czwartek, 29 grudnia 2016

Wybieramy catering dietetyczny dla mieszkańców Warszawy!

Catering dietetyczny kiedyś uważany za fanaberię dzisiaj na stałe wpisał się w wachlarz usług gastronomicznych i z sukcesem rozwija się już nie tylko w dużych ale również w mniejszych miejscowościach. Konkurencja na rynku jest bardzo duża więc warto wybrać ofertę dostosowaną najlepiej do naszych potrzeb.


Na początku działalności większość firm miała jeden target czyli ludzi na diecie najczęściej chcących zgubić zbędne kilogramy. Z biegiem lat jakość usług i konkurencja robiła się coraz większa powodując tym samym duży wybór. Dzisiaj zamawiając catering dietetyczny możemy mieć stu procentowy wpływ na produkty z jakich będą się składać posiłki oraz kaloryczność. Możemy na przykład prosić o menu wegetariańskie albo wegańskie bądź prosić o produkty nieprzetworzone. Również cel naszej diety pozwala dostosować odpowiednio posiłki. W zależności od tego czy chcemy się odchudzać czy też budować masę mięśniowa dostaniemy inna dietę. Catering dietetyczny to również diety dostosowane do potrzeb zdrowotnych. Czasami niektóre nasze schorzenia wymagają odpowiedniego odżywiania w takich przypadkach wystarczy dać wytyczne firmie cateringowej, której wyspecjalizowani pracownicy dobiorą odpowiednie produkty.

Oczywiście najwięcej firm oferujących usługi cateringu dietetycznego znajdziemy w Warszawie pewnie dla tego, że tam raczkował ten rynek i w obecnej chwili jest największa konkurencja. Najlepszym sposobem na dobranie najlepszej dla nas oferty będzie skorzystanie z wyszukiwarki cateringowej, która pozwoli zdecydować się na najlepszą ofertę tego typu w naszym mieście.

środa, 21 grudnia 2016

Nie wiesz co trenować ? - Zbadaj się !!


Tytuł brzmi trochę dziwnie ale faktycznie jest to całkowicie możliwe. Wszystko dzięki wyspecjalizowanym badaniom genetycznym w kontekście diety, prawidłowego żywienia oraz profilaktyki chorób dietozależnych. Badanie Fit sport pozwala w uproszczeniu dostosować odpowieni sport czy też rodzaj wysiłku dostosowany do naszego organizmu.



Takie badanie polega głównie na analizie naszego DNA oraz określeniu znaczenia obecnych polimorfizmów genetycznych i ich wzajemnym oddziaływaniu. Dzięki niemu uzyskamy informacje o swoich predyspozycjach wyczynowych, pozwolimy udoskonalić nasze wyniki sportowe albo wybrać odpowiednią dyscyplinę. Takie badnie to dobry wybór zarówno dla amatorów jak i sportowców zawodowych. W wyniku takiego badania uzyskujemy cztery podstawowe informacje, które będą głównym źródłem wiedzy i do nich odniesiemy się wybierając aktywność. 

1. Predyspozycje wysiłkowe. Wynik badania określa czy nasz organizm lepiej reaguje na wysiłek wytrzymałościowy czy też siłowy. 

2. Zdolność lipolizy. Uwarunkowane genetycznie tempo lipolizy tj. rozpad zmagazynowanego w mięśniach i komórkach tłuszczowych triacyglicerolu określa szybkość spalania tkanki tłuszczowej. Informacje uzyskane po badaniu pozwalają efektywnie redukować zbędne kilogramy

3. Zdolności antyoksydacyjne. Zaburzenia antyoksydacyjne potęgują ryzyko wielu groźnych chorób. Mogą także spowolnić proces powysiłkowej regeneracji. Są odpowiedzialne za stany przewlekłego zmęczenia, bóle mięśniowe i stawowe.

4. Potencjał reakcji zapalnej. Określenie poziomu indywidualnych reakcji zapalnych jest kluczową informacją przy planowaniu objętości jednostki treningowej oraz synchronizacji długości treningów z odpoczynkiem. Wielkość powysiłkowych uszkodzeń mięśniowych związana jest również z tempem przyrostu masy mięśniowej, co jest szczególnie ważne, gdy celem treningu jest kształtowanie sylwetki.

Takie wyniki pozwolą nam określic jak przebiegał będzie u nas proces na przykład redukowania tkanki tłuszczowej albo budowania masy mięśniowej oraz jak szybko przebiegać będzie regeneracja naszego organizmu. 

Myślę, że badania tego typu to obowiązkowa pozycja dla sportowców. Na chwilę obecną takie badanie możemy zrobić w Warszawie dzięki firmie DFMedica.

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Recenzja książki - Qchenne inspiracje. Jedz zdrowo, żyj szczęśliwie.

Ostatnio w nasze ręce wpadła kolejna propozycja książkowa związana ze zdrowym odżywianiem. Jako, że nasz blog jest również poświęcony tej tematyce to do lektury przystąpiliśmy z przyjemnością. Autorka książki Małgorzata Lenartowicz, a właściwie bloga kulinarnego o tej samej nazwie jest nam znana praktycznie od początku działalności. Blog podobnie jak i książka to przewodnik po zdrowym odżywianiu ale troszeczkę inaczej.



Książka zawiera 163 przepisy kulinarne umieszczone na około 380 stronach wraz z dokładnymi opisami przygotowania, niezbędnymi składnikami do przygotowania potraw oraz  zdjęciami. Co ważne każde danie ma podaną również wartość kaloryczną. W książce znajdziecie przepisy na takie potrawy jak: dania z mięsem, rybą, wegetariańskie, przekąski na przyjęcia, dania świąteczne, sałatki, słodycze, śniadania i zupy. Taki zestaw przepisów pozwoli skutecznie podejść do diety by poprawić swoje samopoczucie lub osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Każdy z przepisów zawiera wyraźną informację czy dana potrawa zawiera na przykład gluten.



Naszym zdaniem ta książka to idealny przewodnik dla początkujących fitnessowców jak również dla bardziej zaawansowanych. My znaleźliśmy dużo przepisów, które na stałe zagoszczą w naszym menu. Książka w ciekawy sposób pokazuje, że zdrowa dieta nie musi być jałowa i nudna. Jeśli myślicie, że będzie to kolejny zbiór przepisów typu – gotowany kurczak na parze i warzywa to jesteście w dużym błędzie :)



Odżywianie według tych przepisów pozwoli nabrać energii i polepszyć swoje samopoczucie przy jednoczesnej satysfakcji i radości z przyjemnych smaków na talerzu. Autorka towrząc książkę wykorzystała wiedzę i przepisy zdobywane przez wieloletnie eksperymenty w kuchni i tworzenie kulinarno-dietetycznego bloga. W książce znajdują się najpopularniejsze przepisy oraz takie, które jeszcze nie ujrzały światła dziennego.

poniedziałek, 12 grudnia 2016

Ból pleców - jak sobie z nim radzić ?

  • Każdy z nas doświadczył bólu pleców. Czasami ból spowodowany jest jakimś urazem, czasami przeciążeniem, a w wielu przypadkach winny jest brak rozgrzewki. Szczególnie jeśli w grę wchodzi jakaś szybka czynność domowa to większość z nas nie zastanawiając się dźwiga szafę albo komodę bez odpowiedniego przygotowania. Oczywiście nie należy popadać w skrajności ale warto przed przysąpieniem do dźwigania czegokolwiek zrobić tę czynność parę razy "na sucho" bez obciążenia. 

  • Oczywiście są to przypadki, w których mamy bezpośredni wpływ na powstanie bólu ponieważ każdą z takich czynności można chwilę wcześniej przewidzieć i możliwie skutecznie przygotować się do jej wykonania. Inaczej jest w przypadku urazów gdyż większość z nich powstaje w wyniku wypadków, na które nie jesteśmy przygotowani. Jednak w większości przpadków leczenie takich urazów kończy się u lekarza specjalisty oraz fizjoterapeuty. 
  • Oprócz chwilowych dolegliwosci, o których pisaliśmy wyżej bardzo wiele osób uskarża się na przewlekłe bóle pleców, które najczęściej spowodowane są siedzącym trybem życia. Siedzimy przez 8 godzin w pracy, później w domu przed komputerem czy telewizorem co bardzo często kończy się bólem w okolicy lędźwi. Głównym powodem powstawania tego bólu są słabe mięśnie pleców oraz brak aktywności fizycznej. 

Jak radzić sobie z bólem pleców ? 

Nalepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie aktywności fizycznej do naszego życia. By odczuć ulgę wystarczy wykonywać dwa do trzech treningów w tygodniu. W grę chodzi zarówno siłownia jak wszelkiego rodzaju zajęcia związane z gimnastyką czy fitnessem. Bardzo dobre rozwiązanie przed przystąpieniem do treningów to wizyta w salonie masażu. Zmęczone mięśnie dobrze będzie przygotować do przyszłego wysiłku. Najlepszym wyjściem będzie masaż leczniczy, który pozwoli przyspieszyć regenerację tkanek i poprawi krążenie krwi. Zabiegi masażu naturalnie powinniśmy wykonać parę razy, a jest to dość przyjemna czynność biorąc pod uwagę fakt, że taki masaż pozytywnie wpływa na redukcję stresu. 

Najlepszym rozwiązaniem będzie krzystanie z masażu dzień po każdym treningu tak by relaksować plecy. W przypadku osób nie uprawiających sportu masaż jest tymbardziej wskazany tutaj częstotliwość zabiegów jest dowolna w zależności od natężenia dolegliwości.