Instagram Follow on Instagram

środa, 8 sierpnia 2018

Jaki trening wybrać podczas odchudzania ?

Skuteczne odchudzanie to przede wszystkim zbilansowana dieta i trening. O ile o diecie pisałem Wam w poprzednich postach to dzisiaj chciałbym się skupić na treningu. Oczywiście możliwe jest redukowanie wagi bez treningu jednak znacznie lepsze efekty osiągniemy łącząc dietę z treningiem. 

Każdemu z nas zależy na tym by organizm był bardzo sprawny dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie kilku dziedzin treningów tak by wzmacniać zarówno mięśnie jak i kondycję oraz przy okazji gubić zbędne kilogramy. 



Najskuteczniejszym połączeniem moim zdaniem jest łączenie treningu siłowego z wytrzymałościowym i takie też rozwiązanie sprawdziło się w moim przypadku. Możemy łączyć takie trening jednego dnia i na przykład przed treningiem siłowym wykonać parę serii tabaty, albo intensywnie pobiegać na bieżni lub robić wytrzymałościowe treningi w inne dni. Dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o naprawdę konkretny wycisk są wszystkie sporty walki które są kontaktowe czyli na przykład kickboxing, karate, boks itp. 



Początkujące osoby mogą mieć problemy z łączeniem dwóch rodzajów aktywności w ciągu jednego dnia dlatego lepiej sobie to podzielić. Ciężko będzie kondycyjnie po bieganiu robić bezpośrednio trening siłowy dlatego lepsze rozwiązanie to podzielić treningi w ten sposób :

1 dzień - trening siłowy (20 min rozgrzewki - rowerek, bieżnia, skakanka itp) + 40 min do 90 min właściwego treningu siłowego. 

2 dzień - trening wytrzymałościowy - bieganie, skakanka , rower - minimum 40 min (oczywiście poprzedzone rozgrzewką 

3 dzień - odpoczynek 

4 dzień - trening siłowy (20 min rozgrzewki - rowerek, bieżnia, skakanka itp) + 40 min do 90 min właściwego treningu siłowego.

5 dzień - trening wytrzymałościowy - bieganie, skakanka , rower - minimum 40 min (oczywiście poprzedzone rozgrzewką 

6 dzień - odpoczynek

7 dzień - odpoczynek

Oczywiście jeśli uważamy, że to jest za mało to śmiało możemy zwiększać ilość dni treningowych, ale uwaga odpoczynek też jest równie ważny dlatego musimy przeznaczyć na niego przynajmniej 1 dzień w tygodniu. 

Jeśli chodzi o sam wybór ćwiczeń na trening siłowy czy rodzaj aktywności jeśli chodzi o trening wytrzymałościowy to mamy dowolność. Dobrym rozwiązaniem będzie na początku przetestować kilka planów treningowych i wybrać odpowiedni dla nas taki, który nam najbardziej leży. Inspiracji możemy szukać w internecie na przykład na branżowych stronach internetowych albo blogach o zdrowym stylu życia jak zaprzyjaźniony blogowypamietnik  znajdziecie tutaj mnóstwo porad zarówno odnośnie treningu jak i odżywiania czy suplementacji. Wystarczy tylko odrobina czasu i chęci i możemy zaczynać swoją przemianę :) 






3 komentarze:

  1. Ja ćwiczę siłowo i do tego cardio ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisz jaki trening na przytycie:) bo za mocno chuda jestem;/

    OdpowiedzUsuń
  3. a woda w ogranizme to duzo daje? moe jej sie pozbyc i duzo wypacac?

    OdpowiedzUsuń