Instagram Follow on Instagram

sobota, 1 grudnia 2018

Białkowo tłuszczowe śniadanie czyli omlet kokosowy z masłem orzechowym

Dziś pomysł na białkowo-tłuszczowe śniadanie czyli słodki omlet podawany z masłem orzechowym i prażonymi wiórkami kokosowymi.




Potrzebujemy:


  • 25 g mąki kokosowej
  • 1 jajko
  • 20 g odżywki białkowej - u nas czekoladowa
  • łyżeczka tłuszczu do smażenia - np. oliwa z oliwek lub masło klarowane lub olej kokosowy
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • prażone wiórki kokosowe do dekoracji
  • odrobina wody
Jak to zrobić:

Dla cierpliwych: najpierw oddzielić białko i ubić je na sztywna pianę, żółtko i wszystko inne połączyć razem w osobnej misce. Dodać do miski białka. 


Wersja na szybko: rozbełtać jajko, w osobnej misce wymieszać mąkę kokosową i odżywkę. Dodać odrobinę wody żeby masa miała konsystencje gęstej śmietany. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu pod przykryciem ok 5 min na małym ogniu, potem przewrócić i smażyć jeszcze minute. Podawać z masłem orzechowym i wiórkami.

Bardzo sycące śniadanie po którym jest się sytym kilka dobrych godzin. Polecam

3 komentarze:

  1. Chętnie spróbuję, bo kokosowych jeszcze nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda całkiem smakowicie :) Z chęcią zrobie sobie takie jutro na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń