięcej chipsów.

Z podanych proporcji wychodzi miseczka chipsów (jak na zdjeciu).

Najlepiej jeść "na świeżo", na drugi dzień są twarde i wysuszone.

Polecam kombinowanie z przyprawami.

Smacznego !!
                                 






6 komentarzy:

  1. Super pomysł na zdrową przekąskę, na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę mężowi zrobić na mecz, ciekawe czy się skapnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sądziłam, że można to tak prosto zrobić! Podbieram ten przepis :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile to około będzie mieć kalorii?

    OdpowiedzUsuń