wtorek, 13 czerwca 2017

Sztuki walki sposobem na zbędne kilogramy

Podstawowym czynnikiem, który wpływa na porzucanie aktywności przez początkujące osoby jest brak szybkich efektów i nuda podczas treningu. W początkowym etapie wszystko jest dla nas nowe i wciąga nas mniej lub bardziej jednak, w końcu przychodzi moment, w którym wpadamy w rutynę. Ten moment pozwala odróżnić pasjonatów danej dyscypliny czy aktywności od sezonowców. Oczywiście nie każdy musi uprawiać jakiś sport i poświęcać się mu bez reszty jednak jeśli mamy zaplanowany jakiś cel, którego ralizacja wymaga od nas wielu treningów i paru tygodni poświęceń to chyba fajniej wykonywać trening, który nas bawi ? 

W tym przypadku mam na myśli tylko osoby, które traktują aktywność jak narzędzie do wykonania zadania czyli w tym przypadku poprawy wyglądu sylwetki czy samopoczucia. Takie osoby bardziej traktują aktywność jak "coś do czego trzeba się zmusić", żeby nie powiedzieć "zło konieczne" :) dlatego tymbardziej istotne jest by nie znudzila im się po tygodniu treningów. 

Przyznacie chyba, że dla osoby, którą średnio to bawi codzienne treningi z np. Chodakowską (oczywiście nie mam nic przeciwko bo każda aktywność jest dobra) czy też na siłowni bądź bieganie prędzej czy później zacznie nudzić. Jeśli ktoś nie ma dużo motywacji będzie to jeden z powodów dla, któego zrezygnuje. Dlatego kiedy czujesz, że nadchodzi moment kryzysu, a Ty myślisz o porzuceniu aktywności spróbuj po prostu ją zmienić. 



W przypadku znudzenia zwykłymi aktywnościami polecam spróbować sztuk walki :) 

Dla wielu może to brzmieć przerażająco jednak nie ma się czym stresować. Oczywiście trening każdej sztuki walki to wyzwanie, które wymaga od nas wyjścia ze strefy komfortu i determinacji ale wiem z doświadczenia, że staysfakcja po każdym treningu jest dwa razy większa niż po zwyklym treningu. 

Co trenować ? 

Tutaj wybór należy do Was i zależy od Waszych osobistych preferencji do wyboru w każdym większym mieście mamy takie dyscypliny jak

- boks
- kickboxing
- karate
- judo 
- bjj
- aikido 
- techniki samoobrony 
- mma 

Oczywiście jest jeszcze parę innych ale o nich możecie poczytać decydując się na jakąś konkretną.
Ja osobiście polecam kicboxing bo sam go trenuje i uważam, że jest jedną z bardziej wymagających dyscyplin jeśli chodzi o trening ponieważ używamy zarówno rąk i nóg, a sama walka jest dość intensywna. 


W każdym razie decydując się na jakąs dyscypline poczytajmy o niej i wybierzmy dobrą dla siebie. Można też wybrać się na trening takiej, która chcemy sprawdzić. Większość sekcji oferuje pierwszy trening za darmo więc tracimy tylko nasz czas. 

Wątpliwości przed pierwszym treningiem : 

1. Pobiją mnie i zrobią mi krzywdę. 

Z reguły nowa osoba na treningu nie ma taryfy ulgowej ale bardziej jeśli chodzi o rozgrzewkę i trening wydolnościowy. Nikt na pierwszym treningu nie da Wam rękawic i każe się bić z inna osobą. Trening sztuk walki jest tak zbudowany ze 70% stanowi wyrabianie kondycji, techniki i rozgrzewka, a same sparingi to efekt finalny i stanowi małą część uprawiania sztuki walki. 

2. Nie dam rady kondycyjnie 

Pierwszy trening na pewno będzie dla Was szokiem, ale watro go przetrwać bo z każdym kolejnym będzie coraz lepiej. Z drugiej strony jeśli nie dacie rady również nikt nie będzie Was katował tylko raczej nowe osoby mają taryfę. 

3. Nie mam czasu i pieniędzy 

Treningi odbywają się z reguły dwa razy w tygodniu w godzinach popoludniowych, a miesiąc uczestnictwa w zajęciach jest tańszy niż większość karnetów na siłownie więc nie ma tutaj mowy o wielkich kosztach. 


Plusy treningu sztuk walki 

- lepsza kondycja i koorydnacja ruchowa
- zwiększona odporność na stres 
- umiejętność samoobrony 
- dyscyplina i systematyczność
- każdy trening jest inny i składa się z wielu różnych elementów dzięki czemu nie jest nudny
- niezwykła satysfacja z robionych przez nas postępów 



Reasumując sztuki walki moim zdaniem to najlepszy sposób na nudę treningową. Każdy trening oprócz tego, że składa się z elementów rozgrzewki to również trenujemy mięśnie i rozciągamy je. Poprawiamy swoją kondycję i wyrabiamy pewność siebie. Treningi różnią się od siebie więc nie ma mowy o klepaniu tego samego co wtorek i czwartek. Osobiście polecam każdemu i warto iśc na różne zajęcia by wybrać sport dla siebie. Oczywiście najważniejsze jest to, że taki trening spala 1500 do 1700 kcal więc jest świetnym sposobem na dodatowe kilogramy. Na sam koniec jeszcze dodam, że nie ma znaczenia jakiej jesteś płci ponieważ na wielu sekcjach jest tyle samo Pań co Panów :) 




A jak u Was trenujecie coś ? 

4 komentarze:

  1. Słyszałam (i widziałam w sumie też), że boks i kickboxing dają super efekty w kształtowaniu sylwetki. Masz rację - najlepiej jest wybrać dla siebie aktywność fizyczną, która nam się nie znudzi i która stanie się naszą pasją lub przynajmniej hobby. Nie ma nic gorszego, niż zmuszanie się do treningów, sportu, czy ogólnie pojętego ruchu, który jest dla nas katorgą. To tylko generuje więcej stresu, niż pożytku.

    ~ A.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko warto zaznaczyć, że trudno jest znaleźć podobny kurs w okolicy. Pomimo wszystko ja mam swoje sposoby na aktywność fizyczną i póki co mnie nie nudza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam trenować boks, ale jakoś było mi nie po drodze i trafiłam na ciężary ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie trenowałam, ale zachęciłaś mnie. W okolicy nie ma kursów, ale można znaleźć coś w internecie, bo dla chcącego nic trudnego ;)
    Zapraszam:
    http://pozytywnapati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń