środa, 10 stycznia 2018

Jak zacząć trenować w domu ? - Fit niezbędnik

Początek roku to okres, który sprzyja wszelkiego typu postanowieniom. Oczywiście wiele z osób, które biorą udział w akcjach "nowy rok - nowa ja" zakończy swoją przemianę tak szybko jak zaczęła czyli w połowie stycznia :) Ale nie ma się co martwić bo na pewno część z tych osób wytrwa w swoich postanowieniach i kto wie może treningi staną się ich codziennością na cały rok :) 

Wiele osób ma opory przed ćwiczeniem w miejscach publicznych jak siłownia czy zapisaniem się na zajęcia typu fitness albo zwyczajnie preferują trening w domu. Ja też bardziej lubię trenować w domu i z czasem udało mi się skompletować dość sporą domową siłownię. Ale wracając do początkujących, na starcie wystarczy nam kilka przyrządów treningowych w dość nie dużych cenach, odrobina przestrzeni do ćwiczeń no i motywacja. 

Postaram się pokazać Wam jakie niezbędne na początek "przyrządy" treningowe powinniśmy zakupić tak by wygodnie trenować w domu i bez potrzeby gospodarowania osobnego pomieszczenia na trzymanie naszego sprzętu. Bardzo często narzekacie, że takie gadżety zajmują dużo miejsca, szczególnie jeśli ktoś mieszka w bloku jednak wydaje mi się, że to lekka przesada bo wszystko można dobrze zorganizować ale o tym za chwilę. 

Zakupy sprzętu możemy zrobić przez internet bądź jak kto woli można udać się do sklepu stacjonarnego by wszystko pooglądać. Sklepy sportowe znajdziemy w każdym centrum handlowym oraz stacjonarne punkty w każdym mieście na przykład sklep-presto w Krakowie

Od czego zacząć ? 

1. Mata treningowa - zajmuje niewiele miejsca, można zwinąć ją w rulon i jest stosunkowo tania (około 30 zł). Mata treningowa przyda się zarówno dla Pań i dla Panów. Wygodniej trenuje się na macie niż na podłodze. Mata to niezbędny przyrząd do treningów wideo z płyt, a także do wszelkiego rodzaju pompek, brzuszków oraz treningów z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. 



Maty do ćwiczeń możemy kupić już od 20 zł, a większy wybór znajdziecie w dziale maty i materace gimnastyczne

2. Drążek rozporowy - montowany w futrynie, nie zajmuje miejsca, a bardzo dobrze sprawdza siędo domowych treningów. Możemy podciągać się w każdej chwili ponieważ raz zamontowany drążek nie wymaga zdejmowania i nie będzie przeszkadzał w codziennym funkcjonowaniu. My mamy dwa w domu jeden montowany do ściany znajduje się na siłowni, a drugi rozporowy jest w salonie i nie przeszkadza w  codziennym funkcjonowaniu. Drążek rozporowy to wydatek rzędu 40 - 50 zł. 


3. Hantle lub kettlebell - albo i to i to :) Potrzebne nam będą obciążenia do treningu ramion, barków , pleców czy na przykład do przysiadów. W zależności od naszego poziomu wytrenowania możemy kupić jedne hantle albo odważnik kettlebell o jednej wadze. Pamiętajmy by waga była nie za duża i nie za mała. Ponieważ na przykład do treningu barków hantle 2 kg mogą okazać się dobrze dobrane, a w przypadku treningu bicepsów 2kg to może być za mało. Dobrym rozwiązaniem są hantle ze zmiennym obciążeniem, które możemy regulować :


W internecie mamy bardzo duży wybór hantli i kettlebell w zależności od producenta i wielkości obciążenia. Wystarczy wybrać odpowiednią kategorię i mamy hantle i kettlebell`s do wyboru do koloru :) 

4. Ekspander bądź guma do ćwiczeń - kolejny przyrząd, który zajmuje niewiele miejsca, a pozwoli na trening kilku partii mięśniowych. Ze względu na niskie ceny gum i ekspanderów (poniżej 20 zł) od razu można kupić parę sztuk o różnych naciągach w zależności od poziomu wytrenowania i ćwiczonej partii mięśniowej. 

Te niepozorne urządzenia pozwolą skutecznie trenować mięśnie ramion, barków i pleców. A najtańszą taśmę treningową możecie kupić w dziale taśmy i gumy do ćwiczeń już za niecałe 9 zł. 


Wyżej wymienione przedmioty powinny wystarczyć na początku do pierwszych domowych treningów :) Czasami wystarczy tylko dobra mata jeśli zamierzamy ćwiczyć z płytami DVD video treningi ale wybór należy do Was bo możecie zrobić również porządny trening siłowy. Jaki widać koszt całego zestawu na upartego nie przekroczy 100 zł więc chyba nie jest to duży wydatek, a całość zmieści się w małym kartonie jeśli nie chcemy gdzieś przechowywać sprzęt po treningu. Oczywiście można jeszcze pokusić się o inne przyrządy ale o tym w innym wpisie. 

Pamiętajcie, że najważniejsza jest motywacja i systematyczność treningów, a także dobra dieta i nawet z takim zestawem możemy z powodzeniem kształtować sylwetkę. :) 

Powodenia i udanych treningów !!


4 komentarze:

  1. Ten blog jest dla mnie dużą inspiracją. Wchodzę tutaj bardzo często a dopiero teraz komentuję. Nie mogę się doczekać kolejnych wpisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :) Bardzo miło czytać takie słowa :)

      Usuń
  2. informacje są dla nas bardzo przydatne i użyteczne, dziękuję bardzo, mam nadzieję, że zawsze jesteśmy w zdrowiu, pamiętajcie Obat Pelancar Haid Wydano Narkotyki do odwiedzenia, aby chronić Cię przed różnymi rodzajami zdrowia kobiet

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam przeglądać blogi tego typu. Ten jest jednym z fajniejszych. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń