Instagram Follow on Instagram

poniedziałek, 25 czerwca 2018

Jak skutecznie chudnąć i redukować wagę ?

Zarówno odchudzanie jak i redukcja prowadzi do jednego celu czyli zmniejszenia wagi naszego ciała z tą różnicą, że oba te procesy trochę się różnią i będą trochę inaczej przebiegać oraz wymagać od nas trochę innego rodzaju treningu. W obu tych przypadkach jednak dieta i trening to klucz do sukcesu. 

Jeżeli chodzi o redukcję to jest to proces, który ma na celu "odkrycie" naszych mięśni, które znajdują się pod mniejszą lub większą warstwą tłuszczu. Redukcja z założenia powinna trwać do 2 - 3 miesięcy maksymalnie i stosuje się ją by tracić mniejsze ilości kg jak na przykład 3,5 czy 7 kg. W przypadku jeśli mamy do zrzucenia 15 czy 20 kilogramów to raczej mówimy o odchudzaniu i ten proces przebiega trochę inaczej i nie może być tak intensywny. 

Podstawowym założeniem spadku masy ciała jest zmniejszenie kaloryczności naszej diety, niestety ale nikt nie będzie tracił kilogramów na dodatnim bilansie kalorycznym. W zależności od tego jaki jest nasz cel powinniśmy dobierać jak duża ujemna wartość będzie w przypadku naszego jadłospisu. Jeśli mamy dużą nadwagę to wskazane jest powolne odchudzanie tak by organizm i skóra przyzwyczajał się do zmian. Najlepszym rozwiązaniem będzie odejmowanie od 100 do 200 kcal tygodniowo od naszego jadłospisu w zależności od efektów, które uzyskujemy. Nie ma co szaleć z dietami w stylu -600 kcal albo - 10kg w miesiąc bo będzie to zbyt duży szok dla naszego organizmu. Najlepszym rozwiązaniem będzie odcinanie kolejnych kalorii dopiero wtedy gdy zauważymy, że przestajemy chudnąc przy danym bilansie. 

Kluczem do sukcesu będzie przestrzeganie diety i stałe monitorowanie naszych postępów. W przypadku redukcji warto też skupić się na podziale makroskładników w diecie tak by wraz z tłuszczem nie redukować mięśni. Odpowiedni podział na redukcji to :

Białka - 2,2 g na kilogram całkowitej masy ciała
Tłuszcze - 20 % całkowitego dziennego zapotrzebowania 
Węglowodany - reszta 

W przypadku odchudzania dużych ilości tkanki tłuszczowej warto na początku skupić się bardziej na ujemnym bilansie i dopiero w przypadku pierwszych efektów próbować liczyć dokładniej makro składniki. Jeżeli ktoś wcześniej nie ćwiczył siłowo to początkowo warto przyglądać się jak nasz organizm znosi odchudzanie.

Jeśli chodzi o trening to najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie treningu siłowego i wytrzymałościowego na przykład trzy treningi siłowe i dwa wytrzymałościowe w tygodniu. Uwaga! Osoby, które nie miały wcześniej zbytniej aktywności fizycznej powinny zacząć od przyzwyczajenia organizmy do aktywności. Na tym etapie ważna jest regeneracja więc nie ma co szaleć z morderczymi treningami, na nie przyjdzie czas za parę miesięcy - nie oznacza to, że na treningach mamy odpuszczać. Oczywiście dajemy z siebie 100% ale treningi są krótsze i z mniejszą częstotliwością. 

Podsumowanie :

1. Określ swój cel - redukcja czy odchudzanie ? Jak dużo i w jakim czasie planuje schudnąć ? 
2. Określ swój poziom wytrenowania.
3. Przestrzegaj diety na 110% to klucz do sukcesu.
4. Monitoruj każdego dnia swoje postępy.
5. Określ cele możliwe do realizacji i dostosowane do swojego poziomu wytrenowania.
6. Bądź cierpliwy.
7. Pamiętaj o ujemnym bilansie kalorycznym i podziale makroskładników. 
8. W razie spadku motywacji nie bój się szukać pomocy.
9. Jeśli Cię to przerasta ale mimo wszystko wiesz, że chcesz to zrobić szukaj u innych pomocy albo gotowych planów. 

Tutaj macie efekty mojej 2 miesięcznej redukcji :





piątek, 22 czerwca 2018

Placki proteinowe z truskawkami

Dzisiaj przepis na fajny deser/śniadanie/kolacje :) Co kto woli :) 

Placki Proteinowe z truskawkami i borówkami

Składniki :
- 2 jajka 
- miarka odżywki białkowej 
- szklanka płatków owsianych 
- 1 banan
- proszek do pieczenia 
- olej kokosowy
- garść truskawek
- kilka borówek amerykańskich 

Przygotowanie :

1. Jajka, odżywkę, płatki, proszek do pieczenia i banana miksujemy w mikserze albo blenderze.
2. Otrzymane ciasto smażymy na oleju kokosowym w formie placków.
3. Całość polewamy sosem ze zmiksowanych truskawek i dekorujemy borówkami. 



niedziela, 10 czerwca 2018

Kotkajl potreningowy czyli własna odżywka :)

Jeśli po ciężkim treningu nie masz czasu na posiłek, a musisz szybko coś zjeść to ten koktajl będzie idealnym rozwiązaniem :) Oczywiście po każdym wysiłku powinniśmy coś zjeść, a najlepiej jeśli będzie to posiłek bogaty w węglowodany i białko. Dzisiaj mamy dla Was przepis na koktajl potreningowy (co nie znaczy, że nie można go zjeść w innej porze dnia ) :)



Potrzebujemy : 

1 banan 
łyżka masła orzechowego 
łyżka miodu
szklanka mleka 
pół szklanki wody 
60 g chudego twarogu
garść szpinaku 

Szpinak i wodę dodajemy według upodobań. Jeśli ktoś lubi gęstszy daje mniej wody itp.

Przygotowanie :

Wszystko do blendera i gotowe :)









wtorek, 5 czerwca 2018

Catering dietetyczny również dla wegetarian

Dieta pudełkowa dla wegetarian 

Dieta wegetariańska jest przez wiele osób uznawana za dobry sposób odżywiania i tak jest, pod warunkiem, że stosowana jest ona rozważnie. Coraz więcej osób decyduje się - z różnych względów - na przejście na wegetarianizm. 

 Jak prawidłowo odżywiać się przy diecie wegetariańskiej?

 Dobre dobrana dieta wegetariańska powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb człowieka. Każdy z nas bowiem ma inne zapotrzebowanie energetyczne, inny styl życia, metabolizm czy też ulubione i znienawidzone potrawy czy składniki. Dobrze dobrana dieta wegetariańska powinna te czynniki uwzględniać. Często jednak jest tak, że nasza dieta nie jest dobrze zbilansowana, a my czujemy się źle. Warto wtedy powierzyć swoją dietę w dobre ręce i zdecydować się na dietę pudełkową dla wegetarian. 

Łatwo, przyjemnie i wegetariańsko

Firmy zajmujące się cateringiem dietetycznym, takie jak na przykład dietykieta.pl coraz częściej w swej ofercie mają dietę wegetariańską. Jest to dobry sposób na to, by jeść smacznie, zdrowo, a jednocześnie nie spędzać wielu godzin w kuchni. Diety w cateringu dietetycznym są dobrze zbilansowane, ponieważ powstają pod nadzorem dietetyka klinicznego, który czuwa nad tym, by wybrana dieta nie tylko spełniała wymogi diety wegetariańskiej, lecz by przede wszystkim dostarczała wszystkich niezbędnych składników odżywczych naszemu organizmowi. 

Dieta wegetariańska od Dietykiety

 Dieta wegetariańska Dietykiety nie zawiera mięsa ani ryb. Wybierając tę dietę otrzymasz pięć pełnowartościowych posiłków, które zawierają 20% białka, 50% węglowodanów oraz 30% zdrowych tłuszczów. Dietykieta nie stosuje gotowych półproduktów, polepszaczy smaku, barwników czy konserwantów. W diecie znajdziesz mleko i przetwory mleczne oraz mleka roślinne, a także rośliny strączkowe, jaja z wolnego wybiegu, sezonowe warzywa i kiszonki, zioła, a także tłuszcze takie jak oliwa ekstra virgin, olej kokosowy czy masło klarowane. 

Dlaczego warto wybrać dietę pudełkową?

 Dieta pudełkowa jest dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą się zdrowo odżywiać, a jednocześnie nie chcą spędzać wielu godzin w kuchni oraz w sklepie, wyszukując produkty najlepszej jakości. Jeżeli wybierzesz catering dietetyczny Dietykiety, to ekipa fachowców nie dość, że zrobi to za ciebie, to jeszcze dostarczy ci gotowe dania codziennie prosto pod drzwi. 
Kopiuj do schowka jako HTML