Instagram Follow on Instagram

czwartek, 5 kwietnia 2018

Fabryka siły recenzja diety i efekty

Na wstępie chciałem napisać, że tym razem było to moje drugie podejście do Fabryki Siły, pierwsze nie przyniosło zbyt spektakularnych efektów. Teraz już wiem, że było to spowodowane z mojej winy, a to dla tego, że źle obrałem cel jaki chcę osiągnąć. Niestety szczególnie wśród mężczyzn (przynajmniej tak jest w przypadku większości moich kolegów) panuje przekonanie, że masa jest najważniejsza :) Podobnie było w moim przypadku. Wkurzał mnie powiększony brzuch ale z drugiej strony bałem się utraty choćby pół kilograma masy :) I to skutkowało tym, że brałem w większości plany żywieniowe na masę, które owszem zwiększały objętość mięśni ale również brzucha. Teraz już wiem, że zasada jest taka. Masz tłuszcz na brzuchu to najpierw go zredukuj, a potem bierz się za masę. Masa dopiero będzie wkrótce, ale o tym kiedy indziej teraz skupmy się na redukcji z Fabryką Siły

Zdjęcie z pierwszego dnia (chyba 18.01.2018)



Zdjęcia z końcówki marca (przed świętami :):))




Wszystkie zdjęcia są zrobione w jednym dniu ale w różnym świetle tak, żeby nie było wątpliwości, że było coś przy nich "kombinowane"

Moim zdaniem jak na dwa miesiące "planu z internetu" efekty są całkiem fajne. A redukcja się jeszcze nie skończyła na koniec również postaram się wrzucić efekty :)

Ale wracając do całego planu i jak to wygląda ? 

Zaczynamy oczywiście od wypełnienia ankiety, w której podajemy swoje wymiary, predyspozycje żywieniowe oraz jak wygląda nasz dzień pod względem pracy i treningów. Wybieramy swój rodzaj aktywności i jakich posiłków się spodziewamy tj. stopień trudności przygotowania i liczba posiłków. 

MOJA RADA : Po pracy dużo czasu poświęcam na treningi i inne zajęcia i średnio chce mi się siedzieć w kuchni więc jeśli jesteś zabiegany i nie oczekujesz super wykwintnych posiłków to proponuje wybrac 4 posiłki dziennie i opcję krótki czas przygotowania. W rezultacie spędzam w kuchni 45 min do godziny dziennie wieczorem by przygotować posiłki na następny dzień. 

Dla porównania dodam, że w poprzednim planie rok temu wybrałem 5 posiłków i średni stopień trudności przygotowania. W rezultacie spędzałem w kuchni wieczorem 2 godziny. (jest to zdecydowanie opcja dla osób, które tylko pracują i mają wolne popołudnia) 

Pierwszą ankietę warto potraktować bardzo poważnie i poświęcić te kilkanaście minut na jej dobre wypełnienie dzięki temu plan będzie dobrze dopasowany pod nasz tryb dnia.

Po wypełnieniu ankiety czekamy około 24 - 48 godzin na pierwszy plan żywieniowy. Ja decydowałem się tylko na dietę ale w fabryce siły można również dostać plan treningowy. 

Ok mamy plan i jak to wygląda ? Od czego zacząć ? 

Najlepiej rozpocząć od wstępnego rozeznania w planie i przeglądu listy zakupów, a następnie na zakupy i pozostaje gotować i jeść i czekać na efekty :) 

MOJA RADA : Plan jest z reguły na dwa tygodnie do przodu ale warto ręcznie sobie przejrzeć dni i zakupy robić co 3 ,4 dni tak by nie marnować produktów. Ciężko będzie kupić jedzenie na 2 tygodnie i utrzymać jego świeżość. 

Jak wygląda przykładowy dzień ? Poniżej pokaże Wam wycinek z przykładowego dnia :










Jak widać mamy dokładnie napisane składniki, sposób przygotowania oraz podział makroskładników danego posiłku , ile ma kalorii oraz w jakich godzinach powinniśmy go jeść. Znajdziemy również zdjęcie poglądowe jak posiłek powinien wyglądać. Nic prostszego nawet facet taki jak ja ze średnią umiejętnością gotowania sobie radzi :) 

Dużo ludzi marudzi, że te rzeczy wyglądają ładnie tylko na zdjęciach, dieta jest potem jałowa i mało smaczna. Żeby nie być gołosłownym wrzucam Wam fotki dań z fabryki siły przygotowanych przeze mnie.










Jak widać daleko im od jałowego kurczaka z gotowanym ryżem :) 

Pomiary, zdjęcia i modyfikacja planu  

Istotne jest byśmy w trakcie przebywania na planie co tydzień aktualizowali swoje pomiary i umieszczali w panelu aktualne zdjęcia. Pozwoli to na modyfikację planu bezpośrednio po aktualizacji. Całość zajmuje kilka minut, a dzięki temu eksperci z portalu mogą szybko dokonać zmian. Panel aktualizacji wygląda w ten sposób :


Kontakt z ekspertami ? Jak wygląda ? 

Podczas trwania planu mamy nieograniczony kontakt online z ekspertami i możemy na upartego pisać do nich codziennie :) Ekspert na odpowiedź ma coś około 24 godzin. Ja jestem bardzo zadowolony z kontaktu ponieważ odpowiedzi są zawsze rzeczowe i na temat. Nie raz pisze wiadomość składającą się z 20 - 30 zdań i otrzymuję dwa razy taką odpowiedź. Oboje dość sporo siedzimy w temacie odchudzania, diet i tej tematyki więc po odpowiedziach eksperta widać, że jest to również ktoś w temacie, a nie jakiś komputerowy bot :) Polecam w trakcie trwania planu uderzać do nich nawet z najdrobniejszymi wątpliwościami. Oczywiście do naszej dyspozycji jest również parę tematycznych artykułów z podstawowymi pytaniami oraz cały portal Fabryka Siły. 



PODSUMOWANIE : 

Cena:

Na koniec chciałbym dodać jeszcze parę zdań ogólnie na temat całego planu. Sama dieta w pakiecie miesięcznym kosztuje 69,99 zł jeśli przedłużamy ją co miesiąc jeżeli zdecydujemy się na dłużysz plan albo w połączeniu z treningiem wyjdzie taniej. Dla mnie ta cena jest ok jak za przygotowany plan żywieniowy od A do Z i opiekę eksperta. Dla porównania powiem, że kiedyś korzystałem z planu jednego znanego trenera personalnego (A.S)  i koszt wynosił 200 zł miesięcznie, a za te pieniądze dostałem 4 kartki A4 przesłane mailowo z błędami. Widać, że całość pisana w notaniku na zasadzie kopiuj wklej z innych planów. Makrosy trzeba było sobie przeliczać codziennie jak nie chcialeść jeść tylko tego samego. Ogólnie za 200 zł nie polecam brać planów od nikogo bo to nie jest tyle warte.. no chyba, że w cenie będa treningi personalne i kontakt w cztery oczy. 

Efekty :

W dwa miesiące udało mi się schudnąć z 84 kg do 80 kg ale jesteśmy umówieni z prowadzącym plan, że nie będziemy schodzić poniżej 78 kg. Jeśli chodzi o wizualne efekty to można porównać zdjęcia wiadomo ktoś powie, że mogło by być lepiej , ktoś powie, że spoko. Ja jestem zadowolony takiej rzeźby jeszcze nie miałem :) 


Przestrzeganie diety :

Żeby też nie było, że taki jestem święty :) 
Ogólnie przez te dwa i pół miesiąca diety w każdą sobotę najczęściej na kolacje jadłem Cheat Meal. Był to jakiś hamburger albo wizyta w restauracji na jakiejś pizzy. Raczej nie patrzyłem na kalorie i jakość posiłku. Nadmienię, że w tym dniu reszta posiłków była zgodnie z dietą. Jeśli chodzi o alkohol to dwa razy byłem na imprezie i raz na koncercie i za każdym razem wypiłem po 6 - 8 piw (tak lubię piwo :) ale w te dni również dieta była na 100%, a alkohol to były dodatkowe kalorie. Czyli sobotni posiłek oszukany plus 3 razy alkohol w ciągu 2,5 miesiąca trwania planu więc myślę, że jak ktoś byłby bardzo zawzięty to mógłby sobie darować to imprezy. Warto pamiętać o tym by zawsze wracać do planu i się go pilnować. Najgorsze co może być to pobudka na kacu i wtedy wrzucamy już do brzucha co popadnie. Niestety ale trzeba wstać i znowu jeść zgodnie z planem :) Oczywiście w święta, które już są na szczęście za nami dwa dni jadłem bez opamiętania :) 

Jeśli chodzi o moją aktywność to są to 3 treningi siłowe w tygodniu po 1,5 h, 2 treningi kick-boxingu i 1 trening bieganie 6-10 km. Praca siedząca 8 h dziennie. 

Moim zdaniem plan z fabryki siły to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które chcą mieć coś zaplanowane z góry, nie chce im się liczyć i kombinować z posiłkami. Jeśli chcesz po prostu lepiej wyglądać, schudnąć , wyrzeźbić się to jest to plan dla Ciebie ! Oczywiście pamiętaj, że nikt za Ciebie nie będzie pilnował diety i przygotowywał posiłków więc powodzenie planu to również w dużej mierze Twoja zasługa :) 











10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy blog. Jestem pod wrażeniem. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać. Lubię blogi o takiej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że zdjęcia "przed" też nie zrobiłeś w kilku światłach, ale tak czy inaczej... dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Porażające efekty... gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Efekty super. Tak trzymaj:) jedzonko wygląda spoko i fajnie, że szybkie do zrobienia. Też nie lubię spędzać za dużo czasu w kuchni. Lepiej iść na trening niż stać przy garach :)
    Pozdrawiam BeSlim

    OdpowiedzUsuń
  5. Efekty super, widać dużo wysiłku włożonego aby to uzyskać. Oby tak dalej! Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Również polecam Fabryka Siły,sam byłem 9 msc na ich planie,posiłki smaczne i ciekawe,Zero monotonni

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze widać efekty. Sam myślałem nad wzięciem planu z Fabryki Siły i twoje efekty przekonały mnie do wykupienia sobie diety :)

    OdpowiedzUsuń
  8. generalnie moge polecic rowniez fabryke - to bez watpienia dziala, nie jest wszystko tak idealne jak piszesz (np. ja czekalem na plan i diete 5 dni roboczych, czasami zdarza sie ze dietetyk/trener nie odnosi sie do tego o co klient pyta, czekasz na odpowiedz 72 h :)). na pewno nie jest to "wyrzucanie pieniedzy w bloto" jak czesto dzieje sie w przypadku "planow" trenerow inddywidualnych liczacych sobie duzo wieksze pieniadze :) Dieta+plan treningow - jesli sumiennie to wypelniasz - warto! Ric

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Nic więcej powiedzieć nie mogę :) To jest prawdziwa transformacja, a nie wymuskane instagramowe przed-i-po. Widać formę i zapał, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń